vast zetten klemband stuurbekrachtigings resevoir

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
Chili
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 mei 2013, 12:49
Locatie: Sneek

vast zetten klemband stuurbekrachtigings resevoir

Bericht door Chili » 30 apr 2014, 13:41

geachte l.

ik heb wat lekkage tussen de slang en resevoir van mijn stuurbekrachtiging (dus net onder het resevoir) , nu keek ik even naar die slangen klem en ik vermoed dat die niet meer genoeg aanspant omdat de lekkage minimaal is.

iemand enig idee hoe ik deze vaster kan zetten ?
ik zie namelijk geen schroefje oid .

alvast bedankt
Chili

Gebruikersavatar
Patrickk
Berichten: 1871
Lid geworden op: 19 dec 2009, 04:21
Locatie: Vaart op de rijn heen en weer

Re: vast zetten klemband stuurbekrachtigings resevoir

Bericht door Patrickk » 30 apr 2014, 13:54

Zijn vaak geperste klemmen. Kan je niks aan doen.
Misschien vervangen voor een nieuwe slangklem of beter naar een garage om er een nieuwe op te persen.

Succes.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33


Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

Gebruikersavatar
Chili
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 mei 2013, 12:49
Locatie: Sneek

Re: vast zetten klemband stuurbekrachtigings resevoir

Bericht door Chili » 30 apr 2014, 15:07

Zet er wel een conventionele klem boven , eens kijken of het helpt.

Thnx

Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: vast zetten klemband stuurbekrachtigings resevoir

Bericht door Beens1 » 30 apr 2014, 15:26

Nadat ik de olie en het filterhuis/reservoir heb vervangen, zijn er 'gewone' slangenklemmen op gekomen. Die originele gaat kapot bij eraf halen, dus ik heb alles vervangen voor de simpele versie die je bij de bouwmarkt kan halen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”