525(e60) eig 530??
-
Bmw 525 Berline
525(e60) eig 530??
Jongens hoe is ie? Ben ff weggeweest hier.
Goed.. onlangs wist iemand mij te vertellen dat een 525 eig in feite een motorinhoud heeft van een 530. Is dit waar zo ja ik wil duidelijk bewijs want zo kan iedereen beginnen hé!?
Ik zeg dat een 318 eig in feite een 316 is... zonder bewijs of niets... . Tja weet echt niet wat ik er van moet geloven hoor... .
En als het echt zo is.. wat is een 'echte' 530 dan?? Een 535??
Goed.. onlangs wist iemand mij te vertellen dat een 525 eig in feite een motorinhoud heeft van een 530. Is dit waar zo ja ik wil duidelijk bewijs want zo kan iedereen beginnen hé!?
Ik zeg dat een 318 eig in feite een 316 is... zonder bewijs of niets... . Tja weet echt niet wat ik er van moet geloven hoor... .
En als het echt zo is.. wat is een 'echte' 530 dan?? Een 535??
Re: 525(e60) eig 530??
In de 525 zit ook de 3.0 liter motor, alleen deze is geknepen.
BMW E61 530i 2007 (LCI)
-
Bmw 525 Berline
Hoe bedoel je 'geknepen'? En hoeveel is die dan 'geknepen'?tikkie schreef:In de 525 zit ook de 3.0 liter motor, alleen deze is geknepen.
Niet duidelijk of het hier om een diesel gaat of benzine maar ik ga er dan maar vanuit dat het een diesel is. In de Pre-LCI, de jouwe dus Berline zit een 2.5L . Dit zou je moeten weten daar dit op je inschrijvingsbewijs staat en je daar ook de belasting voor betaald. In de LCI zit idd een 3L , wat idd een toegeknepen 530d is.
Dit word continue gedaan. Bv de 116d /118d /120d /123d zijn allemaal 2L motoren . De tijd is al lang voorbij dat je de motorinhoud kan aflezen aan de type aanduiding. Zowel bij mercedes als bij BMW.
Bv in de huidige F10/F11. De eerste 525d was een 3L , daarna is deze vervangen geweest door een 2L.
De huidige 328i is ook een 2L en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan
.
535d is een Bi-Turbo 3L , 316d , 318d, 320d zijn 2L motoren.
550d F10/F11 is een Tri-Turbo 3L.
Dus geen enkele logica, maar wat nog wel steeds zo is, zoveel te groter het getal zo groter het vermogen. Maar dat is dan ook alles wat je eruit kan opmaken. Idem bij mercedes.
Dit word continue gedaan. Bv de 116d /118d /120d /123d zijn allemaal 2L motoren . De tijd is al lang voorbij dat je de motorinhoud kan aflezen aan de type aanduiding. Zowel bij mercedes als bij BMW.
Bv in de huidige F10/F11. De eerste 525d was een 3L , daarna is deze vervangen geweest door een 2L.
De huidige 328i is ook een 2L en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan
Dus geen enkele logica, maar wat nog wel steeds zo is, zoveel te groter het getal zo groter het vermogen. Maar dat is dan ook alles wat je eruit kan opmaken. Idem bij mercedes.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik heb er eens over zitten lezen hoe dat in België gaat met die belastingen ...
Als ik het dus goed begrijp betaal je voor een 525d pre-LCI minder als voor een 525d LCI (vanwege de 3l) ??
Als ik het dus goed begrijp betaal je voor een 525d pre-LCI minder als voor een 525d LCI (vanwege de 3l) ??
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
idd, de reden waarom ik een pre-LCI wou. Verschil is +/- 200euro per jaar. Ook de inschrijvingtaks was een heel stuk minder alsmede de verzekering. Heb door een pre-LCI te kiezen +/- 1200 euro bespaard bij aanschaf. Had ook liever de 3L maar zoveel had ik er nu ook niet voor over. Ondertussen is de inschrijvingstaks hervormd en op gedeeltelijk basis van CO2 met en ingewikkelde formule.Knakkel schreef:Ik heb er eens over zitten lezen hoe dat in België gaat met die belastingen ...
