Nadine - E36 316i Sedan (1992)
-
- Contacteer:
Re: Een dame! (:
Ik denk dat de roosters met deze toevoeging niet misstaan... een echte petjes BMW. Al zal de herrie wel meevallen met de 3 dempers die verder nog in je pijp zitten.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Jup! liefst zo'n heerlijk jappen demper
hoe meer herrie des te beter, had er ook 1 op mijn coupe, heerlijk!

Hoi! Dit ben ik : viewtopic.php?f=698&t=34347&p=474146#p474146
Bij mijn coupe had ik zo'n jappen demper, zo'n vierkant schuin omhoog en daar kwam beste herrie uit hoor! al moet ik zeggen dat ik er zelf niet erg veel last van had omdat die bmw's mooi geïsoleerd zijn, maar heb wel eens een fiets achter in gehad (lees achterklep open) en dan is ie wel irritant. Kwam voorheen van een golf 2 van een collega van mij maar die werd er zelf helemaal gek van.matheeuwissen schreef:Ik denk dat de roosters met deze toevoeging niet misstaan... een echte petjes BMW. Al zal de herrie wel meevallen met de 3 dempers die verder nog in je pijp zitten.
-
- Contacteer:
Er zijn er hier die nog wat dempers er tussen uit halen. Ik weet niet uur welk jaar de auto is. Anders misschien de kats verwijderen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Ja het hoeft niet zo erg te zijn dat het gigantisch geluidsoverlast geeft hihi, wil wel graag bevriend met de buren blijven
maar zit te kijken naar andere dempers omdat er een stuk uit mijn bumper moest bij mn coupe en wil dat liever nu niet meer, mocht het geluid niet gewenst zijn is het altijd een idee!

- boswinkel055
Weten ze wel gelijk dat jij er aan komt toch?
Gewoon een streigerpijp van voor naar achter zonder een demper haha, wel een leuk geluidje hoor
Gewoon een streigerpijp van voor naar achter zonder een demper haha, wel een leuk geluidje hoor

Hallo beste Nadine,
Hartelijk welkom op het BimmerPortal forum, ik hoop dat u een hele leuke tijd mag doormaken, en erg veel plezier mag hebben van de BMW.
De bulderpijp, ja erg leuk vind ik dat, maar waarderen de buren het ook!
Die had ik dus ook onder mijn auto gemonteerd, maar dat is al heel wat jaren geleden, toen werd er nog niet eens op gecontroleerd, dus deed je het gewoon, lekker keeten met die brulboei onder de auto! hahahaha
Ik zag onlangs een docu op tv, dat was in de omgeving van Assen, daar werd dus een meeting gehouden met allemaal getunede auto's van allerlei calibers, veel Jappies dus.
En, uiteraard met allemaal heerlijke bulder potten er onder, men hoorde ze al aan komen, op een aantal km's afstand, helaas hoorde de hermandat het ook, en stonden dus al klaar met die zebra auto's, een controle op de bulder potten, er waren een aantal bezitters van dergelijke auto's die hem netjes konden laten staan, wegens teveel geluid, dat werd netjes gemeten door een aantal medewerkers van het RDW.
Het kenteken werd dus gevorderd, de eigenaar kon te voet verder of met het openbaar vervoer.
Deze bulder potten zijn dus volgens de medewerkers van het RDW niet type goedgekeurd, dus verboden.
Een uitlaat word van fabriekswegen speciaal geconstrueerd naar bepaalde specificaties, en naar demping tot een bepaald aantal Db's ( decibellen ) Niet type goedgekeurde uitlaten, dat is strafbaar, het kenteken werd dus ingevorderd.
Om het kenteken terug te krijgen, dient de auto herkeurd te worden, en dat kost geld, hoeveel, ik dacht zo rond de € 200,00 tot € 280,00 zoals de politie dus zei, of het zo is, ik heb echt geen flauw idee.
Dus is het verstandig om het te doen, wat kost een dergelijke demper die een leuk geluid maakt, dan het nodige risico bij een controle of een fuik, dan ben je de brulboei helaas weer erg snel kwijt, en dat is zonde van de centen.
Ja, helaas in de EU mag er erg weinig, en worden we steeds opgezadeld met diverse sh** wetten, en we worden teveel op onze vingers getikt, de bemoeizuchtige orde handhavers, maar wet is wet, we weten dat het helaas niet mag.
En dat is nu zo verdraaide mooi en leuk, om het toch te doen, enkel het te lopen risico.
Dus, wat is het dan waard, en hoeveel?
P.S. Tot 1993 mag de katalisator defect of vervangen zijn door een kat vervanger, vanaf de 1 ste januari 1993 moet de kat aanwezig zijn, en werken, anders is het APK afkeur!
Ik wens u erg veel plezier toe met de BMW, en heel veel veilige kilometers.
Met vriendelijke groet,
Ad
Hartelijk welkom op het BimmerPortal forum, ik hoop dat u een hele leuke tijd mag doormaken, en erg veel plezier mag hebben van de BMW.

