hallo allemaal,
ik heb een 316 uit 2003, op zich een fijne auto maar ook zijn kwaaltjes helaas.
laatst heb ik de carterontluchting compleet gereinigd ivm het vele sludge en schommelig stationair lopen, dit is nu verholpen, maar nu heb ik sterk het gevoel dat er weinig trekkracht meer in zit .vooral in de lage toeren.
ik heb met een universele uitlezer de computer uitgelezen en deze geeft een storing aan, sensor B nokkenaspositie G300 signaal te hoog.
wat denken jullie, deze sensor gewoon vervangen, of is er iets aan de hand waardoor er een verkeerde waarde word gemeten?
Groet ,
Ben
weinig vermogen/ sensor B nokkenaspositie
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Re: weinig vermogen/ sensor B nokkenaspositie
Ik zou de sensor vervangen. Deze gaan wel vaker kapot. Hiermee gaat de motor ook vaak schommelig lopen...
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Gisteren de sensor aan de uitlaatzijde vervangen voor een nieuwe, waarna de melding terug blijft komen.
Toen de sensor gewisseld met de inlaatzijde, had ik twee foutcodes!
Toen ging óók het eml lampje branden, die ik niet meer gereset kreeg.
Tevens wilde na deze actie de motor niet meer aanslaan als ik de motor uit had gezet en hem opnieuw wilde starten.
Ik moest dan éérst de boel resetten, dan sloeg de motor aan.
Uiteindelijk alles weer teruggebracht in de oude toestand voordat ik de nieuwe sensor plaatste dus met de oude sensor, op de oude plek maar de problemen zoals ik net omschreef blijven!
het lijkt erop dat ik met de gebruikte uitlezer niet goed de fouten kan wissen.
de gebruikte diagnose tester is van maxiscan type MS509
Wie weet raad?
Toen de sensor gewisseld met de inlaatzijde, had ik twee foutcodes!
Toen ging óók het eml lampje branden, die ik niet meer gereset kreeg.
Tevens wilde na deze actie de motor niet meer aanslaan als ik de motor uit had gezet en hem opnieuw wilde starten.
Ik moest dan éérst de boel resetten, dan sloeg de motor aan.
Uiteindelijk alles weer teruggebracht in de oude toestand voordat ik de nieuwe sensor plaatste dus met de oude sensor, op de oude plek maar de problemen zoals ik net omschreef blijven!
het lijkt erop dat ik met de gebruikte uitlezer niet goed de fouten kan wissen.
de gebruikte diagnose tester is van maxiscan type MS509
Wie weet raad?
Laatst gewijzigd door funfer op 18 mei 2014, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat je nu verschillende problemen hebt.
De sensor is goed (nieuw?) dus dat zal het probleem niet zijn. Welke foutmeldingen kreeg je na het omwisselen?
Het kan natuurlijk goed een slecht contact zijn (de sensoren willen nog wel eens door olie slecht contact maken) waardoor de ECU geen signaal krijgt en de motor dus niet start.
Daarnaast is het schoonmaken van de carterventilatie waarschijnlijk ook nog een probleem. De slangen zijn van nogal harde kunststof gemaakt en die worden poreus na verloop van tijd. Toen ik ze verving braken ze zelfs gewoon af. Je ziet dus niets aan de slangen maar ze lekken wel.
Kortom, nogal wat om te onderzoeken. Een goed begin is de foutcodes die je krijgt te melden. Soms hangen deze samen met andere dingen dan je denkt.
Succes,
Rob
De sensor is goed (nieuw?) dus dat zal het probleem niet zijn. Welke foutmeldingen kreeg je na het omwisselen?
Het kan natuurlijk goed een slecht contact zijn (de sensoren willen nog wel eens door olie slecht contact maken) waardoor de ECU geen signaal krijgt en de motor dus niet start.
Daarnaast is het schoonmaken van de carterventilatie waarschijnlijk ook nog een probleem. De slangen zijn van nogal harde kunststof gemaakt en die worden poreus na verloop van tijd. Toen ik ze verving braken ze zelfs gewoon af. Je ziet dus niets aan de slangen maar ze lekken wel.
Kortom, nogal wat om te onderzoeken. Een goed begin is de foutcodes die je krijgt te melden. Soms hangen deze samen met andere dingen dan je denkt.
Succes,
Rob
Na veel speurwerk is gebleken dat er kortsluiting in één van de sensoren zat die de ecu vernielde, deze is gerepareerd en de auto loopt weer als vanouds.
Bedankt voor de tips!
Bedankt voor de tips!