Gezocht met spoed
-
Vermaat535i
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 feb 2014, 16:34
Gezocht met spoed
Ik zoek met spoed een 535i motor voor mijn e39 uit 1998 met de enkele ketting.
Mijn motor is volgens de garage niet meer te redden en zit vol met metaal stof spoelen zou geen zin hebben omdat er bij de kleppen niet gespoeld kan worden?
Mijn motor is volgens de garage niet meer te redden en zit vol met metaal stof spoelen zou geen zin hebben omdat er bij de kleppen niet gespoeld kan worden?
-
BasB
Re: Gezocht met spoed
Alvorens je een andere motor er in zit zou ik mezelf nog eens heel goed informeren.
-
Vermaat535i
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 feb 2014, 16:34
Re: Gezocht met spoed
Bedoeld u dat wat betreft het spoelen van de motor of?.
-
jazz4u
Re: Gezocht met spoed
betreft m62 motor geen vanos klopt dat?
ik denk dat de garage voor de voor hen mooiste oplossing kiest (makkelijk voor hen en duur voor jou: motor ruilen)
maar misschien heeft ze gelijk, maar inderdaad eerst eens verder onderzoek doen hoor.
als er echt serieus wat loos is in het blok merk je dat aan het lopen van de motor en tijdens het rijden: kap open en luisteren of je bij stationair metaalachtig gekletter hoort, zie hieronder.
op youtube kun je (in engelse taal) even rond gaan kijken op bmw e39 engine sounds of iets dergelijks
dan loop je geheid tegen filmpjes aan met een aantal mogelijke oorzaken van dingen in de olie die er niet in horen
kan bijvoorbeeld te maken hebben met een kettingbegeleider die afbreekt waardoor de ketting gaat slaan tegen het blok en aluminium afslijpt dat in de olie terecht komt
ik kwam die filmpjes tegen toen ik ooit eens wat info wilde over een ander onderwerp
je wordt er niet blij van dat dat blijkbaar allemaal kan gebeuren, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jouw wagen ook al gebeurd is
maar dan ben je in elk geval beter geïnformeerd
als je motor soepel draait en (garage heeft het nu al over de kleppen) niet staat te hikken en schudden als bij missende cilinderslagen zou je eerst eens de compressie van de cilinders moeten laten meten
als die 8 compressies allemaal in orde zijn is er met de zuigers en kleppen weinig loos en kun je beginnen met nieuw oliefilter en goedkopere olie te spoelen, 1000km rijden (ook langere stukken zodat olie goed op temperatuur is) en dan olie aftappen, onderste carterpan eraf halen (oliesensor 3 bouten en pan zelf 25 of 26 bouten) goed schoonmaken, nieuwe pakking ertussen en opnieuw afvullen met goede synthetische olie.
ook hiervan zijn diverse filmpjes op youtube te vinden
dan ben je voor meting en twee keer olie en filter misschien 300 euro kwijt, maar da's beter dan 2500 voor een (ook ouder) blok en de kosten van ombouw
hou je ons op de hoogte?
ik denk dat de garage voor de voor hen mooiste oplossing kiest (makkelijk voor hen en duur voor jou: motor ruilen)
maar misschien heeft ze gelijk, maar inderdaad eerst eens verder onderzoek doen hoor.
als er echt serieus wat loos is in het blok merk je dat aan het lopen van de motor en tijdens het rijden: kap open en luisteren of je bij stationair metaalachtig gekletter hoort, zie hieronder.
op youtube kun je (in engelse taal) even rond gaan kijken op bmw e39 engine sounds of iets dergelijks
dan loop je geheid tegen filmpjes aan met een aantal mogelijke oorzaken van dingen in de olie die er niet in horen
kan bijvoorbeeld te maken hebben met een kettingbegeleider die afbreekt waardoor de ketting gaat slaan tegen het blok en aluminium afslijpt dat in de olie terecht komt
ik kwam die filmpjes tegen toen ik ooit eens wat info wilde over een ander onderwerp
je wordt er niet blij van dat dat blijkbaar allemaal kan gebeuren, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jouw wagen ook al gebeurd is
maar dan ben je in elk geval beter geïnformeerd
als je motor soepel draait en (garage heeft het nu al over de kleppen) niet staat te hikken en schudden als bij missende cilinderslagen zou je eerst eens de compressie van de cilinders moeten laten meten
als die 8 compressies allemaal in orde zijn is er met de zuigers en kleppen weinig loos en kun je beginnen met nieuw oliefilter en goedkopere olie te spoelen, 1000km rijden (ook langere stukken zodat olie goed op temperatuur is) en dan olie aftappen, onderste carterpan eraf halen (oliesensor 3 bouten en pan zelf 25 of 26 bouten) goed schoonmaken, nieuwe pakking ertussen en opnieuw afvullen met goede synthetische olie.
ook hiervan zijn diverse filmpjes op youtube te vinden
dan ben je voor meting en twee keer olie en filter misschien 300 euro kwijt, maar da's beter dan 2500 voor een (ook ouder) blok en de kosten van ombouw
hou je ons op de hoogte?
-
Vermaat535i
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 feb 2014, 16:34
Re: Gezocht met spoed
Bedankt voor de tip garage is begonnen met spoelen en pan verwijderen filter eruit spanners en geleider worden vervangen, de zeef word schoongemaakt en dan word ie weer in elkaar gezet nieuwe olie en filter erin.
Na 500 km word de olie weer gewisseld en ook filter. Cilinders waren al getest op en hebben 11bar op elke cilinder.
