standaard geluid vervangen door hk set

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
raypo

standaard geluid vervangen door hk set

Bericht door raypo » 13 mei 2014, 12:23

Goedendag forumleden,

Ik heb een 318i sedan van 2002 (facelift). Er zitten nu standaard speakers in. Mijn vraag is of alles vervangen kan worden door een HK set. Op marktplaats is een hele set te koop maar weet niet of dit in mijn auto aangesloten kan worden. Het gaat om hk speakers, een woofer en een versterker. Wat ik nu erin heb zitten in is twee speakers in de voordeuren, twee tweeters bij de zijspiegels, twee luisprekers in mijn hoedenplank en een cd wisselaar in de kofferbak. Waar worden de HK versterker en de woofer geplaatst?

Groet Raymond

raypo

Re: standaard geluid vervangen door hk set

Bericht door raypo » 13 mei 2014, 12:38

heb het antwoord al gevonden. Deze topic kan op slot.

vegito

Bericht door vegito » 15 mei 2014, 11:29

kan wel maar bekabeling enzo veranderen veel werk voor weinig effect. gewoon speakers nieuwe en woofer erin klaar.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

raypo

Bericht door raypo » 16 mei 2014, 16:45

vegito schreef:kan wel maar bekabeling enzo veranderen veel werk voor weinig effect. gewoon speakers nieuwe en woofer erin klaar.
Daar waar ik achter gekomen..helaas.

Ik ben van plan om de voorspeakers te vervangen en een platte subwoofer (pioneer) onder de stoel te plaatsen. Ik heb alleen lederen kuipstoelen...hoop dus wel dat het past.

Ik hoef geen "boem boem" geluid...als het maar beter wordt dan hoe het nu standaard is. Dus helder geluid (zonder vervorming of gekraak) en een aanvulling van de woofer.

vegito

Bericht door vegito » 17 mei 2014, 12:26

Wat je kan doen is een kleine sub actief zoals basslink infinity. Vervolgens composet voor in nieuw bijv autosystems speciaal voor e46 en achteren ook andere speakers dan kom je al een heel eind.

uiteraard wel alles isoleren met dynamat o.i.d.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”