E61 verwarming eerst warm daarna koud
-
Zafer
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Ok duidelijk, di van mij is van 2005 dus dan zal het wel een LCI zijn. Moet de module dan ook weer ingeleerdworden ? Hoe kan ik dat doen ? wat houd het precies in ?
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Dan heb jij een pre-LCI, LCI is geintroduceerd begin 2007.
Module moet niet ingeleerd worden. Gewoon vervangen.
Module moet niet ingeleerd worden. Gewoon vervangen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Jij heb deze nodig met OFF knop in het midden :

Dit is het LCI paneel, die heeft een auto knop in het midden :


Dit is het LCI paneel, die heeft een auto knop in het midden :

525d E61 2007 pre-LCI
-
Zafer
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Ok duidelijk, die heb ik dus al uitgeprobeerd, helaas kreeg ik weer alleen links koude lucht
Bedankt voor de uitleg
Bedankt voor de uitleg
-
Zafer
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Hallo allemaal,
Vandaag naar de BMW dealer geweest. Auto was storing vrij. Volgens de dealer zit het probleem in de kachelradiator/kachelhuis. Die moeten vervangen worden... kosten zijn 700 euro!
Het is dus een verstopte kachelradiator/kachelhuis/ leiding. Kan ik dit op een andere manier oplossen?
Omdat bij mij alleen links koudelucht wordt geblazen denk ik dat er een verstopping zit in de leiding naar de kachelhuis. Kan ik dit schoonpoelen reinigen ?
Alvast bedankt
Vandaag naar de BMW dealer geweest. Auto was storing vrij. Volgens de dealer zit het probleem in de kachelradiator/kachelhuis. Die moeten vervangen worden... kosten zijn 700 euro!
Het is dus een verstopte kachelradiator/kachelhuis/ leiding. Kan ik dit op een andere manier oplossen?
Omdat bij mij alleen links koudelucht wordt geblazen denk ik dat er een verstopping zit in de leiding naar de kachelhuis. Kan ik dit schoonpoelen reinigen ?
Alvast bedankt
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Je kachel radiator zit niet verstopt en hoeft niet vervangen te worden. Rechts komt toch wel warme lucht ??
Accu 15 minuten ontkoppelen (reset)
Dan maar weer proberen wat ie doet
Accu 15 minuten ontkoppelen (reset)
Dan maar weer proberen wat ie doet
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Mij lijkt het ook een probleem met de leidingen of een klep. Het is een links recht gescheiden systeem dus er zijn aparte leidingen voor links en rechts.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Zafer
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Welke leidingen / klep bedoelen jullie ? Rechts blijft het altijd doen, alleen links doet het tijdelijk.
De slangen/ leidingen vanaf de kraan naar de kachelhuis voelen beide warm aan ?
De slangen/ leidingen vanaf de kraan naar de kachelhuis voelen beide warm aan ?
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Kijk
Op bovenstaande tekening is het wat duidelijker. De lucht-verdeling is gescheiden tussen links en rechts, boven, roosters en beenruimte. Dit alles word geregeld door op tekening getoonde electrische kleppen. Deze worden mede bediend door de temperatuur-sensors.
Toch wil ik je adviseren om de accu los te koppelen en de kachel te resetten, daarna weer verder zoeken als het probleem blijvend is.
Op bovenstaande tekening is het wat duidelijker. De lucht-verdeling is gescheiden tussen links en rechts, boven, roosters en beenruimte. Dit alles word geregeld door op tekening getoonde electrische kleppen. Deze worden mede bediend door de temperatuur-sensors.
Toch wil ik je adviseren om de accu los te koppelen en de kachel te resetten, daarna weer verder zoeken als het probleem blijvend is.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Uit knakkel's post
Leidingen : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=15 en http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
Idd eerst het eenvoudigste doen.
Met inpa kan je heel wat checken en controleren. Dit zou ik ook eerst proberen.
Accu loskopelen geloof ik eerlijk gezegd niet meer in, meeste modules hebben toch een blijvend geheugen, en een electronisch probleem gaat niet zomaar verdwijnen. Maar kwaad het niet.
Leidingen : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=15 en http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
Idd eerst het eenvoudigste doen.
Met inpa kan je heel wat checken en controleren. Dit zou ik ook eerst proberen.
