"koude voeten"
Re: "koude voeten"
Idd vandaar dat ik gezegd had ook je hoofdthermostaat ineens te wijzigen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: "koude voeten"
Ah ok....Ook vandaag met ijkthermometer gemeten...73 graden.
Hij is wel snel op temperatuur !
Heb een how to gelezen van de hoofdthermostaat. Als deze achter de EGR thermostaat zit, waarom moet dan de hele radiateur er uit ?
KW09 op wintersport...dus ik heb nog een weekje om te wisselen.
Hij is wel snel op temperatuur !
Heb een how to gelezen van de hoofdthermostaat. Als deze achter de EGR thermostaat zit, waarom moet dan de hele radiateur er uit ?
KW09 op wintersport...dus ik heb nog een weekje om te wisselen.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: "koude voeten"
Klopt eens je de EGr thermostaat wisselt komt hij véél sneller op temperatuur. Dit is zeer belangrijk ivm motorslijtage en voor regeneratie van de DPF.
Het schijnt vervormd de hoofdthermostaat waardoor deze de normale 90°C niet meer bereikt. Dit en een kapotte EGR thermostaat is een 100% probleem. Je zou je verschrikken hoeveel BMW's er rondrijden die niet goed op temperatuur komen, in de garage kunnen ze dit niet checken tenzij een testrit te doen.
De radiator moet er niet uit, maar wel de ventilator en dit gaat vrij gemakkelijk. Het moeilijkst is het bereiken van 1 van de schroeven van de thermostaat.
Het schijnt vervormd de hoofdthermostaat waardoor deze de normale 90°C niet meer bereikt. Dit en een kapotte EGR thermostaat is een 100% probleem. Je zou je verschrikken hoeveel BMW's er rondrijden die niet goed op temperatuur komen, in de garage kunnen ze dit niet checken tenzij een testrit te doen.
De radiator moet er niet uit, maar wel de ventilator en dit gaat vrij gemakkelijk. Het moeilijkst is het bereiken van 1 van de schroeven van de thermostaat.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: "koude voeten"
Beide thermostaten zijn besteld. Aanstaande donderdag wordt het geplaatst. Ik ben benieuwd.
F31 320DA en E88 120i cabrio
Re: "koude voeten"
Ik zou het graag met iemand willen doen, om er van te leren.
Ziet er iemand, omgeving Ommen, kans aankomende week op een avond ?
Ziet er iemand, omgeving Ommen, kans aankomende week op een avond ?
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: "koude voeten"
Hoofd thermostaat vervangen: 1.5 uur.
Verbruik van 7.4 naar 6.1 liter.
Verbruik van 7.4 naar 6.1 liter.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: "koude voeten"
Zo, dat heb je snel gedaan... de mijne zou morgenavond gedaan worden. Maar mijn mannetje was zijn eigen verjaardag vergeten ... wordt volgende week .. je verbruik is wel heel netjes .. mijn 535da gaat dat nooit halen, 6.1 ...
F31 320DA en E88 120i cabrio
Re: "koude voeten"
Deze week zijn de thermostaten dan vervangen. De thermometer geeft nu 90 celsius aan als hij warm is en het verbruik is afgenomen met circa 10% ... hij haalt nu 8,2 liter per 100 km's. Niet eens zo heel slecht voor een 535D automaat denk ik ..
Tegelijkertijd is een controle uitgevoerd of de wervelkleppen er nog in zaten. Dat bleek het geval. De asjes vertoonden al redelijk wat speling. Nog wel goed. Maar alles eruit gehaald en afgedicht met zes bouten. Als we toch bezig zijn ook maar de lucht- en interieurfilters vervangen..... en de egr klep gereinigd.
De volgende klussen staan nog op de planning:
- brandstof filter
- pakking van het panoramadak vervangen
- draadboom achterklep
Als dat allemaal gedaan is ben ik voorlopig eventjes klaar. O ja, de zomerbanden komen er binnenkort op ..
Tegelijkertijd is een controle uitgevoerd of de wervelkleppen er nog in zaten. Dat bleek het geval. De asjes vertoonden al redelijk wat speling. Nog wel goed. Maar alles eruit gehaald en afgedicht met zes bouten. Als we toch bezig zijn ook maar de lucht- en interieurfilters vervangen..... en de egr klep gereinigd.
De volgende klussen staan nog op de planning:
- brandstof filter
- pakking van het panoramadak vervangen
- draadboom achterklep
Als dat allemaal gedaan is ben ik voorlopig eventjes klaar. O ja, de zomerbanden komen er binnenkort op ..
F31 320DA en E88 120i cabrio

