Hoe zit de ventilator boven de radio vast?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
marcelsmit

Hoe zit de ventilator boven de radio vast?

Bericht door marcelsmit » 21 jul 2008, 17:43

Ik ben bezig mijn nieuwe radio in te bouwen,dat gaat niet makkelijk ben ik al achter gekomen want er is weinig ruimte voor kabels etc en er zitten nogal wat kabels aan de radio dusssss :roll: .
Maar nu wil ik het hele radio frame eruit hebben en de radio vastschroeven op mijn frame i.p.v dat standaard antidiefstal framepje v.d radio.
Maar die ventilatoren die boven je radio zitten in het midden krijg ik er niet uit en ik durf er ook niet te veel aan te trekken want anders breekt er misshien iets af.
Hier zit vast wel iemand die mij kan vertellen hoe ik dat radioframe eruit kan krijgen en dat ventilator gedeelte...

Of beter nog die mij wat tips kan geven m.b.t plaatsen van een aftermarket radio.

Alvast bedankt :)

Dutch Delight

Re: Hoe zit de ventilator boven de radio vast?

Bericht door Dutch Delight » 21 jul 2008, 18:03

Hi,

Het vereist enige voorzichtigheid idd.

Begin eerst met je interieurlijsten links en rechts van je radio te verwijderen. Nu kun je de radio zelf verwijderen, met de schroeven links/rechts.

Nu kun je beter bij de Ventilatie-roosters. Deze dien je enigzins vanonderaf schuin naar boven te trekken. Dit kan idd zwaar zijn (ze zitten zwaar vast geklikt op de Luchtcirculatie-buizen, ik zet er meestal een speciale paneel-wipper tussen, die beschadigd ook niets. Voor extra ruimte leg je de roosters op je dashboard.

gr
Eric
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

marcelsmit

Re: Hoe zit de ventilator boven de radio vast?

Bericht door marcelsmit » 21 jul 2008, 18:19

Ah mooi,altijd lekker zo'n snelle reactie :D
Dus ik kan ze gewoon van de onderkant naar boven trekken,ik zal iets plats zoken dat ik idd niets beschadig.
Ga er morgen meteen weer mee verder.
Bedankt!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”