Grote motoren worden in belgie enorm afgestraft, bv voor een +4L betaal je jaarlijks bijna 2000Euro.
525d E61 2007 pre-LCI
Ach ja betalen moet je toch... autorijden is pijn lijden. Wat is eigenlijk de inschrijvingstaks?
edit:
google vond het binnen 0,0003 seconden
Maare dat is serieus geld wat je moet betalen zeg! Nu snap ik dat het voor de gewone sterveling bijna niet te doen is, ondanks dat de brandstof iets goedkoper is als bij ons. Niet leuk.
edit:
google vond het binnen 0,0003 seconden
Maare dat is serieus geld wat je moet betalen zeg! Nu snap ik dat het voor de gewone sterveling bijna niet te doen is, ondanks dat de brandstof iets goedkoper is als bij ons. Niet leuk.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
ja dat klopt, die 2000 euro is jaarlijks, inschrijvingstaks was voor een 4L (of +156Kw) in het oude systeem. 5000Euro als hij nieuw was en nog altijd 3000euro als hij 4jaar is. Nu met het oude systeem is dit allemaal een heel stuk moeilijker geworden.
Nu begrijp je mijn reaktie in dit topic : viewtopic.php?f=124&p=494017#p493461
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bmw 525 Berline
Yeps het is een diesel!tom_il schreef:Niet duidelijk of het hier om een diesel gaat of benzine maar ik ga er dan maar vanuit dat het een diesel is.
Wat is een LCI en een Pre-LCI?? Dat is al de eerste vraag en de tweede.. ik weet idd dat de mijne op papier 2.5L is.tom_il schreef:In de Pre-LCI, de jouwe dus Berline zit een 2.5L . Dit zou je moeten weten daar dit op je inschrijvingsbewijs staat en je daar ook de belasting voor betaald. In de LCI zit idd een 3L , wat idd een toegeknepen 530d is.
En wat is daar de reden van eig? Want al bij al.. is het toch wel een vorm van 'oplichterij' dan? Zal maar zwijgen van 'schriftvervalsing'?!tom_il schreef:Dit word continue gedaan. Bv de 116d /118d /120d /123d zijn allemaal 2L motoren .
Awel hier zeg je het toch zelf dat de tijd al lang voorbij is dat je de motorinhoud kunt aflezen van de type aanduiding.. : dus waarom zeg je dan van dat ik zou moeten weten 'want het staat toch op mijn inschrijvingspapier'.. .tom_il schreef:De tijd is al lang voorbij dat je de motorinhoud kan aflezen aan de type aanduiding. Zowel bij mercedes als bij BMW.
Amai.. wat een soep!! Vraag me dus wel echt af wie er ECHT 'baat' bij heeft?? De fabrikanten of de kopers? Of allebei mss? De overheid wordt hier precies toch wel 'opgelicht' want wij betalen dus wel minder taks dan we eig moeten? Och ja we betalen al genoeg dus laat het maar zo zijn.tom_il schreef:Bv in de huidige F10/F11. De eerste 525d was een 3L , daarna is deze vervangen geweest door een 2L.
De huidige 328i is ook een 2L en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan.
Nu met de nieuwe regeling komt het eig voordeliger uit voor de grotere motoren.. . Als ik mijn auto die ik 2 jaar geleden had gekocht nu had gekocht had ik iets van ±200€ minder inschrijvingstaks betaalt dat je maar éénmaal moet betalen: de "BIV". De jaarlijkse taks blijft zelfde.Knakkel schreef:Ik heb er eens over zitten lezen hoe dat in België gaat met die belastingen ...
Ik dacht ook dat het nu meer was maar het is juist omgekeerd Tom je zit fout. Nu betaal je meestal minder voor grotere motoren... ,aré de mijne toch want heb het berekend op de officiële site van de overheid en ik heb wat geknoeid met de inschrijvingsdatum en heb 2 jaar later gepakt dan ik die gekocht heb en zou dan iets van ±200€ minder moeten betaald hebben!! Dju!!! Had ik maar even gewacht!tom_il schreef:idd, de reden waarom ik een pre-LCI wou. Verschil is +/- 200euro per jaar. Ook de inschrijvingtaks was een heel stuk minder alsmede de verzekering. Heb door een pre-LCI te kiezen +/- 1200 euro bespaard bij aanschaf. Had ook liever de 3L maar zoveel had ik er nu ook niet voor over. Ondertussen is de inschrijvingstaks hervormd en op gedeeltelijk basis van CO2 met en ingewikkelde formule.Knakkel schreef:Ik heb er eens over zitten lezen hoe dat in België gaat met die belastingen ...
