@jazz4u ik heb de moer los
jou truc zal niet gaan omdat de krukas tegen gehouden moet worden
ik heb daar zelf gereedschap voor gemaakt, je kan het ook kopen voor 60euro en dan dop 27 met een wringijzer en een lange pijp, dan lukt het wel
de kettigspanner stelt idd niet veel voor om te vervangen, die kan elke hobbyist met een gamma kist wel vervangen daar hoeft het blok niet voor open, ik heb de ketting geleiders vervangen en daar komt wel wat technisch inzicht of ervaring bij kijken aangezien de ketting er vanaf moet en deze wel weer op tijd moet staan
@eric-328 hoeveel km heeft je blok gedraaid en we hebben het toch wel over een v8, gezien je naam?
540 distributieketting ellende
Re: 540 distributieketting ellende
Heb een x5 4.4. Heeft nu 185.000 gelopen
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
ok da's wel dezelfde motor jah
ik zou beginnen met erin kijken om te kijken of er geen kunstof van de geleider is afgebroken en als dat er goed uitziet de spanner vervangen dat is het werk en de kosten niet en voorkomt misschien wel het afbreken van de kunstofgeleiders want dat schijnt te komen door een samenloop van factoren, ouderdom/slijtage en een slappe ketting
ik zie ze ook voorbij komen met 3 of 4 ton en dan word er niet over gesproken terwijl ik wel zou melden als ik hem te koop zou zetten dat ik dit soort onderdelen heb vervangen
ik zou beginnen met erin kijken om te kijken of er geen kunstof van de geleider is afgebroken en als dat er goed uitziet de spanner vervangen dat is het werk en de kosten niet en voorkomt misschien wel het afbreken van de kunstofgeleiders want dat schijnt te komen door een samenloop van factoren, ouderdom/slijtage en een slappe ketting
ik zie ze ook voorbij komen met 3 of 4 ton en dan word er niet over gesproken terwijl ik wel zou melden als ik hem te koop zou zetten dat ik dit soort onderdelen heb vervangen
zo
vandaag eindelijk de tijd gehad om er wat aan te doen
alles weer in elkaar gezet, ik blijf het idioot veel werk vinden om er bij te kunnen maar gelukkig hoeft het niet vaak uit elkaar
gelukkig geen verdere schade, hij klinkt weer zoals het hoort, sputterde wel een beetje tegen met starten maar alle olie was overal uitgelopen natuurlijk na 5 weken uit elkaar te hebben gelegen en na een paar seconden snorde hij weer zoals het hoort
vandaag eindelijk de tijd gehad om er wat aan te doen
alles weer in elkaar gezet, ik blijf het idioot veel werk vinden om er bij te kunnen maar gelukkig hoeft het niet vaak uit elkaar
gelukkig geen verdere schade, hij klinkt weer zoals het hoort, sputterde wel een beetje tegen met starten maar alle olie was overal uitgelopen natuurlijk na 5 weken uit elkaar te hebben gelegen en na een paar seconden snorde hij weer zoals het hoort
Heb de X5 nagekeken. Olie gechecked, jawel. Ongeveer 0,8 l te weinig. Bijgevuld en de kettingspanner werkt weer prima. Lijkt mij wel een voorbode dus ga preventief de boel maar laten vervangen.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
-
Vermaat535i
indien nodig heb ik nog 2 nieuwe spanner van het gemodificeerde type beide in doos bij brezan gekocht a 84 euri de stuk je mag ze beide hebben voor 110 inc verzend kosten