Die had ik dus ook onder mijn auto gemonteerd, maar dat is al heel wat jaren geleden, toen werd er nog niet eens op gecontroleerd, dus deed je het gewoon, lekker keeten met die brulboei onder de auto! hahahaha

Ik zag onlangs een docu op tv, dat was in de omgeving van Assen, daar werd dus een meeting gehouden met allemaal getunede auto's van allerlei calibers, veel Jappies dus.
En, uiteraard met allemaal heerlijke bulder potten er onder, men hoorde ze al aan komen, op een aantal km's afstand, helaas hoorde de hermandat het ook, en stonden dus al klaar met die zebra auto's, een controle op de bulder potten, er waren een aantal bezitters van dergelijke auto's die hem netjes konden laten staan, wegens teveel geluid, dat werd netjes gemeten door een aantal medewerkers van het RDW.
Het kenteken werd dus gevorderd, de eigenaar kon te voet verder of met het openbaar vervoer.
Deze bulder potten zijn dus volgens de medewerkers van het RDW niet type goedgekeurd, dus verboden.
Een uitlaat word van fabriekswegen speciaal geconstrueerd naar bepaalde specificaties, en naar demping tot een bepaald aantal Db's ( decibellen ) Niet type goedgekeurde uitlaten, dat is strafbaar, het kenteken werd dus ingevorderd.
Om het kenteken terug te krijgen, dient de auto herkeurd te worden, en dat kost geld, hoeveel, ik dacht zo rond de € 200,00 tot € 280,00 zoals de politie dus zei, of het zo is, ik heb echt geen flauw idee.
Dus is het verstandig om het te doen, wat kost een dergelijke demper die een leuk geluid maakt, dan het nodige risico bij een controle of een fuik, dan ben je de brulboei helaas weer erg snel kwijt, en dat is zonde van de centen.
Ja, helaas in de EU mag er erg weinig, en worden we steeds opgezadeld met diverse sh** wetten, en we worden teveel op onze vingers getikt, de bemoeizuchtige orde handhavers, maar wet is wet, we weten dat het helaas niet mag.
En dat is nu zo verdraaide mooi en leuk, om het toch te doen, enkel het te lopen risico.
P.S. Tot 1993 mag de katalisator defect of vervangen zijn door een kat vervanger, vanaf de 1 ste januari 1993 moet de kat aanwezig zijn, en werken, anders is het APK afkeur!

Met vriendelijke groet,
Ad
Het verhaal klaapt inderdaad Ad.
Je moet hem dan laten herkeuren om je autopapieren terug te krijgen aangezien ze die in beslag nemen. Echter staat er op je autopapieren nergens iets vermeld hoeveel geluid je auto mag produceren. Dus voldoet je auto eigenlijk altijd aan de bij de auto horende papieren. Dus op grond waarvan nemen ze dan je papieren in?? Ik vraag me eigen af in hoeverre dit hele gedoe rechtsgeldig is.
Ze hebben het altijd over het kentekenregister. Leuk en aardig maar dat heb ik niet thuis liggen.
Of het verder terecht is dat hele gedoe om geluid laat ik verder in het midden. Er rijden er idd bij dat je bij jezf denkt moet dat nou zoveel herrie.
Je moet hem dan laten herkeuren om je autopapieren terug te krijgen aangezien ze die in beslag nemen. Echter staat er op je autopapieren nergens iets vermeld hoeveel geluid je auto mag produceren. Dus voldoet je auto eigenlijk altijd aan de bij de auto horende papieren. Dus op grond waarvan nemen ze dan je papieren in?? Ik vraag me eigen af in hoeverre dit hele gedoe rechtsgeldig is.
Ze hebben het altijd over het kentekenregister. Leuk en aardig maar dat heb ik niet thuis liggen.
Of het verder terecht is dat hele gedoe om geluid laat ik verder in het midden. Er rijden er idd bij dat je bij jezf denkt moet dat nou zoveel herrie.
Ja, dat zeiden ze bij de vorige ook altijd hahah hoor je altijd al ver buiten het dorp aan komenboswinkel055 schreef:Weten ze wel gelijk dat jij er aan komt toch?

