E90 ACC UITGEVALLEN
E90 ACC UITGEVALLEN
Ik heb een BMW 330i E90 uit 2005 met Active Cruise Control.
ACC is zomaar uitgevallen krijg nu een melding: ACC uitgevallen houd afstand. Hierdoor werkt ook Cruise Control niet meer wat erg vervelend is.
Iemand ervaring hiermee?
ACC is zomaar uitgevallen krijg nu een melding: ACC uitgevallen houd afstand. Hierdoor werkt ook Cruise Control niet meer wat erg vervelend is.
Iemand ervaring hiermee?
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Re: E90 ACC UITGEVALLEN
Wat heeft Remlichtschakelaar hiermee te maken?
die van mij doet het ook al heel lang niet meer!
waarschijnlijk warmte element van de sensor in de bumper kapot? hoor ik vele over.
ook hoorde ik dat als je acc het niet doet je hem toch op 1 of andere manier als gewone cruise control kan gebruiken! echter is dit bij mij nog niet gelukt.
waarschijnlijk warmte element van de sensor in de bumper kapot? hoor ik vele over.
ook hoorde ik dat als je acc het niet doet je hem toch op 1 of andere manier als gewone cruise control kan gebruiken! echter is dit bij mij nog niet gelukt.
- largeproject
- Contacteer:
Cesur schreef:Wat heeft Remlichtschakelaar hiermee te maken?
Kan veel zijn
Tenminste bij een oude A3 van me was regelmatig de remschakelaar stuk, dan werkte de CC ook niet meer, die gingen ze vaak stuk bij de A3 dat ik er altijd 1tje in het dashboardkastje had liggen.
Maar uitlezen eerst zou ik zeggen.
Je bent nu de 2de die zegt dat het aan de remlicht schakelaar kan liggen, mijn remlichten doen het wel gewoon of doet de remlicht schakelaar meer dan alleen de lichten branden bij het remmen?
Ik heb over 3 weken een grote beurt dan laat ik hem ook uitlezen maar hoor dat de sensors in de voorbumper vaak stuk gaan, wel erg dat hierdoor de normale cruise control ook niet meer te gebruiken is en dat radarsensor kost bijna € 2500,-
Ik heb over 3 weken een grote beurt dan laat ik hem ook uitlezen maar hoor dat de sensors in de voorbumper vaak stuk gaan, wel erg dat hierdoor de normale cruise control ook niet meer te gebruiken is en dat radarsensor kost bijna € 2500,-
- lekkerwijf1
Klinkt als een barst in de sensor zoals stef bmw aangaf, het warmteelement gaat kapot. Dit is hetzelfde principe als de gloeidraad in achterruiten en dat draadje is nu onderbroken door steenslag dit komt door steenslag. Sensor vervangen en gaan met die banaan. Beste eerst uitlezen. Ik heb het bij mijn bmw ook gehad nml en vervangen door een gebruikte
Ondertussen heb ik de auto al laten uitlezen, sensor was in orde alleen moest opnieuw afgesteld worden.
Volgens de monteur: vaak voorkomend probleem. Oorzaak: hoge stoep (bij vooruit parkeren) of te hardrijden over drempels. Kan natuurlijk ook zijn dat iemand er gewoon aan heeft gezeten...
Volgens de monteur: vaak voorkomend probleem. Oorzaak: hoge stoep (bij vooruit parkeren) of te hardrijden over drempels. Kan natuurlijk ook zijn dat iemand er gewoon aan heeft gezeten...
Vanuit de fabriek zitten dit soort componenten degelijk bevestigd.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||