Plaats motorcode (auto invoeren)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Peekaatje

Plaats motorcode (auto invoeren)

Bericht door Peekaatje » 13 jul 2013, 18:22

Hallo,

Ik ben van plan om volgende week een 330i uit Duitsland op te halen, nu zou ik graag willen weten waar ergens op de motor de motorcode staat, dit moet volgens mij zijn M54B30. Maar omdat de 6 cilinders van BMW optisch zeer moeilijk te onderscheiden zijn wil ik toch voor de zekerheid weten waar die staat, zodat ik niet met een 325 of 320 naar huis wordt gestuurd (bij wijze van spreken) :gek:

Het chassisnummer staat naar mijn weten op de rechter schroefveerkoker, klopt dit?

Verder zijn alle tips welkom bij het aanschaffen 330i uit het buitenland :)

Bedankt alvast :duimen: (kan niet wachten :love: )

matheeuwissen
Contacteer:

Re: Plaats motorcode (auto invoeren)

Bericht door matheeuwissen » 13 jul 2013, 19:34

Je kunt toch ook de laatste 7 cijfers navragen van het chassis nummer, kun je gelijk de optielijst opvragen en kijken watvoor motor er in ligt....
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Peekaatje

Bericht door Peekaatje » 14 jul 2013, 11:15

Bedankt voor je reactie, waar kun je dit opvragen dan?

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 14 jul 2013, 11:18

Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Peekaatje

Bericht door Peekaatje » 14 jul 2013, 18:37

Op deze site lees ik vooral veel verhalen over de BPM met het invoeren, maar ik zou graag willen weten hoe het er in Duitsland aan toe gaat. Ik ben namelijk van plan de auto met een trailer op te halen, maar de verkopende partij heeft de auto nog op kenteken staan, deze zou dus eerst bij een postkantoor o.i.d van het kenteken afgehaald moeten worden voor ik hem zonder de Duitse platen mee kan/mag nemen. Krijg ik dan op dat postkantoor de complete handel met kentekenpapieren van deze auto, of hoe werkt dit precies? Heeft iemand een link hoe deze papieren die ik nodig heb om de auto in Nederland op mijn naam te zetten er precies uit zien? Tips en ervaringen zijn welkom....:)

U-car

Bericht door U-car » 14 jul 2013, 19:32

Voila:

viewtopic.php?f=42&t=90

Vrijwel alle info voor het invoeren. Dit forum is een stuk groter dan alleen het E46 gedeelte. Wat speurwerk op andere algemene gedeelten loont altijd!.

Succes met invoeren. :duimen:
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

Peekaatje

Bericht door Peekaatje » 14 jul 2013, 19:43

Dankje wel U-Car! Maar ik heb dat forum al redelijk doorgenomen, maar vindt dat het voornamelijk over de BPM gaat. Ik ben benieuwd hoe ik in Duitsland moet handelen want het kenteken is daar toch persoon's gebonden? Als ik het goed begrijp, hebben ze daar ipv het kentekenbewijs een voertuigbrief met alle informatie over de auto. Deze voertuigbrief met o.a chassisnummer krijg ik dan overhandigd in Duitsland en is het bewijs dat de auto van diegene is die de voertuigbrief heeft?

Peekaatje

Bericht door Peekaatje » 19 jul 2013, 19:11

Vandaag de auto opgehaald, zo blij als een kleine jongen op sinterklaasavond :love:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”