Accu loskopelen geloof ik eerlijk gezegd niet meer in, meeste modules hebben toch een blijvend geheugen, en een electronisch probleem gaat niet zomaar verdwijnen. Maar kwaad het niet.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Ik heb bij de mijne ontdekt dat instellingen weer terug gezet zijn naar standaard waarden.tom_il schreef:Accu loskopelen geloof ik eerlijk gezegd niet meer in
Nou weet ik niet of dat komt doordat ik de accu meerdere weken had losgekoppeld, maar toch.
Zoals ik al eerder aangaf heeft mijn bedrijfswagen (Scania) precies hetzelfde, en is sterk afhankelijk van de buiten temperatuur. Het gebeurd standaard als de buitentemperatuur tussen de +5 en +15 graden ligt.
Is het onder de +5 en stel ik de temp in op 20 graden is en blijft het behaaglijk in de cabine.
Is het boven de +5 gebeurt het regelmatig dat na verloop van tijd de linkerrooster koude lucht blaast.
De garage heeft de vrachtwagen uitgelezen en kon geen fouten ontdekken, De garage vertelde ook dat de ingestelde temperatuur word samengesteld door de 3 zones (boven, roosters en beenruimte) dit houd dus in dat de voorruit bijv. 25 graden krijgt en de beenruimte bijv. 23. Als je dan uit de roosters 18 graden laat stromen zal dat opgeteld op je lichaam aanvoelen als de uiteindelijk ingestelde 20 graden.
Klinkt voor mij logisch.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
-
Zafer
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Ok dankjewel allemaal.
Krijg dan geen rare meldingen als ik de accu ontkoppel en vervolgens weer terug koppel?
Wat ik ook nog ben tegengekomen is dat er altijd wel een beetje lucht achterblijft in mijn expantievat. Is dit normaal ? Heb al een paar x ontlucht. Links en rechts op 32 en de ventilatie op stand 1.
Zal morgen weer gaan tobbend Pfff word wel steeds kouder in de BMW .
Krijg dan geen rare meldingen als ik de accu ontkoppel en vervolgens weer terug koppel?
Wat ik ook nog ben tegengekomen is dat er altijd wel een beetje lucht achterblijft in mijn expantievat. Is dit normaal ? Heb al een paar x ontlucht. Links en rechts op 32 en de ventilatie op stand 1.
Zal morgen weer gaan tobbend Pfff word wel steeds kouder in de BMW .
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Nee als het goed is niet.Zafer schreef:Krijg dan geen rare meldingen als ik de accu ontkoppel en vervolgens weer terug koppel?
Bedoel je als de motor warm is, en je dan de dop van het expansievat afdraait?Zafer schreef:Wat ik ook nog ben tegengekomen is dat er altijd wel een beetje lucht achterblijft in mijn expantievat. Is dit normaal ? Heb al een paar x ontlucht.
1. Dat is gevaarlijk !
2. Dat is ook normaal, het koelsysteem komt onder druk te staan als de temperatuur stijgt.
Dus alleen de dop eraf draaien als de motor koud is, dan komt er geen stoom uit.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
-
Zafer
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Ok bedankt voor de tip.
Heb iemand gevonden die inpa heeft. Bmw specialist advanced enginering in Barendrecht. Alles is nagelopen, kraan reageert goed op de de bedieningspaneel. Slangen worden allebij goed warm. Weer geen storingen aangetroffen. Kreeg nu ook te horen dat het wel vaker voorkomt dat de kachelradiator in de kachelhuis half verstopt is. :-( Nu weet ik het niet meer.....toch de dashboard slopen ?
Heeft iead hier ervaring mee, hoe ik de dashboard kan demonteren ???
Heb iemand gevonden die inpa heeft. Bmw specialist advanced enginering in Barendrecht. Alles is nagelopen, kraan reageert goed op de de bedieningspaneel. Slangen worden allebij goed warm. Weer geen storingen aangetroffen. Kreeg nu ook te horen dat het wel vaker voorkomt dat de kachelradiator in de kachelhuis half verstopt is. :-( Nu weet ik het niet meer.....toch de dashboard slopen ?
Heeft iead hier ervaring mee, hoe ik de dashboard kan demonteren ???
Re: E61 verwarming eerst warm daarna koud
Wow, de kachel zit diep in het dashboard. Ik vermoed zelfs dat de hele matrix eruit moet voor je aan de radiator geraakt. Genoeg Airco matrixen te koop op ebay voor bijna geen geld. Maar dat ding demonteren is geen lachterje.
ik heb een handleiding liggen hoe je de ventilator vervangt, maar dan zit je nog maar in helft vermoed ik.
ik heb een handleiding liggen hoe je de ventilator vervangt, maar dan zit je nog maar in helft vermoed ik.
525d E61 2007 pre-LCI
