Grom module doet juist dat..grommen
- GreyCooperS
- Contacteer:
Grom module doet juist dat..grommen
Mannen,
Sinds gisteren een Grom audio module in de coupe geprikt. aan de CD wisselaar aansluiting,
Werkt op zich prima, kan goed verbinding maken via bluetooth en muziek speelt goed af..zowel de muziek opgeslagen op mn iPhone als spotify...
..alleen is de geluidskwaliteit echt drama...als ik de muziek zelfs op zacht niveau afspeel hoor ik een flinke kraak in het geluid. Dit is weg als ik de radio luister...De kraak lijkt alsof de speakers overbelast zijn. Maar is dus met laag volume al en met de radio weergave geen last van.
Iemand een idee? Het het kastje zowel achter het luikje op de navi untit gehad, als er buiten gewoon in de kofferbak
Sinds gisteren een Grom audio module in de coupe geprikt. aan de CD wisselaar aansluiting,
Werkt op zich prima, kan goed verbinding maken via bluetooth en muziek speelt goed af..zowel de muziek opgeslagen op mn iPhone als spotify...
..alleen is de geluidskwaliteit echt drama...als ik de muziek zelfs op zacht niveau afspeel hoor ik een flinke kraak in het geluid. Dit is weg als ik de radio luister...De kraak lijkt alsof de speakers overbelast zijn. Maar is dus met laag volume al en met de radio weergave geen last van.
Iemand een idee? Het het kastje zowel achter het luikje op de navi untit gehad, als er buiten gewoon in de kofferbak
Laatst gewijzigd door GreyCooperS op 03 jun 2014, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
- erikselhorst
Re: Grom module doet juist dat..grommen
Ik heb precies hetzelfde met mijn Dension. Alsof de muziek te hard uitgestuurd wordt naar de versterker...
- GreyCooperS
- Contacteer:
Ik zat net te denken..het volume op mijn telefoon staat altijd op max...straks eens proberen die wat lager te zetten en dan volume in de auto wat omhoog?
- erikselhorst
Het volume van je telefoon heeft geen invloed als hij op de grom/dension is aangesloten, dat is het vervelende.
Als ik mijn telefoon (iPhone 5S) via Bluetooth koppel aan mijn dension en het volume van de telefoon op maximaal zet krijg ik ook gekraak, alsof de subwoofers en tweeters kapot zijn. Mijn ervaring is dat het volume het beste is op 3/4e van de iPhone en dan kun je de radio zelf zo hard zetten als je wilt. Ik kan dus wel het volume van mijn telefoon aanpassen als die via Bluetooth gekoppeld is. Ik gebruik overigens ook Spotify en heb ingesteld dat gesynchroniseerde nummers op geluidskwaliteit "Extreem" staan. Dit is een kwaliteit van 320kbit/s. Dit kun je instellen via Spotify, Instellingen -> Geluidskwaliteit -> Synchroniseren. Nu weet ik niet of het laatste verschil uitmaakt maar mijn H&K set trekt het maximaal volume van mijn telefoon ook niet via Bluetooth. Ik zou dus eerst proberen het volume op 3/4e te zetten.
Het lijkt mij dat als je met bluetooth streamt je wel gewoon je volume van je telefoon kunt aanpassen bij die Grom?
Het lijkt mij dat als je met bluetooth streamt je wel gewoon je volume van je telefoon kunt aanpassen bij die Grom?
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||
- GreyCooperS
- Contacteer:
ik ga t zo ff proberen...
Klinkt als een lek ergens. Bedrading goed aangesloten? Had dit zelfde probleem met een iPod aansluiting toen ik 2 aders verkeerd had zitten, audio deed het wel maar kwaliteit was ver te zoeken.
- GreyCooperS
- Contacteer:
Vanavond op de terugrit het volume op de iPhone op iets minder dan de helft gezet....vervolgens volume van de radio harder en voila....kraakhelder (voor zover de crappy oem speakers dat toelaten) geluid
Wanneer ik vervolgens het geluid van de telefoon weer harder zette, kreeg ik weer het kraken...problem solved...wel ff snel een setje degelijke speakers scoren (en een microfoontje, die ben ik vergeten mee te bestellen
)
Wanneer ik vervolgens het geluid van de telefoon weer harder zette, kreeg ik weer het kraken...problem solved...wel ff snel een setje degelijke speakers scoren (en een microfoontje, die ben ik vergeten mee te bestellen