Ik heb nog eentje met 3 draaiknopjes hoor..Lowkey schreef:Trouwens Setpoint van mijn klima gaat tot 17° C niet tot 15-16?? Of heb jij geen klima high maar die met 3 draaiknoppen?
Bij het minste staat geen temp aangegeven maar de voorlaatste is 18° en het gaat per paar dus ga ik ervan uit dat het 15°/16° is.. .
Ok.. fijn om te horen want had al schrik dat ik stukken had aan men airco..320ciE46 schreef:Ik heb zelf precies hetzelfde. Helemaal op hele warme vochtige dagen maar dat is logisch
Kun je niet beter een 'weerman' worden.. want er is dringend nood aan een goede weerman hoor.. want eentje had voorspeld dat deze zomer DE ERGSTE(SLECHTSTE) zomer OOIT ging worden.. .320ciE46 schreef:Koude lucht kan immers minder vocht bevatten dan warme lucht. Als je de warme lucht dus maar genoeg afkoelt krijg je vanzelf condens. Op deze manier ontstaan wolken op een warme dag (met veel stijgende lucht) bijvoorbeeld ook haha.
Ik zet hem half op de voorruit en half op de roosters.. en soms helemaal op de voorruit.320ciE46 schreef:Ik zet de airco persoonlijk zelf altijd op me voetjes en gewoon door de roosters en vrijwel nooit op de voorruit, tenzij me raam al beslagen is door regen o.i.d., dus heb er verder eigenlijk geen last van.
Ik weet niet wat het is maar autostand blaast altijd zo hard ineens dat ik hem altijd terug afzet.. is dat bij jullie ook zo??Lowkey schreef:Ik zette hem eerst ook altijd op de voorruit in de veronderstelling dat koude lucht daalt en zo de hele binnenruimte mooi afkoelt maar met de front roostertjes en voeten (auto stand) werkt toch beter/lekkerder!
Ok thx!! Dan zat ik er toch naast dat het 'niet normaal' was.. ik had echt bang dat ik stukken aan men airco had.. .AdE39 schreef:Hallo beste BMW 525 Berline,
Dat is eigenlijk toch niet zo raar!
Haal eens een fles frisdrank uit de koeling, je krijgt daar ook direct aan de buitenzijde een dikke laag condens op.
Het water loopt dan ook van de buitenzijde van de fles af, nee, ik vind dat geheel normaal.
Warme tot zeer warme lucht van de laatste dagen, die bevat erg veel waterdamp, en dat slaat nu neer op de erg afgekoelde voorruit.
De hygrometer geeft soms meer dat 60 % en nog veel meer luchtvochtigheid aan, en dat is er aardig om dit fenomeen te verkrijgen. De waterdamp slaat nu neer op dat koude voorruitje, en de waterdamp word weer gewoon water.
Zet u de airco stand nu eens op 20 graden C, dan ziet u dit fenomeen gewoon geheel verdwijnen!
Dus, maak u er niet al te druk om, het is gewoon erg normaal.
Met vriendelijke groet,
Ad
Heb het ook in een vorige reactie gezegd.. : als ik autostand opzet blaast hij zoveel ineens dat ik hem altijd terug afzet.. . Is dat normaal eig?tom_il schreef:Condenseren is idd volledig normaal. 18°C is dat niet.
Gebruik de auto stand en je zal het niet meer zien. De high heeft trouwens een condensatiesensor die dit voorkomt maar dan moet hij wel in auto stand staan.
Ok thx!!Lowkey schreef:Zonet even de test gedaan deze warme avond buiten rel. luchtvochtigheid 100% natuurlijk (afkoelende lucht) airco vol open op de voorruit en jawel binnen de halve minuut kwam er al condens op de buitenkant!