Bericht
door Ray_530d » 06 jan 2014, 18:46
heb een email gehad van zf nederland voor de belanghebbende onder ons:
Beste Ray,
Dank je wel voor de aangeleverde informatie.
Sinds 2013 kunt u bij ZF Nederland terecht voor een onderhouds- servicebeurt voor de automatische versnellingsbak van een personenauto.
Wij zijn toe- en uitgerust om de werkzaamheden bij onze vestiging uit te voeren. Alleen is een wachtruimte nog niet gerealiseerd. U kunt tijdens de werkzaamheden in onze kantine genieten van een vers kopje koffie.
Wij flushen niet omdat het reinigingmiddel waarmee dit wordt uitgevoerd een argressief middel is. Dit reiningsmiddel laat restanten achter in de transmissie.
Waardoor delen in de transmissie kunnen worden aangetast. ZF keurt het gebruik van reininingsmiddel ten allen tijde af!
De methode waarmee wij de olieverversen is gelijk aan de methode die wordt gehanteerd door ZF Dortmund.
Naast bovenstaande informatie kan ik u het volgende over een oliewissel bij uw BMW met kenteken ... laten weten.
Wat omvat een servicebeurt :
• Uitlezen en diagnose stellen van de transmissie
• Verversen van de olie
• Vervangen van de filter
• Vervangen van diversen klein materiaal (rubbers, dichtdelen, boutjes etc etc)
• Reinigen van de “mechatronic” (brein van de bak) Vervangen van klepjes bij uw transmissie is niet van toepassing, dit wordt alleen toegepast bij 5 gangs transmissies.
• Evt wissen van storingen, resetten van adaptiewaarden (in geval van klachten)
• Proefrit, vóór en ná de wissel
De kosten voor een oliewissel zijn afhankelijk van het type transmissie.
Daarnaast zijn er een aantal dingen die u moet weten :
• Slijtage in de bak wordt niet opgelost middels een Servicebeurt. Het kan dus zijn dat bak versleten is (gebreken vertoont), en dat een Servicebeurt niet helpt.
• Wij kunnen niet van te voren vaststellen of de servicebeurt 100% gaat helpen bij klachten, immers, daarvoor moeten we “in” de bak kijken en diagnose stellen.
• Wij kunnen een schatting maken, zonder verplichtingen / aansprakelijkheid.
• Wij maken van te voren een proefrit met u om evt klachten waar te nemen en te registreren. U krijgt na de servicebeurt een (eventuele) diagnose advies.
Het is belangrijk dat u van te voren eventuele klachten aan ons opgeeft, zodat wij de ernst van de klacht kunnen inschatten, en u goed advies kunnen geven.
• Mocht de Servicebeurt niet helpen, dan bent u nog steeds de kosten verschuldigd.
Een software update is niet in de werkzaamheden opgenomen.
Over het algemeen gaan onze klanten tevreden de deur uit, maar u moet wel realiseren dat een Servicebeurt geen wondermiddel is. Het brengt meestal verbetering en is altijd zinnig om na enige tijd uit te voeren, maar garanties zijn er niet.
Voor uw 6HP26 zijn de kosten € 457,38 incl. BTW
Olie verversen van het diff. 54,45 incl. BTW
Bovengenoemde prijzen zijn Incl. arbeidsloon, delen, en ZF eigen merk olie.
De duur van de servicebeurt is ca 4 tot 5 uur.