Functie multifunctioneel stuur kapot

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bertje

Functie multifunctioneel stuur kapot

Bericht door bertje » 15 jul 2008, 13:23

Hallo Allemaal,

Ben nieuw op het forum, dus vergeef me domme vragen. Ik heb een mooie e46 320d exe automaat. Prima auto, heel tevreden over. Alleen nu werkt het opneem knopje voor de telefoon op het stuur niet meer. Ook kan ik niet door het telefoonboek bladeren.

Afbeelding

Nu vroeg ik mij af, is dit een veel voorkomend probleem? Heeft iemand dit eerder gehad, en waar lag het toen aan? Hoe kan ik 'makkelijk' uitvinden waar het aan ligt zonder heel mijn dashboard uit elkaar te hoeven schroeven?

Tips zijn welkom! Alvast heel erg bedankt!

Griffendahl

Re: Functie multifunctioneel stuur kapot

Bericht door Griffendahl » 15 jul 2008, 13:28

Heeft het eerder wel gewerkt en heb je gewoon een ingebouwde BMW carkit ??

Bij mij zitten die knoppen er ook, maar omdat er geen carkit in zit hebben die knoppen ook geen functie, en dus doen ze niks als ik er op druk.

bertje

Bericht door bertje » 15 jul 2008, 15:53

Er zit een carkit in. De bekende Cark 91 voor de Nokia 6310i. De carkit werkt prima. Radio gaat uit als je gebeld wordt enz. In het scherm van de telefoon komt ook BMW te staan.

Maar opnemen via het stuur werkt niet.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 15 jul 2008, 15:54

Dat is ook normaal, de Cark-91 is een Nokia carkit en niet een van BMW. De knoppen op het stuur zijn alleen bedoeld voor de originele BMW carkit, en ik heb begrepen dat hij ook werkt met de Parrot CK3100 als je hier een speciaal kabeltje voor hebt.

Ze zitten niet op elkaar aangesloten en zijn niet voor elkaar bedoeld. Dus dat zal niet gaan werken. Misschien weet Opt!mus hier of er mogelijkheden zijn om dat eventueel op elkaar aan te sluiten, maar ik denk eerlijk gezegd van niet.

bertje

Bericht door bertje » 15 jul 2008, 16:03

Dank voor de info! Scheelt een hoop uitzoek werk nu ik weet dat het gewoon niet werkt. Dank!

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 15 jul 2008, 16:30

voor de Cark-91 is geen interfacekabel, Parrot heeft ze alleen maar voor de E9x.
Klopt dus dat het niet werkt. Radio-mute is een functie die standaard op de carkit zit vandaar dat wel je radio zachter gaat.

Het handsfree/carkit -profiel in je Nokia heet waarschijnlijk BMW, vandaar dat je BMW in je display ziet staan. (Kreeg je het toestel bijgeleverd?)
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

bertje

Bericht door bertje » 15 jul 2008, 23:38

Thanks Opt!mus. Duidelijk dat het dus gewoon niet gaat werken. Telefoon heb ik inderdaad gekregen bij de auto (tweedehands). Profiel zit inderdaad in de telefoon, soort handsfree setting. Weet niet of de vorige eigenaar het erin gezet heeft of dat de telefoon bij de auto zat.

Anyhow, gaat met deze carkit dus nooit werken. Wel jammer maar goed om te weten.

Nogmaals heel erg bedankt!

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 16 jul 2008, 07:50

Graag gedaan Bertje! Lekker zo laten dus, de cark91 en de N6310i is goed spul om mee te bellen!

:! geef de touring eens een stem in het topic in mijn onderschrift, zo blijven wel de grootste club in het forum! ;)
Ook zijn we erg benieuwd hoe je touring eruit ziet dus....
Spoiler: Laat zien
foto's!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

bertje

Bericht door bertje » 04 aug 2008, 14:54

Sorry, beetje late reactie. Heb uiteraard al gestemd, tourings heersen! En er staan een paar plaatjes in mijn showroom. Zal ooit nog eens een keer een mooie reportage maken (zo als ik zo veel dingen ooit nog een keer moet doen :roll: ).

Groeten!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”