Grote motoren worden in belgie enorm afgestraft, bv voor een +4L betaal je jaarlijks bijna 2000Euro.
Hier is de site! Je kunt chassisnr. en alles ingeven en systeem weet dan direct alle gegevens! Prul dan een beetje van met de aankoopdatum dus JOUW inschrijvingsdatum en niet de allereerste inschrijving van die auto en dan kun je perfect zien wat het verschil is/was met de oude wetgeving:
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal- ... f16#/q/top
Is echt wel handig hoor!!
Hahaah!!! Idd man zo denk ik er ook over hoor!! Het is 'pijn lijden' maar toch kun je niet zonder.. maar ja je kunt wel een klein zuinig auto'tje halen dan ga je wel bezuinigen maar wat heb je dan?? Een 'wijvenauto'?Knakkel schreef:Ach ja betalen moet je toch... autorijden is pijn lijden.
Snap het niet.. van welke auto heb je inschrijvingstaks berekend en hoeveel kwam je uit?Knakkel schreef:Wat is eigenlijk de inschrijvingstaks?
edit:
google vond het binnen 0,0003 seconden![]()
Ik zal het hier eerlijk zeggen.. toen ik men auto 2 jaar geleden gekocht had heb ik iets van ±700 inschrijvingstaks/BIV betaald en nu heb ik berekend op die site en het is iets van nog geen ±500.
Je zit verkeerd! Nu met de nieuwe systeem is het voordeliger geworden voor de grotere motoren. Ik kon het ook niet geloven maar het is zo!!tom_il schreef:ja dat klopt, die 2000 euro is jaarlijks, inschrijvingstaks was voor een 4L (of +156Kw) in het oude systeem. 5000Euro als hij nieuw was en nog altijd 3000euro als hij 4jaar is. Nu met het oude systeem is dit allemaal een heel stuk moeilijker geworden.
Als je het niet geloofd vraag het aan je verzekeraar EN.. beste van al is.. probeer die site die ik gegeven heb!! Daar kun je PERFECT op berekenen hoeveel je moet betalen!
Waarom is dit oplichterij ? verwarrend OK, maar oplichterij is het niet. Cilinderinhoud staat op de fiche van de wagen als je hem koopt. Het is niet dat ze het geheim houden.
Ja ik ken die site die je noemt , en weet ook op welke basis de berekenin gebeurt.
Maar je kan niet zomaar in het verleden gaan , of algemeen zeggen dat het goedkoper is of duurder.
Knoeien met inschrijvingsdatum geeft ook geen eerlijke vergelijking.
Die formule is combinatie van het oude systeem en het nieuwe en hangt heel sterk af van de CO2 uitstoot.
En wij zitten met +200gr hoog.
Sommige zijn duurder geworden andere goedkoper. maar de onze zie ik alleen maar duurder worden.
Als ik mijn wagen vandaag opnieuw zou kopen zou ik +/- 100 meer betalen dan ik toen betaald heb.
Maak ik mijn wagen 2 jaar jonger en ik betaal +/- 500 Euro meer, of te wel 1200 Euro.
Ja ik ken die site die je noemt , en weet ook op welke basis de berekenin gebeurt.
Maar je kan niet zomaar in het verleden gaan , of algemeen zeggen dat het goedkoper is of duurder.
Die formule is combinatie van het oude systeem en het nieuwe en hangt heel sterk af van de CO2 uitstoot.
En wij zitten met +200gr hoog.
Sommige zijn duurder geworden andere goedkoper. maar de onze zie ik alleen maar duurder worden.
Als ik mijn wagen vandaag opnieuw zou kopen zou ik +/- 100 meer betalen dan ik toen betaald heb.