Mocht de motor het niet overleven dan heb een back-up gevonden een gloednieuwe voor 1300 euri echt nieuw in krat en komt uit een voorraad kamer van bmw in Osnabrück
Na 500 km word de olie weer gewisseld en ook filter. Cilinders waren al getest op en hebben 11bar op elke cilinder.
Mocht de motor het niet overleven dan heb een back-up gevonden een gloednieuwe voor 1300 euri echt nieuw in krat en komt uit een voorraad kamer van bmw in Osnabrück
Re: Gezocht met spoed
Zou ik gelijk dat nieuwe blok kopen, is een koopje voor een nieuw blok in krat.
En dan weet je zeker dat alles weer perfect is kwa motor.
Is met reviseren van de oude motor altijd maar de vraag.
En dan weet je zeker dat alles weer perfect is kwa motor.
Is met reviseren van de oude motor altijd maar de vraag.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
-
jazz4u
Re: Gezocht met spoed
1300 euro? kopen dat blok!
als back-up of voor de handel
anders geef mij dat adres maar, koop ik het blok
snappie?
als back-up of voor de handel
anders geef mij dat adres maar, koop ik het blok
snappie?
-
Vermaat535i
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 feb 2014, 16:34
Re: Gezocht met spoed
Nou motor is aangeschaft en word maandag opgehaald en ik krijg 6 maanden garantie.
Auto is verhuist naar andere garage nadat ik vanmiddag werd gebeld door de monteur dat hij de motor uit elkaar had gehaald en het een en ander had gesloopt, ik had hem nog zo gezegd dat ie dat niet moest doen maar gewoon wat ik wilde. Ik ben gelijk uit mijn werk naar de garage gegaan en trof mijn auto daar aan precies zoals ik die had achtergelaten???! Monteur heeft zonder woorden 2 blauwe ogen en en een gebroken neus, normaal ben ik niet zo maar hij vroeg erom.
Morgen gaat de oude motor eruit en gaat naar het bedrijf waar ik de nieuwe motor heb gekocht want die geeft er ongezien 500 euro voor mij best want dan zit ik niet met de rommel.
Zojuist oom agent aan de deur gehad voor de mishandeling van de monteur en ik heb mijn verhaal gedaan, deze had meer oor naar het feit van oplichting dan naar de mishandeling, komt wel goed zei hij en vertrok.
Nu hopen dat de auto volgende week klaar is. Hoef nu enkel nog een deurklink voor de bestuurderskant te vinden in het zwart.
Auto is verhuist naar andere garage nadat ik vanmiddag werd gebeld door de monteur dat hij de motor uit elkaar had gehaald en het een en ander had gesloopt, ik had hem nog zo gezegd dat ie dat niet moest doen maar gewoon wat ik wilde. Ik ben gelijk uit mijn werk naar de garage gegaan en trof mijn auto daar aan precies zoals ik die had achtergelaten???! Monteur heeft zonder woorden 2 blauwe ogen en en een gebroken neus, normaal ben ik niet zo maar hij vroeg erom.
Morgen gaat de oude motor eruit en gaat naar het bedrijf waar ik de nieuwe motor heb gekocht want die geeft er ongezien 500 euro voor mij best want dan zit ik niet met de rommel.
Zojuist oom agent aan de deur gehad voor de mishandeling van de monteur en ik heb mijn verhaal gedaan, deze had meer oor naar het feit van oplichting dan naar de mishandeling, komt wel goed zei hij en vertrok.
Nu hopen dat de auto volgende week klaar is. Hoef nu enkel nog een deurklink voor de bestuurderskant te vinden in het zwart.
-
streamline
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Gezocht met spoed
Oplichting is nog steeds geen reden om iemand 2 blauwe ogen en een gebroken neus te slaan.
Ben je in mijn ogen niet veel beter
Ben je in mijn ogen niet veel beter
-
Vermaat535i
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 feb 2014, 16:34
Re: Gezocht met spoed
Oh de eigenaar van de desbetreffende garage heeft net gebeld, hij was niet aanwezig en heeft de monteur gebonjourd.
Hij is coolant en wil de auto terug om het nieuwe blok te plaatsen en bied 6 maanden garantie boven op de garantie van het blok en nieuwe APK alles voor gereduceerd tarief. Nou ik weet het nog niet.
Hij is coolant en wil de auto terug om het nieuwe blok te plaatsen en bied 6 maanden garantie boven op de garantie van het blok en nieuwe APK alles voor gereduceerd tarief. Nou ik weet het nog niet.
-
Vermaat535i
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 feb 2014, 16:34
Re: Gezocht met spoed
Ik voel me er ook niet goed bij maar was hels toen ik erachter kwam dat ie alles bij elkaar verzon, zou het ook zeker niet nog een x doen want ik schrok er zelf van.
En voel me ook idd geen haar beter in tegendeel
En voel me ook idd geen haar beter in tegendeel
-
jazz4u
Re: Gezocht met spoed
als ik die garage eigenaar was kreeg je 240 maanden garantie hahaha...want anders....
-
Vermaat535i
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 feb 2014, 16:34
Re: Gezocht met spoed
Blok is onderweg om tot leven gewekt te worden en zijn leven te gaan geven, ik was vanavond bij Sterkens auto's in Made(Noord-Brabant). Heeft genoeg motoren,velgen etc op voorraad en enkel bmw uiteraard 4a5 m5 motoren op een rijtje. Mooi spul! En super service

