bestuurders zijde raam

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
neville

bestuurders zijde raam

Bericht door neville » 01 jun 2014, 21:22

Hallo allen,

Ik heb enige tijd geleden mijn raam bestuurderszijde vervangen.
Nu heb ik al drie keer de boel weer open gehad, dit omdat het metalen deeltje waar het raam inzit (deel bij de vergrendeling) los zit en ratelt als je aan het rijden bent......super irritant, inmiddels verholpen.

Nu laat de bout los als je de deur dicht doet, vrouw auto mee en jahoor raam kon niet helemaal dicht (gelukkig droog).
wat doe ik verkeerd of heb ik gemist bij het monteren.

Dat ik de auto met mijn vrouw heb meegegeven waarschijnlijk....maak hem alvast even zelf.

Maar tips hoor ik heel graag.

Neville

rob75

Re: bestuurders zijde raam

Bericht door rob75 » 04 jun 2014, 08:25

De bout die het raam vasthoudt zit in een kunststof moer. Het is natuurlijk goed mogelijk dat deze niet meer goed is (schroefdraad kapot).
Anders zou een beetje locktite nog kunnen helpen om de bout te borgen. Maar als de bout eruit schiet bij het sluiten van het portier dan zal de kunststof moer wel kapot zijn.

Succes,
Rob

neville

Bericht door neville » 04 jun 2014, 19:32

Hallo Rob,

Bedankt voor de tip die kunstofmoer, behoort deze tussen de metalen houders/klemmen te zitten of geheel aan de buitenzijde.

rob75

Bericht door rob75 » 05 jun 2014, 05:54

Die moer hoort vanaf de buitenkant door de klem heen te zitten. Dus vanaf de buitenkant van de deur door de metalen klem heen en moet vastklikken.

Succes,
Rob

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”