Motorstoringslampje brand om de tijd

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
SpeedyMuffle

Motorstoringslampje brand om de tijd

Bericht door SpeedyMuffle » 03 jul 2008, 12:56

Hallo allemaal,

Ik heb ff een vraagje, een tijdje geleden kreeg ik in de auto te zien dat het motorstoringslampje is gaan branden. Het gaat om het model 323i sedan met 125KW(170PK) met een vanaf 2005 ingebouwd LPG g3 systeem. Afijn, wij naar zon auto zaak waar ze het systeem uit kennen lezen. Daar kwam dus uit dat de storing bij de Lambda sensor vandaan kwam, alleen volgens hem de lambda sensor bij de inlaat(lekker krom voor een autospeciaalzaak want een lambdasensor in een inlaat?:P Lekker logisch). De zaak had de storing uit het systeem gewist en ik ben daar nooit meer geweest. Hij gaf me nog wel de tip om te kijken of we vermogensverlies hadden. Leek me stug maar wij ff rijden, en hij gaf geen storingen meer aan. Maar 100 km verder ging het lampje weer branden. Nou is mijn vraag, wat ken de meest voor de hand liggende oorzaak zijn? Aangezien de lambda sensor de samenstelling van de uitlaatgassen controleerd denk je het snelst aan de mengselsamenstelling.

Heeft iemand hier ook last van gehad? Ik hoor het graag.

Griffendahl

Re: Motorstoringslampje brand om de tijd

Bericht door Griffendahl » 03 jul 2008, 13:07

't Kan ook gewoon een kapotte sonde zijn... Dat had ik bij mijn vorige auto.

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 04 jul 2008, 00:15

Als hij goed uitgelezen wordt, komt er vaak gewoon een foutmelding uit wat kan wijzen op bijvoorbeeld een kapotte sensor....
www. M3 register .nl

danny78

Bericht door danny78 » 04 jul 2008, 09:38

ik had precies hetzelfde , en bij mij was het de nokkenassensor , er zijn er twee van , ik had dus eerst de verkeerde vervangen , afgelopen weekend inspectie II gehad en daar hebben ze de goede vervangen en hijh loopt als een tierelier .
bij mij was het zo dat wanneer het lampje had gebrand ik ook direct veel vermogen kwijt was , als ik hem even liet staan deed hij het weer . slaat jou auto ook uit wanneer het lampje gaat branden ?

SpeedyMuffle

Bericht door SpeedyMuffle » 07 jul 2008, 12:00

Hoi, Nee ik heb niet het idee dat ik vermogensverlies heb. Dat is nou juist het vreemde, maar ik zou het eigenlijk is moeten proberen met volgas, want het lampje is sinds eergister uit zich zelf uit gegaan:S Dus ik ga het ff proberen. Alvast bedankt voor je reactie!

danny78 schreef:ik had precies hetzelfde , en bij mij was het de nokkenassensor , er zijn er twee van , ik had dus eerst de verkeerde vervangen , afgelopen weekend inspectie II gehad en daar hebben ze de goede vervangen en hijh loopt als een tierelier .
bij mij was het zo dat wanneer het lampje had gebrand ik ook direct veel vermogen kwijt was , als ik hem even liet staan deed hij het weer . slaat jou auto ook uit wanneer het lampje gaat branden ?

SpeedyMuffle

Bericht door SpeedyMuffle » 17 jul 2008, 20:38

ik heb alles is ff bekeken aan de motor, en heb ook vernomen dat het luchtfilter sterk vervuild is. Dit zou er tog ook mee te maken kunnen hebben? Bij hoge toerentallen net niet genoeg lucht aan kunnen zuigen waardoor de mengselverhouding veranderd?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”