E61 2005 start stop knop
E61 2005 start stop knop
Ik heb een e61 uit juni-2005 er zit wel een start-stopknop ingebouwd maar er zitten sleutels bij met baard, de start-stopknop werkt niet, hoort deze wel in mijn auto of is dit aftermarket? Verder doet de afstandbediening van 1 van de sleutels het niet, is de 'accu' hiervan te vervangen?
Re: E61 2005 start stop knop
Ik weet niet precies wanneer de start/stop knop is ingevoerd. Maar dat was volgens mij rond 2005 (mijne is van 2006 en heeft een s/s knop en geen sleutelbaard. Heb je een normaal contactslot waar je sleutelbaar in gaat (dat neem ik aan van wel). In dat geval hebben ze dus zaken aangepast waarbij een niet werken s/s knop is ingebouwd ...
Wat het sleuteltje betreft: goede kans dat de microswitch hiervan stuk is. Als je op MP zoekt dan kom je ws personen tegen die dit kunnen repareren. Ik heb een van mijn sleuteltjes in Urk laten repareren voor € 30,-. Je kunt ook zoeken op Priad autosleutels. Die repareren het ook.
Wat het sleuteltje betreft: goede kans dat de microswitch hiervan stuk is. Als je op MP zoekt dan kom je ws personen tegen die dit kunnen repareren. Ik heb een van mijn sleuteltjes in Urk laten repareren voor € 30,-. Je kunt ook zoeken op Priad autosleutels. Die repareren het ook.
F31 320DA en E88 120i cabrio
De baard gaat inderdaad in het contactslot, ik heb er wel een nederlandse handleiding (2005) bij die wel een startstop knop weergeeft alleen met een andere sleutel (zonder baard) de auto is echter duits dus dat is niet de handleiding van deze auto zijn.
Ik zal een marktplaats afzoeken naar die oplossing bedankt,
Ik zal een marktplaats afzoeken naar die oplossing bedankt,
Heel waarschijnlijk is de batterij plat, bij het oudere type laden deze namelijk niet op in het contactslot.
Sleutel opdoen en batterij vervangen.
Sleutel opdoen en batterij vervangen.
525d E61 2007 pre-LCI
Dacht inderdaad dat ze zelf opladen, blijkbaar niet dus? weet iemand het type batterij zo? op youtube staan verschillende filmpjes het kan wel: http://www.youtube.com/watch?v=e1o9vH3mgmg of het kan niet: http://www.youtube.com/watch?v=E16zXeJxqC8
-
streamline
De sleutels met baard van een E60 zijn van het nieuwe type, dus deze laden op door het contactslot.
dus niet zondermeer een nieuwe batterij in te plaatsen? Een oplaadbare wel mogelijk?
Was te snel de Diamond key laad idd op in de wagen. Maar nietemin is de batterij vroeg of laat stuk. Je kan hem vervangen door de sleutel open te snijden, er zijn meerdere DIY te vinden op het internet hierover.
525d E61 2007 pre-LCI
Klopt sleutel laait idd op via contactslot en gaan na verloop van tijd allemaal kapot of leeg.
Als je auto vanaf fabrieks datum november 2005 is kan er een startstop knop in zitten,even kijken met de vindecoder.
Er is iig aan de auto gesleuteld.
Als je auto vanaf fabrieks datum november 2005 is kan er een startstop knop in zitten,even kijken met de vindecoder.
Er is iig aan de auto gesleuteld.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Is eind mei 2005, helaas is hij er dus achteraf ingebouwd, gelukkig doet ie het niet kan storing geven begreep ik. Ben zelf niet zo'n fan van dat soort ingrepen.