Benz liefhebber met Jag Passie in een BMW.....

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
PeterX300

Benz liefhebber met Jag Passie in een BMW.....

Bericht door PeterX300 » 10 mei 2014, 19:44

Hallo,

Ik zal mij eerst voorstellen voordat ik het forum ga doorspitten. Mijn naam is Peter en in het noorden des lands. Zoals de topictitel al aangeeft ben ik meer een Mercedes liefhebber. Nu is dat hier vloeken in de kerk maar wil het toch onderbouwen. Vorig jaar reed ik een lease auto en mijn vriendin wilde ooit in d'r leven een Mercedes. Dus de stoute schoenen aangetrokken en vorig jaar een ''wrak'' gekocht en deze gestript, in elkaar gebouwd, overgesporten en rijden maar. Ik zelf heb een Jaguar XJ lwb in de garage staan en heb deze al jaren en komt alleen buiten met mooi weer.

Waarom BMW? Onlangs is mijn lease auto komen te vervallen en doordat ik prive nogal fors kilometers maak was de Mercedes hiervoor niet geschikt want het was een benzine ( E 220 van 1994). Dus een diesel moest er komen. De punten van mijn vriendin en mijzelf op een lijstje gezet en dat was; Automaat, xenon, navigatie, station en last but not least funfactor. Helaas in de jaren waar ik in zocht bij Mercedes trof ik veel roest en technische problemen aan. Dus even bij BMW gekeken en daar liep ik tegen een E 39 aan. Een 530 diesel Touring automaat. Krap 3 ton gelopen, volledig dealer onderhouden, voorzien niet van 6 nieuwe verstuivers/injectoren, vering was recent vervangen en voorzien van een sportinterieur. Deze grijze rakker sprak ons zeer aan en is daarbij ook super functioneel.

Echter een auto van ruim 10 jaar moet ook z'n mankementjes hebben en ook ik ontspring niet de dans. Ik heb een radio met navi met een beeldscherm. En helaas hier valt zo nu en dan de radio/geluid en bereik volledig uit. Zekeringen gechecked deze zijn prima. Maar na checken van de google blijkt dit dus een kwaal te zijn...... En hoofdterm wat ik tegenkom is ''Radiomodule'' .

Alleen is dit dan een los stekkertje, of een ander euvel?

Ik ga checken.

GR Peter

Bart70
Contacteer:

Re: Benz liefhebber met Jag Passie in een BMW.....

Bericht door Bart70 » 11 mei 2014, 10:10

Welkom Peter, dit is een module, een elektronische kast zeg maar even simpel, dus helaas niet een kwestie van stekkertje :|

PeterX300

Bericht door PeterX300 » 11 mei 2014, 10:25

Bart70 schreef:Welkom Peter, dit is een module, een elektronische kast zeg maar even simpel, dus helaas niet een kwestie van stekkertje :|

Hi Bart, bedankt voor je reactie. Het is vreemd want de BMW is gisteren vanuit Assen naar Utrecht via ALmere weer terug gekomen. Pas vanaf Almere was er weer geluid tot nu toe. Ik ga mijn weg naar die radio module maken :)

Ik las iets over het inspuiten van WD40 in de stekkertjes. Ach ik ga dat eens proberen niet geprobeerd is altijd mis natuurlijk.

Gr Peter

E36 M-Style
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door E36 M-Style » 11 mei 2014, 12:38

Welkom op Bimmerportal :zwaai:
///M-power

PeterX300

Bericht door PeterX300 » 14 mei 2014, 18:27

E36 M-Style schreef:Welkom op Bimmerportal :zwaai:

Thx voor je reply hoewel ik wel verneem dat het forum zeer weinig actief is. Klopt dat?

PeterX300

Bericht door PeterX300 » 14 mei 2014, 18:31

Bart70 schreef:Welkom Peter, dit is een module, een elektronische kast zeg maar even simpel, dus helaas niet een kwestie van stekkertje :|
Gisteren alles los gehad, ingespoten etc helaas geen effect. Vanmiddag contact gehad met JD Parts bovenin Groningen en aanstaande zaterdag moet ik alles voor elkaar hebben.

Gr Peter

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”