Kettingspanners 535i

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Vermaat535i

Kettingspanners 535i

Bericht door Vermaat535i » 24 feb 2014, 17:10

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn spanners kan vervangen? De bovenste links en rechts.
De onderste is al vervangen.
Ter info het blok ratelt vooraan bovenin draait gewoon goed geen verlies van vermogen en geen extra brandstof verbruik waterpomp is nieuw. Het betreft een 535i uit '98.
Bij voorbaat dank.

Vermaat535i

Re: Kettingspanners 535i

Bericht door Vermaat535i » 25 feb 2014, 18:14

Ik heb het zelf al gevonden

Vermaat535i

Bericht door Vermaat535i » 26 feb 2014, 13:45

Ik word gek ik start net mijn auto om hem voor de deur te zetten waar ik de spanners wil gaan vervangen stopt ie met ratelen??? Ff laten draaien maar geen ratel nog een rondje belast maar geen ratel :gek: kan dit aan te dunne olie liggen die nu nog koud is en dus wat dikker? Denkt iemand een antwoord te hebben?

Vermaat535i

Bericht door Vermaat535i » 26 feb 2014, 16:19

Heb de auto bij de plaatselijke garage gebracht en de hoofd spanner die recent vervangen is (bij bmw dealer in den haag) is geen spanner maar een afgezaagde stalen staaf grrrrrrr -_- ketting en geleiders worden nu vervangen en mij zie je nooit meer bij een bmw dealer. Zo jammer.

Vermaat535i

Bericht door Vermaat535i » 13 mar 2014, 19:44

Topic is niet meer nodig slotje erop

AdE39

Bericht door AdE39 » 14 mar 2014, 10:41

Hallo beste Vermaat,

Ja, daar moesten ze zich echt diep voor schamen!
Heeft u deze garage niet met dit feit geconfronteerd, dat dit echt broddelwerk van de bovenste plank is?
Dit verwacht men echt bij een beun de haas, en niet bij een BMW dealer, of zijn dit een stelletje beunhazen!

Ik had dit dus wel even fijn voor hun voeten gegooid, en dat ik hun naam ook even op internet zou plaatsen als zeer onbetrouwbaar!

Als u deze BMW dealer op Google plaatst, komen er dan geen waarschuwingen te voorschijn dan?

Ik hoop dat de andere garage die deze feiten heeft gevonden, het netjes en correct voor u zal oplossen, en gezien dat deze garage dit aan u heeft verteld, dan zal dat zeker en vast netjes opgelost worden.
Dan weet u tenminste waar u de volgende het beste naar toe kan gaan, voor het echte vakwerk!

Ik wens u desondanks dit vervelende voorval, een heel fijn weekend toe. :duimen:

Met vriendelijke groet,
Ad

Vermaat535i

Bericht door Vermaat535i » 15 mar 2014, 12:00

Hallo af,
Bedankt voor je reactie, ik wil toch ff kwijt dat het niet verstandig is een dealer met naam en doen op het web te zetten je weet immers nooit of het escaleerd en aangezien het een dealer is mag je er vanuit gaan dat het geen allerdaagse praktijken zijn want dan word ie wel terug gefloten door bmw zelf.
Maar het komt goed het kost alleen iets meer maar krijg nu ook echt wat.
Woensdag kan ik eindelijk weer cruisen met mijn Bimmer het is fijn dat ik in de tussentijd een subaru heb kunnen gebruiken, minder luxe maar zelfde verbruik haha

AdE39

Bericht door AdE39 » 15 mar 2014, 13:50

Hallo beste Vermaat,

Wat ik er mee bedoelde te zeggen, dat ik hun eerst eens een hartig woordje toe zou spreken, en dat wanneer zij er niets aan veranderen wilden, want ik neem dus aan, dat u dat broddelwerk wel heeft afgerekend, en dat zou ik dus wel terug eisen. En, als men niet aan deze vraag willen voldoen, tja.
Dat ik hun dan eens op het internet zou zetten, bij de klachten over een dealer.
Wat kunnen zij er dan aan doen, als ik hun eens flink op hun nummer zou zetten, echt niets.
Verder zou ik ook eens kijken, of er via Google meerdere van dit soort klachten over deze dealer zijn.
En, klachten mag u gerust op internet zetten, dat is echt niet verboden.

Het zou echt niet de eerste en zeker niet de laatste keer zijn, dat een garage of een dealer eens flink lik op stuk krijgt.
Neem van mij aan, dat dit niet de enige dealer betreft die dit soort rot streken uithaalt, dit soort zaken zijn gewoon absurd, en mogen echt niet voorvallen.

Ik denk dat BMW Nederland niet echt met dit soort aangelegenheden zal bemoeien, dat heb ik al vaker gezien, dat zij zich netjes afzijdig houden.

Maar ik zou deze dealer echt mijden, en er nooit meer heen gaan.
Er zijn dus meerdere, waaronder BMW dealers die slecht scoren, en knoeiwerk leveren.
Dan bent u beter af met de garage die u nu heeft gekozen.

Succes, en ik wens u alvast veel rij genot toe, als uw BMW weer gereed is. :duimen:

Met vriendelijke groet,
Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”