"koude voeten"
"koude voeten"
Hallo mede forumleden,
Ik ben een tijdje aan het zoeken naar de instelling van mijn verwarmingssysteem. Ik heb een High executive uitvoering en ik heb de indruk dat ik nagenoeg alleen koude lucht bij mijn voeten krijg. Wie kan mij helpen met de instelling van mijn klimaatsysteem? Als ik via de i-mode de luchtverdeling instel dan zie ik volgens mij alleen een blauw streepje bij de voeten terwijl het lichaamsdeel wel rood aangeeft.
Groet,
Wing
Ik ben een tijdje aan het zoeken naar de instelling van mijn verwarmingssysteem. Ik heb een High executive uitvoering en ik heb de indruk dat ik nagenoeg alleen koude lucht bij mijn voeten krijg. Wie kan mij helpen met de instelling van mijn klimaatsysteem? Als ik via de i-mode de luchtverdeling instel dan zie ik volgens mij alleen een blauw streepje bij de voeten terwijl het lichaamsdeel wel rood aangeeft.
Groet,
Wing
F31 320DA en E88 120i cabrio
Re: "koude voeten"
15 x gelezen en tot nu toe niemand die kan helpen met de instelling?
Je kan alleen de temp van de middenste luchtmonden apart regelen.
Daarnaast alleen de luchtverdeling.
Bij mij staat deze van de middenste luchtmonder warmen in de winter en kouder in de zomer. En daarnaast de automatische stand voor de luchtverdeling waarvan ik heel tevreden ben.
Daarnaast alleen de luchtverdeling.
Bij mij staat deze van de middenste luchtmonder warmen in de winter en kouder in de zomer. En daarnaast de automatische stand voor de luchtverdeling waarvan ik heel tevreden ben.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik heb de warmte op gemiddeld staan en het op warmen op geleidelijk.
Op mijn hoofd het minste op mijn lijf iets meer en op mijn voeten het meeste zodat ikgeen trek langs mijn heen voel.
Maar dat de voeten blauw zijn zit hem in de instelling van de warmte die staat op koud moet je gewoon warmer kunnen zetten.moeilijk uit te leggen zo
Op mijn hoofd het minste op mijn lijf iets meer en op mijn voeten het meeste zodat ikgeen trek langs mijn heen voel.
Maar dat de voeten blauw zijn zit hem in de instelling van de warmte die staat op koud moet je gewoon warmer kunnen zetten.moeilijk uit te leggen zo
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Bedankt voor jullie reacties. Dan doe ik het waarschijnlijk wel goed. Met de "oude" systemen kun je simpelweg de lucht sturen naar boven, midden of beneden. Bij deze auto lijkt hij meer warme lucht in het midden en bovengebied te geven en houdt hij de voeten relatief koel. Als het echt koud is vind ik het wel prettig dat juist van onderuit de warmte komt (hitte stijgt op ..). Maar dat lukt dus niet met dit systeem. Gelukkig heb ik wel stoelverwarming ;-). Het is niet dat mijn voeten blauw zijn. Maar ik mis soms wel wat extra warmte dat ik bij andere auto's gewend ben.
Ik vind overigens sowieso vreemd dat je hem op warm of koud moet zetten. Je zou toch denken dat je dat met je temperatuur regelaar regelt? Als ik het nu goed gezien hebt moet je hem ook echt met je i-mode op blauw zetten om echt te koelen en op rood als je echt meer warmte wilt?
Ik vind overigens sowieso vreemd dat je hem op warm of koud moet zetten. Je zou toch denken dat je dat met je temperatuur regelaar regelt? Als ik het nu goed gezien hebt moet je hem ook echt met je i-mode op blauw zetten om echt te koelen en op rood als je echt meer warmte wilt?
Probeer eens de middenste monden kouder te zetten en de algemeen temperatuur te verhogen.
525d E61 2007 pre-LCI
hallo Tom,
Laat ik dat precies aan het uitproberen zijn nadat ik de andere berichten gelezen heb. Bedankt voor je suggestie!
Laat ik dat precies aan het uitproberen zijn nadat ik de andere berichten gelezen heb. Bedankt voor je suggestie!
Toch even nakijken of je koelwater warm genoeg wordt.
Is nu eenmaal een bekend fenomeen bij BMW, zeg maar "Behr"-thermostaten.
Ik heb je tip nagelopen. Na diverse youtube filmpjes bekeken te hebben ben ik achter gekomen hoe ik de digitale temperatuurmeter kan activeren. Ik heb hem zojuist warm gereden. Tijdens het rijden kwam ik in het begin niet boven de 65 graden uit. Na een tijdje stilstaand de motor te hebben laten draaien kwam hij op ca. 75 graden. Toen ik ging rijden kwam hij weer onder de 70 graden uit. Dus inderdaad, mijn thermostaten zijn verdacht. Heb je nog een suggestie of ik bij de bovenste (EGR thermostaat) of de onderste, dan wel bij de automaat moet zoeken?COUPEDOC schreef:Toch even nakijken of je koelwater warm genoeg wordt.
Bedankt tot zover. Dit was dus een hele nuttige tip. Rijden met een te koude motor is niet echt goed voor de techniek. Dus ik wil hier snel actie op ondernemen.
Groet,
Wing
-
Noud
Ik zou beginnen met de EGR thermostaat. Deze gaan vaak kapot, zijn niet zo duur en makkelijk te vervangen. Mocht dit het probleem niet oplossen dan de andere thermostaat vervangen.
Beide vervangen. Anders ben je 2x bezig.
Ik heb ook eerst de EGR gedaan en dan uiteindelijk ook de hoofdthermostaat gedaan.
Ik heb ook eerst de EGR gedaan en dan uiteindelijk ook de hoofdthermostaat gedaan.
525d E61 2007 pre-LCI
En?
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Anyway. Vanavond heeft lekkerwijf mijn EGR Thermostaat vervangen. De temperatuur is gestegen van 70 graden naar 85 graden. Morgen de eerste langere rit, maar het lijkt goed. Ben benieuwd wat dit met koude voeten en het verbruik doet :-)
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
En merkwaardiger wijze vanochtend naar +/- 80KM weer maximaal 73°C.
Raadseltje. Ik denk dat ik even een thermometertje in het reservoir steek morgen.
Kijken wat die zegt.
Niet goed....dan toch normale thermostaat ?
Raadseltje. Ik denk dat ik even een thermometertje in het reservoir steek morgen.
Kijken wat die zegt.
Niet goed....dan toch normale thermostaat ?
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport