Parrot Asteroid Smart

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Alex400

Parrot Asteroid Smart

Bericht door Alex400 » 20 aug 2013, 07:31

Dag forumleden,

Ik had een poos een orginele Dynavin. In principe was ik redelijk tevreden al vond ik dat hij af en toe wel raar deed. (zo ging hij wel eens niet aan en moest ik eerst resetten dan ging hij weer aan). Nu heb ik hem weer teruggestuurd. (heb hem bij Alex Gout van Autodinges gekocht en die gaat er naar kijken)

In de tussentijd heb ik met een oud Qashqai Forum lid (had destijds een lease auto Nissan Qashqai) een andere Navigatie systeem geruild. (ik had nog n Sony LED TV over). En hij had een Parrot Asteroid Smart navigatie systeem over. Dit is een Android gebasseerde navigatie systeem. En hij is inderdaad van het merk dat ook beroemd is voor hun goede bluetooth handsfree sets. Het is eigenlijk een tablet met ingebouwde radio. Hij draait op een oude versie van Android, maar dat is prima want hij is lekker vlot. Het is een standaard 2 DIN formaat maar hij is niet diep. De meeste 2din apparaten zijn vrij diep en passen niet in een e46. Wel moest ik een aftermarket 2din frame kopen (plm 40 euro incl verzending vanuit UK). Omdat ik destijds de Dynavin al zelf had geinstalleerd had ik de Parrot Asteroid Smart snel geinstalleerd.

De Parrot Asteroid Smart is Android gebasseerd maar heeft een eigen Asteroid Markt waar je applicaties van Parrot kan downloaden. Dit vond ik natuurlijk niets omdat de applicaties beperkt zijn. Dus gelijk de unit maar "geroot" en er Google Play opgezet. Ik heb natuurlijk allereerst flitsmeister geinstalleerd en veel audio applicaties zoals internet radio. Maar ik heb ook de parkeer applicatie van www.yellowbrick.nl geinstalleerd. (superhandig). Maar ook applicaties als Facebook, Twitter, Youtube, Spotify, nu.nl etc werken perfect!

Omdat de unit ook 3G internet USB sticks ondersteund heb ik een USB stick op marktplaats gekocht voor 20 euro (99 euro in de winkel vond ik te veel) en heb een abbonementje op www.bliep.nl genomen. Dat is prepaid internet voor 50 cent per dag. En geeft je dan langzaam onbeperkt internet. Maar voor de applicaties is dit snel genoeg. Zo luister ik tegenwoordig heel veel streaming radio en geeft dat bijna geen problemen. Amsterdam - Maastricht heeft hij 1-2 keer lopen bufferen (max 5 sec ff niets). Ook streaming video kan ik gewoon kijken. (al doe ik dat niet echt tijdens rijden duh!)

Maar er zijn ook nadelen. De USB GPS unit is echt bagger! Heel veel eigenaren van deze unit hebben, net als ik, dat deze USB GPS op een gegeven moment kapot gaat. Gelukkig heb ik een betere USB GPS kunnen kopen van een ander merk die beter is. Maar ja kost je wel weer 50 euro.

Video kan het ding niet echt aan. DIVX en XVID is geen probleem, maar 1080p of zelfs 720p MKVtjes kan hij niet aan. Voor mij geen probleem omdat ik een iPad houder met iPad2 achterin heb voor mijn dochtertje.

Geen ingebouwde DVD, ook voor mij geen probleem want gebruik ik toch niet.

Navigatie iGO wat standaard wordt meegeleverd is een bagger pakket. Regelmatig was de software volledig de weg kwijt. Ook vind ik de navigatie soms raar. Soms moet je van het pakket ineens van de snelweg af (rechterbaan), om daarna direct er weer op te gaan. terwijl je ook gewoon rechtdoor kan gaan. Daarom TomTom Europa geinstalleerd en dat werkt veel mooier en sneller.

Het scherm is net als een telefoonscherm voorzien van een glazen glazende plaat. Soms kan door de spiegeling het onder bepaalde omstandigheden minder goed afleesbaar zijn. (heb ik nooit last van maar het kan). Irritanter is dat vingerafdrukken zeer snel te zien zijn en je om de zoveel tijd je scherm weer schoon moet poetsen. (zie je namelijk vooral als hij uit is)

Conclusie: ziet er mooi en solide uit en werkt best goed. Ook heeft parrot een levendige forum waar mensen elkaar snel helpen. En het is echt een internet enabled device. Dat je nu storingsvrij internet radio luistert in je auto is echt een andere dimensie. Dat hij Android is en kan worden voorzien van Google Play geeft enorm veel mogelijkheden. Jammer dat het niet makkelijk filmpjes afspeelt, maar voor mij niet erg omdat ik dat soort dingen tegenwoordig achterhaald vind met de tablets die je makkelijker aan de kids meegeeft. Kortom ben er erg blij mee :)

Afbeelding

Afbeelding

nutella4you

Re: Parrot Asteroid Smart

Bericht door nutella4you » 27 okt 2013, 09:47

Hoi Alex.

Bedankt voor je informatieve topic.
Zelf heb ik ook de Parrot gekocht, jammer genoeg ondervind ik problemen met het inbouwen.
Via internet heb ik een 2din frame gekocht, dit frame is aan de rechter kant breder dan aan de linker kant.
De radio komt dan iets meer aan de linker kant te zitten.
Ik kan de radio ook nergens bevestigen, de sleeve waar de radio in bevestigd wordt past niet door het frame.
Heb jij misschien nog tips?

drustonl

Bericht door drustonl » 01 nov 2013, 17:07

heel gaaf
fijne uitgebreide review ook

streamline

Bericht door streamline » 06 nov 2013, 12:27

Speelt het apparaat ook gewoon FM radio af via de autoantenne?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”