dankje wel AD voor de toelichting, ik wist dit al omdat ik bij een garage heb gewerkt, daar heb ik het keurig netjes gevraagd of dat nog binnen de normen was en volgens de monteurs kon deze nog.(ze hadden hem zelf gemonteerd)AdE39 schreef:Hallo beste Nadine,
Hartelijk welkom op het BimmerPortal forum, ik hoop dat u een hele leuke tijd mag doormaken, en erg veel plezier mag hebben van de BMW.![]()
Die had ik dus ook onder mijn auto gemonteerd, maar dat is al heel wat jaren geleden, toen werd er nog niet eens op gecontroleerd, dus deed je het gewoon, lekker keeten met die brulboei onder de auto! hahahaha![]()
P.S. Tot 1993 mag de katalisator defect of vervangen zijn door een kat vervanger, vanaf de 1 ste januari 1993 moet de kat aanwezig zijn, en werken, anders is het APK afkeur!![]()
Met vriendelijke groet,
Ad
Die meeting ben ik volgens mij ook geweest ,was dat niet de eindejaars meeting? ik heb er niks van gemerkt.
Ja klopt, werd mij ook uitgelegd, staat verder nergens hoe of wat.markm schreef:Het verhaal klaapt inderdaad Ad.
Ik weet het over het hoe en wat maar ja ik ben maar 1 keer jong en vind dat zo'n potje moet kunnen, bij mn coupe was het ook gewoon zo dat als ik laag in toeren bleef hij meer brommend was dus ook niet irriterend voor de mede bewoners, gewoon lekker rustig de buurt in komen rijden, en niks aan de hand.
Dat kan. Maar meten doen ze bij een bepaald toerental, daarbij mag de opgegeven aantal decibel met niet meer dan 2 overscheden worden dacht ik en dat toerental staat dus ook weer in dat kentekenregister, dus eigenlijk kun je zelf nooit iets weten erover.
(ahummm je kan het btw wel zien op de rdw site, maargoed dat moet je nooit zeggen natuurlijk ;-) )
Het vreemde is ook dat het toerental voor iedere type auto weer verschillend kan zijn, bij de een is het bijvoorbeel bij 4500 toeren en voor een andere type bij 3500 toeren
(ahummm je kan het btw wel zien op de rdw site, maargoed dat moet je nooit zeggen natuurlijk ;-) )
Het vreemde is ook dat het toerental voor iedere type auto weer verschillend kan zijn, bij de een is het bijvoorbeel bij 4500 toeren en voor een andere type bij 3500 toeren
Apart hoor. Vreemde wereld, lekker krom allemaal dus. ach ja ik zie het wel, iets duurs komt er toch niet onder en houdt mijn oud demper gewoon mocht er iets gebeuren dan zet ik het spul wel weer om, wel een beetje zonde geld maar ja je wilt wat 

welkom!
ik ben ook geen fan van die roosters, lijkt me toch echt superonhandig.. op die rode vind ik t trouwens toch wel leuk staan, leuke wagen ook!

ik ben ook geen fan van die roosters, lijkt me toch echt superonhandig.. op die rode vind ik t trouwens toch wel leuk staan, leuke wagen ook!
Wat is er niet handig aan? kwa schoonmaken bedoel je? bedankt!portalitie schreef:welkom!![]()