Beste iedereen!
Al enige tijd wil ik de achterlichten van mijn BMW vervangen. Ik wil namelijk van die LED-achterlampen. Na een lange zoektocht door een werkelijke jungle van keuze en verschillende uitvoeringen heb ik eindelijk gevonden wat ik wil.
Ondanks dat er al verschillende topics zijn wil ik toch even zekerheid hebben. En na het lezen van verschillende topics hier en daar op verschillende fora kom ik erachter dat het plaatsen van LED's nog wel eens problemen geven.Zo zou de check control van de achterlichten af en toe de lichten doen oplichten. En moest de auto compatible zijn met LED's. Waar kan ik dit aan zien of merken? Of werken ze simpel door een soort van converter?
Mijn auto: E46 318i sedan uit 2003. (facelift, 143pk)
Mijn oog is uiteindelijk gevallen op 'lightbar' LED achterlichten, maar omdat er zo ontzettend veel verschil in prijs is, zou ik in eerste instantie toch liever advies hebben of mensen die er ervaring mee hebben. In eerste instantie zou ik zeggen de goedkopere van 180 euro, maar ik betaal toch liever wat meer voor een degelijk product dat wél werkt.
Winparts €179
Autostyle.nl €179 (Identiek aan die van Winparts?)
Carstyle.nl €260
Carfantasy 1 €240
Carfantasy 2 €340
Iemand die mij hierbij kan helpen of advies kan geven? Zou ik heel erg fijn vinden!
LED achterlichten
-
Re: LED achterlichten
Als je led achterlichten wilt zou ik toch gaan voor de led achterlichten zonder lightbar, vind dit persoonlijk echt afschuwelijke lampen, maar het is jouw auto en jij moet kopen wat je zelf mooi vind
.
Hier een voorbeeldje van led achterlichten zonder de light bar:
http://www.hlautomotive.com/nl/achterli ... kleur.html
Als je tegenwoordig led achterlichten koopt zit er een soort van converter op die de storing weg drukt, hier door krijg je geen melding op je dashboard.
Succes met de verder zoektocht!

Hier een voorbeeldje van led achterlichten zonder de light bar:
http://www.hlautomotive.com/nl/achterli ... kleur.html
Als je tegenwoordig led achterlichten koopt zit er een soort van converter op die de storing weg drukt, hier door krijg je geen melding op je dashboard.
Succes met de verder zoektocht!
Je kan, (moet je natuurlijk willen) ook led lampen in je achterlichten duwen.
Heb ik ook gedaan bij mijn blackline's, oogt mooi.. En canbus free!

Heb ik ook gedaan bij mijn blackline's, oogt mooi.. En canbus free!

BMW E46 320i old car
BMW E81 118i new car You Only Live Once, Enjoy!
BMW E81 118i new car You Only Live Once, Enjoy!
Ik heb deze lightbars lampen (smoked versie) een maandje of 3 geleden gekocht via een duitse webshop.
Ze hebben hun plus en min punten.
Pluspunten:
- Persoonlijk vind ik de uitstraling wel mooi
- Remlichten zijn lekker fel, al blijven deze bij het loslaten van het rempedaal wel een halve seconde langer branden dan mijn 3e remlicht
Minpunten:
- Aan de binnenkant van de kofferbak blijft alles open, er worden geen afdek kappen meegeleverd!
- Overdag vind ik de lightbars zelf niet echt fel te noemen, het lijkt erop alsof er alleen aan de zijkanten lampen zitten waardoor het midden iets wat onder verlicht is.
- Doordat de kofferbak lichten transparant zijn, zie je met deze lampen dat je géén mistlamp pitje aan de rechterkant hebt zitten, detail misschien maar wel een minpuntje naar mijn mening.
Ik heb zelf geen storingen, plug & play

Ze hebben hun plus en min punten.
Pluspunten:
- Persoonlijk vind ik de uitstraling wel mooi
- Remlichten zijn lekker fel, al blijven deze bij het loslaten van het rempedaal wel een halve seconde langer branden dan mijn 3e remlicht
Minpunten:
- Aan de binnenkant van de kofferbak blijft alles open, er worden geen afdek kappen meegeleverd!
- Overdag vind ik de lightbars zelf niet echt fel te noemen, het lijkt erop alsof er alleen aan de zijkanten lampen zitten waardoor het midden iets wat onder verlicht is.
- Doordat de kofferbak lichten transparant zijn, zie je met deze lampen dat je géén mistlamp pitje aan de rechterkant hebt zitten, detail misschien maar wel een minpuntje naar mijn mening.
Ik heb zelf geen storingen, plug & play

E36 316i Coupé (1994 - 308.000km Verkocht)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Vind de lightbars op die foto van jou zeker niet misstaan. En wil toch verschillende mogelijkheden bekijken. Wil sowieso smoke leds achterop.
De lampen die BMWe46Mike aangaf zijn inderdaad ook mooi. Zijn nog redelijk OEM en hebben LEDs. De totale smoke versie hiervan vind ik ook erg mooi. (De geheel zwarte) Heb zelf een zwarte e46 facelift en vraag me af of dat ook een beetje staat? Of zijn deze weer TE om het zo te noemen?
Ik heb het dan over deze:
http://www.hla-denhaag.com/bmw-3-serie/ ... edan-02-05
Echter had ik ook gelezen op t forum dat deze graag vocht trekken van binnen?
Alvast en alsnog bedankt voor jullie reacties!
De lampen die BMWe46Mike aangaf zijn inderdaad ook mooi. Zijn nog redelijk OEM en hebben LEDs. De totale smoke versie hiervan vind ik ook erg mooi. (De geheel zwarte) Heb zelf een zwarte e46 facelift en vraag me af of dat ook een beetje staat? Of zijn deze weer TE om het zo te noemen?
Ik heb het dan over deze:
http://www.hla-denhaag.com/bmw-3-serie/ ... edan-02-05
Echter had ik ook gelezen op t forum dat deze graag vocht trekken van binnen?
Alvast en alsnog bedankt voor jullie reacties!