Navi inbouwen
- d&mvanroij
Navi inbouwen
Dag
In mijn 530i uit 2001 zit geen navi of scherm.
Nu kan ik een mk4 kopen en een scherm kan ik dit zo inbouwen?
Lees nog al wat verschillende dingen over.
Alvast bedankt voor de tips
Groetjes Dave
In mijn 530i uit 2001 zit geen navi of scherm.
Nu kan ik een mk4 kopen en een scherm kan ik dit zo inbouwen?
Lees nog al wat verschillende dingen over.
Alvast bedankt voor de tips
Groetjes Dave
- erikselhorst
Re: Navi inbouwen
Je zult ook een nieuwe (aftermarket) kabelboom aan moet sluiten. Daarnaast moet je een extra radiomodule (bm54) moeten aansluiten, anders werkt het niet. Een beste klus, maar als je een beetje handig bent goed zelf te doen.
- d&mvanroij
Dag
Klinkt niet als de eerste de beste klus.
Zie daar toch wel tegen op
Groetjes
Klinkt niet als de eerste de beste klus.
Zie daar toch wel tegen op
Groetjes
- erikselhorst
Dat klopt. Een simpel klusje is het zeker niet. De bestuurdersstoel moet er uit. De achterbank moet er uit. Kabelboom moet niet alleen gelegd worden, maar moet ook gesoldeerd worden in de zekeringkast etc
Ik heb vorige maand een compleet systeem ingebouwd en ben hier (mede doordat ik er geen ervaring mee had en de kabelboom 2e hands was) 4 avonden mee bezig geweest.
Ik heb vorige maand een compleet systeem ingebouwd en ben hier (mede doordat ik er geen ervaring mee had en de kabelboom 2e hands was) 4 avonden mee bezig geweest.
- d&mvanroij
Als ik nu alleen het scherm erin wil kan dat wel zo.
Geen navi alleen het scherm is dat wel te maken zonder alles los te maken?
Groetjes
Geen navi alleen het scherm is dat wel te maken zonder alles los te maken?
Groetjes
- erikselhorst
Nee, dat wil niet. Alles wordt aangestuurd vanuit de kofferbak.
Er zijn evt. aftermarket schermen te koop.
Zien er bijna net zo uit als de originele schermen.
Hier kun je ook gewoon films op kijken, navigeren en uiteraard cd tjes op luisteren.
Je hoeft dan volgens mij ook geen kabels naar achteren te trekken of in de zekeringkast lopen solderen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de dynavin schijnt heel goed te zijn. heb je meteen ook een touchscreen.
Ik heb er een MK4 inzitten, met nog een DVD wisselaar, maar mocht die het in de toekomst begeven, dan zal ik ook voor de dynavin gaan denk ik.
een voorbeeldje...
http://www.youtube.com/watch?v=1DJOnZagD30
Zien er bijna net zo uit als de originele schermen.
Hier kun je ook gewoon films op kijken, navigeren en uiteraard cd tjes op luisteren.
Je hoeft dan volgens mij ook geen kabels naar achteren te trekken of in de zekeringkast lopen solderen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de dynavin schijnt heel goed te zijn. heb je meteen ook een touchscreen.
Ik heb er een MK4 inzitten, met nog een DVD wisselaar, maar mocht die het in de toekomst begeven, dan zal ik ook voor de dynavin gaan denk ik.
een voorbeeldje...
http://www.youtube.com/watch?v=1DJOnZagD30
- d&mvanroij
Die zijn wel erg mooi en precies wat ik er van verwacht alleen lees ik ook de de boordcomputer er niet op werkt die moet wel werken en ook de stuur bediening
Gr Dave
Gr Dave
Volgens mij is Dynavin wel met werkende boordcomputer en knoppen te krijgen?
Overigens schijnt de Dynavin wel een erg reflecterend scherm te hebben, iets wat irritant zou zijn met een laagstaande zon door de achterruit(en).
Overigens schijnt de Dynavin wel een erg reflecterend scherm te hebben, iets wat irritant zou zijn met een laagstaande zon door de achterruit(en).
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||
- erikselhorst
Mocht je voor een dynavin kiezen, zorg dan dat je hem eerst in levende lijve hebt kunnen bedienen. Ze zijn namelijk Chinees en plastic fantastic. De laatste versies hebben een beter scherm, met minder reflectie maar het blijft behelpen en kan niet tippen aan de OEM systemen qua degelijkheid.
Voor zover ik weet werkt de boordcomputer prima via een dynavin en zijn zelfs de pdc sensoren visueel in beeld te krijgen.
Een OEM systeem is goed aan te sluiten, als je een beetje ervaring hebt met de electronica in een auto. De prijs van een OEM systeem kan daarentegen niet op tegen een dynavin. Mits je het allemaal goedkoop op de kop kan tikken via marktplaats.
Voor zover ik weet werkt de boordcomputer prima via een dynavin en zijn zelfs de pdc sensoren visueel in beeld te krijgen.
Een OEM systeem is goed aan te sluiten, als je een beetje ervaring hebt met de electronica in een auto. De prijs van een OEM systeem kan daarentegen niet op tegen een dynavin. Mits je het allemaal goedkoop op de kop kan tikken via marktplaats.
- d&mvanroij
Ik weet een set te staan een mk4 en het scherm.
Weet niet of je dan alles hebt ?
Wat zou jet kosten als je het in laat bouwen ?
Gr. Dave
Weet niet of je dan alles hebt ?
Wat zou jet kosten als je het in laat bouwen ?
Gr. Dave
Ik heb jongstleden een dynavin laten inbouwen voor 100 euro, en ben hartstikke tevreden.
Ben naar Spijkenisse gereden(voor mij te doen ik woon in Pernis) en heb zo'n app. aangeschaft bij dynavinonline.
Ook heb ik het app. werkend gezien en doordat ik veel bagger op div. fora had gelezen de vraag gesteld of ik hem pas kon betalen nadat hij in mijn auto was ingebouwd, dat was geen probleem.
Groet rosoli
Ben naar Spijkenisse gereden(voor mij te doen ik woon in Pernis) en heb zo'n app. aangeschaft bij dynavinonline.
Ook heb ik het app. werkend gezien en doordat ik veel bagger op div. fora had gelezen de vraag gesteld of ik hem pas kon betalen nadat hij in mijn auto was ingebouwd, dat was geen probleem.
Groet rosoli