CD wisselaar aansluiting?

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Optical

CD wisselaar aansluiting?

Bericht door Optical » 13 jul 2008, 16:28

Beste Forumleden,

Na hier wat rond te hebben gelezen over CD-wisselaars en aansluitingen ben ook ik opzoek gegaan naar de 3 en 6 pins aansluitkabel in de kofferbak. Het betreft een NL E46 sedan executive dus de voorbereiding zou aanwezig moeten zijn en aan de bekleding te zien ben ik niet de eerste die ernaar opzoek is gegaan. Na alles wat los kan in de achterbak los te hebben gehaald stuit ik op de volgende kabels:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(Sorry voor de slechte kwaliteit, de foto's zijn met een telefoon gemaakt.)

Wat ik heb aangetroffen is een klein plat zwart stekkertje, een ronde zilverkleurig anntene-like stekker en een grote stekker. Ook loopt er een zwarte rond kabel mee in de kabelboom welke aan het einde van de kabel weer terug gaat de achterbank in.

Mijn vraag is wat deze kabels zijn en of ik hier een CD wisselaar op aan kan sluiten. Als je de laatste 2 foto's bekijkt is er ook geen rekje aanwezig om de wisselaar in te plaatsen. Heeft iemand een idee waar ik een dergelijk rekje kan kopen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Optical
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!

Griffendahl

Re: CD wisselaar aansluiting?

Bericht door Griffendahl » 13 jul 2008, 16:37

Volgens mij heb jij de voorbereiding niet of in ieder geval niet helemaal, want bij de voorbereiding hoort bij mij weten ook het zijpaneel in je kofferbak met het luikje en het frame dat daaronder zit waar je cd wisselaar normaalgesproken ingebouwd wordt.

Ik heb recent de wisselaarvoorbereiding in mijn auto ingebouwd, en wat ik me kan herinneren is dat je een 3 polig plat stekkertje hebt (die zie ik ook op de foto) en iets grotere 6-polige vierkante stekker (die kan ik dus niet zien...) nodig hebt. Ze zouden dan ongeveer bij de aarde aansluiting in zo'n stoffen omhulsel verpakt moeten zitten.

Dat rekje en het luikje en zo kan je gewoon bij de dealer bestellen, die hebben andere bedrijven doorgaans nooit op voorraad (heb er diverse geprobeerd voor ik het toch maar gewoon bij de dealer besteld heb) Dat geldt eigenlijk voor alle delen met betrekking tot de wisselaar (behalve de wisselaar zelf) omdat die bedrijven ervanuit gaan dat alles al voorbereid is, en iets wat in alle auto's al zit en niet aan slijtage onderhevig is, is geen handel voor hen.

Let op: Dat je bij het bestellen van de het kofferbak paneel rekening houdt met het feit dat je een neerklapbare achterbank hebt, dat komt niet vaak voor en die hebben een duidelijk ander paneel !!

Optical

Bericht door Optical » 13 jul 2008, 17:06

Okee, bedankt voor de info en tip, ik ga eens bij de dealer informeren. :)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 13 jul 2008, 17:12

En nu even voorstellen ?? (Zoveel groene E46's hebben we hier nog niet :+)

En btw, bij het bestellen niet het zwarte bakje onderin vergeten, die is ook anders ;)

Optical

Bericht door Optical » 13 jul 2008, 17:22

Griffendahl schreef:En nu even voorstellen ?? (Zoveel groene E46's hebben we hier nog niet :+)

En btw, bij het bestellen niet het zwarte bakje onderin vergeten, die is ook anders ;)

Done! :+

http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=2698

Optical

Bericht door Optical » 13 jul 2008, 18:18

In een ander topic wordt ik zojuist gewezen op de ICElink adapter voor het aansluiten van een iPhone en daar lees ik onderstaande:
DSP = Digital Sound Processing. Op een aantal BMW's met navigatie zit DSP. Er zijn twee soorten DSP, nl.: één waarbij er een 3 polige- en 6 polige stekker in de cdwisselaar zit, dit is softwarematige DSP en hierop kan de ice>Link wel aangesloten worden. Daarnaast is er een DSP vorm waarbij er een 3 polige- en een COAX stekker in de cd-wisselaar zitten, hierop kan de ice>Link niet aangesloten worden.
Volgens mij is het dus die 3 polige + Coax die ik in de achterbak gevonden heb, wat die grote is, geen idee...

Boarder327

Bericht door Boarder327 » 18 jul 2008, 18:19

De kabels welke jij hebt liggen is naar mijn idee telefoonvoorbereiding. Ik heb nl precies hetzelfde liggen en bij mij zit fabriek af telefoonvoorbereiding erin. Bij de dealer konden ze mij ook niet vertellen waar dit voor diende. :?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”