Cabrio dak storing

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Kevin75
Contacteer:

Cabrio dak storing

Bericht door Kevin75 » 29 jul 2013, 15:44

Beste forumleden,

ik heb een probleem met mijn cabrio dak. Het is een vol elektrisch dak. Sinds kort geeft deze problemen vooral bij het sluiten van het dak. Het dak gaat netjes dicht op het laatste stukje na. Op het einde moet het dak op het de stijl van het raam zakken en vergrendelen maar dat doet hij dus meestal niet. Het rode ledje naast de knop blijft dan ook knipperen omdat de cyclus niet voltooid is. Als je de knop vast blijft houden hoor je wel de motor van het dak zoemen maar er gebeurd verder niks. Het enige wat ik dan kan doen is het dak weer een stukje open maken en vervolgens weer sluiten totdat hij op een gegeven moment toch het dak vergrendeld. Als dit dan uiteindelijk gelukt is horen de ramen dicht te gaan maar dat gebeurd ook niet. Die moet ik dan zelf dicht maken.

Nu heb ik als eens gegoogled op dit probleem maar ik kom niet echt zo'n zelfde geval tegen maar ik denk dat het misschien de dakmodule is. Deze zou achterin aan de bestuurderskant zitten echter het zijpaneel als ik het goed heb. Ook heb ik gelezen dat het mogelijk is deze module te resetten maar kan nergens vinden hoe dat dan in zijn werk gaat.

Kan iemand mij hiermee helpen of heeft iemand suggesties dan hoor ik dat erg graag!

Alvast bedankt

vang

Re: Cabrio dak storing

Bericht door vang » 29 jul 2013, 21:25

Ik vermoed dat je CVD (Cabrio Verdeck Modul) 'ff' de weg kwijt is. De CVD (laten) uitlezen en je weet wat loos is. Meestal is opnieuw (laten) inleren voldoende.

Mocht de CVD er echt uit moeten: de CVM zit achter het frame van de versterker, aan de linkerzijde, achter het achterpaneel van de achterpassagier.
Beest Met 4 Wielen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”