Motormanagement lampje

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Garra432

Motormanagement lampje

Bericht door Garra432 » 14 jun 2014, 09:41

Ik kwam op een lullig manier te weten dat mijn motormanagement lampje aan staat. -_-
Chrome teller ringen gemonteerd en zag ik ineens dat mijn ledje van de motormanagement lampje dicht is gekit.
Ik eruit pulken en had al zo een vermoede dat deze zou gaan branden en ja hoor.
Ik heb hem bij een dealer gekocht zo een 4 maand geleden. Kan ik hier wat mee? Want dit is natuurlijk niet normaal.

Laten uitlezen en deze gaf aan dat er een turbo slang lek zou kunnen zijn.

Geen lekke slangetje, maar...

Dus gister langs geweest bij Carexpert Sikkema in Friesland en die hebben vastgesteld dat er bij de turbo inlaat, de uitlaat niet goed vast zit. Hij kon niet binnen de inlaat kijken om te zien of de buis daar gescheurd is of niet.
Nu heeft hij voorgesteld om het te lassen of een gebruikte verlengstuk te monteren.

Ik heb hem gevraagd naar de prijs en hoelang het zou duren. Voor de prijs kon die geen antwoord op geven en het zou ongeveer 1 uur anderhalf klaar zijn.

Weten jullie ongeveer hoeveel zoiets zou kosten? Rekent hij alleen de uurloon of ook materiaalkosten als die zou lassen?

Gr,

Joostb

Re: Motormanagement lampje

Bericht door Joostb » 14 jun 2014, 14:45

Lullig inderdaad. Daarom; altijd bij aankoop van een auto hem op contact zetten en kijken of alle lampjes oplichten (ook airbag, abs, etc.)
Ik heb hem bij een dealer gekocht zo een 4 maand geleden. Kan ik hier wat mee? Want dit is natuurlijk niet normaal.
Je hebt hem bij een BMW dealer gekocht begrijp ik? Of bij een handelaar...

Heb je er nog (bovag) garantie op? In dat geval niets aan laten doen en laat hun het maar oplossen. Heb je geen garantie, dan heb je pech, tenzij je kunt aantonen dat de dealer/handelaar wist van dit lampje. Doorgaans zal een handelaar zeggen dat ze de auto zo binnen hebben gekregen en door hebben verkocht en er dus onmogelijk vanaf hebben kunnen weten.

je kunt natuurlijk altijd daar even langs gaan om te kijken wat ze zeggen, nee heb je, ja kun je krijgen....

En wat betreft de reparatie, daar kan niemand hier wat over zeggen natuurlijk hoe die garage het gaat berekenen. Maar een tip van mij, laat ze niet beginnen voordat je een duidelijke prijsopgave hebt. En als het toch meer gaat kosten dan vooraf afgesproken (kan altijd gebeuren) dat ze altijd even contact met jou opnemen.
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019

Turmalin

Bericht door Turmalin » 14 jun 2014, 21:19

Als je hem werkelijk bij de dealer hebt gekocht met een dicht gekit lampje zou ik wel weten wat ik ging doen.
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d

Garra432

Bericht door Garra432 » 15 jun 2014, 12:02

Joostb schreef:Lullig inderdaad. Daarom; altijd bij aankoop van een auto hem op contact zetten en kijken of alle lampjes oplichten (ook airbag, abs, etc.)
Je hebt hem bij een BMW dealer gekocht begrijp ik? Of bij een handelaar...

Heb je er nog (bovag) garantie op? In dat geval niets aan laten doen en laat hun het maar oplossen. Heb je geen garantie, dan heb je pech, tenzij je kunt aantonen dat de dealer/handelaar wist van dit lampje. Doorgaans zal een handelaar zeggen dat ze de auto zo binnen hebben gekregen en door hebben verkocht en er dus onmogelijk vanaf hebben kunnen weten.

je kunt natuurlijk altijd daar even langs gaan om te kijken wat ze zeggen, nee heb je, ja kun je krijgen....

En wat betreft de reparatie, daar kan niemand hier wat over zeggen natuurlijk hoe die garage het gaat berekenen. Maar een tip van mij, laat ze niet beginnen voordat je een duidelijke prijsopgave hebt. En als het toch meer gaat kosten dan vooraf afgesproken (kan altijd gebeuren) dat ze altijd even contact met jou opnemen.
Ik heb dus helaas geen bovag garantie. Maar ik wil wel weten wat ze hierop te zeggen hebben..
Ben helaas bang dat ze idd op het verhaal kunnen komen dat ze de auto zo binnen hebben gekregen.
Maar we zullen zien.

Joostb

Bericht door Joostb » 16 jun 2014, 18:05

ja als je een auto zonder bovag koopt moet je soms ook een beetje geluk hebben en dubbel zo goed opletten bij aankoop.

gewoon altijd even vragen, maar het is dus een BMW dealer? Of een handelaar...

Garra432

Bericht door Garra432 » 16 jun 2014, 18:22

Joostb schreef:ja als je een auto zonder bovag koopt moet je soms ook een beetje geluk hebben en dubbel zo goed opletten bij aankoop.

gewoon altijd even vragen, maar het is dus een BMW dealer? Of een handelaar...
Het betreft een citroën dealer. Waarschijnlijk door inruil daar gekomen.

Joostb

Bericht door Joostb » 16 jun 2014, 19:30

Ja die hebben hem gewoon doorgestoten als handelsauto en waarschijnlijk niet eens op de brug gehad.

Zou er in ieder geval een belletje aan wagen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”