Maak ik mijn wagen 2 jaar jonger en ik betaal +/- 500 Euro meer, of te wel 1200 Euro.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bmw 525 Berline
Klopt staat op de fiche MAAR het klopt niet?? Als de mijne in werkelijkheid een 3L is en op fiche 2.5L staat klopt het niet hé??!!tom_il schreef:Waarom is dit oplichterij ? verwarrend OK, maar oplichterij is het niet. Cilinderinhoud staat op de fiche van de wagen als je hem koopt. Het is niet dat ze het geheim houden.
Ik heb het niet over 'knoeien' met de allereerste inschrijving van de voertuig maar over de aankoopdatum dus UW inschrijving. Dan zie je wel DEGELIJK dat er een verschil is tov ±2jaar geleden... ,allesinz bij mij toch!tom_il schreef:Ja ik ken die site die je noemt , en weet ook op welke basis de berekenin gebeurt.
Dat is niet waar!tom_il schreef:maar de onze zie ik alleen maar duurder worden.
Hoe komt het dan dat ik als ik mijn wagen NU gekocht had ipv ±2jaar geleden dat ik ±200€ minder zou moeten betalen?
Hier.. ik heb printscreens gemaakt want anders gaan we er niet uit geraken. Kijk goed naar de eerste berekening.. daar is mijn inschrijving gelijk het is dat ik ±2jaar geleden gekocht heb. De tweede printscreen is dat ik die nog maar pas zou gekocht hebben... :

Je ziet dus duidelijk dat er een verschil in BIV is van 182,26€ als ik hem nu had gekocht ipv toen.
Dank u Tom,
Mvgr,
Ps: ik heb de chassisnr ingevuld maar op de foto uitgeknipt eh jongens dus niet denken dat het leeg is hé.
Berline, zoals in mijn eerdere post vermeld. Jij hebt een 2.5 L , net zoals de mijne.
Idd de jouwe werd goedkoper, maar de mijne duurder. Vul maar eens 23/04/2007 in als eerste inschrijvingsdatum.
Wat ik ook invul als inschrijvingdatum de takst blijft hoger dan toen ik kocht. Voor een deel omdat ik een hogere CO2 (216gr) heb dan jij wegens een automaat. Maw het is allemaal zo simpel niet
.
Idd de jouwe werd goedkoper, maar de mijne duurder. Vul maar eens 23/04/2007 in als eerste inschrijvingsdatum.
Wat ik ook invul als inschrijvingdatum de takst blijft hoger dan toen ik kocht. Voor een deel omdat ik een hogere CO2 (216gr) heb dan jij wegens een automaat. Maw het is allemaal zo simpel niet
525d E61 2007 pre-LCI
Bedoelt tom_il niet dat er op je kentekenpapieren staat dat wanneer je bijv. een 525 heb met een 3L dat er dan qua cilinderinhoud bijv. 2500cc staat?
idd, dat bedoel ik. Ik zou dadelijk een 3L kopen als er op het papieren staat dat het een 2.5L is
.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bmw 525 Berline
Op papier hebben wij een 2.5L dan?? In feite in werkelijkheid dus een 3.0L? Dat is de reden waarom ik deze topic geopend heb omdat ik regelmatig van mensen hetzelfde gehoord heb. Dus waarom zou jij een 3L willen als eig de onze ook een 3L is in feite?tom_il schreef:Berline, zoals in mijn eerdere post vermeld. Jij hebt een 2.5 L , net zoals de mijne.
Ja ik heb 208gr CO2(trouwens hoe maak je zo'n kwaadraat 2 want vind het niet op pc). Ma hoeveel pk heb jij dan dat je meer co2 hebt?tom_il schreef:Idd de jouwe werd goedkoper, maar de mijne duurder. Vul maar eens 23/04/2007 in als eerste inschrijvingsdatum.
Wat ik ook invul als inschrijvingdatum de takst blijft hoger dan toen ik kocht. Voor een deel omdat ik een hogere CO2 (216gr) heb dan jij wegens een automaat. Maw het is allemaal zo simpel niet.
Ma je hoeft toch geen 3L te kopen? Onze is toch eig een 3L 'maar niet op papier'?tom_il schreef:idd, dat bedoel ik. Ik zou dadelijk een 3L kopen als er op het papieren staat dat het een 2.5L is![]()
.