Beste BMW rijders,
Wederom start problemen al komt het nu door een lege accu. De ANWB heeft me weer op weg geholpen. Ik rij nu 5 jaar in de auto en heb nog nooit de accu vervangen. Ik heb even snel naar de accu gekeken en deze is origineel BMW. Het kan zomaar zijn dat deze accu nog nooit is vervangen en dat hij het dus al 13 (!) jaar volhoudt. Weet iemand of er ergens een datum op de accu staat? Dan kan ik daar vanmiddag even naar kijken.
Als ik de accu vervang door een zelfde model met gelijke Ah waarde, moet een E39 touring uit 2001 dan worden ingeleerd of hoeft het bij dit model niet?
Daarnaast lees ik ook veel over een defecte kachelweerstand (egeltje) die je accu kan leegtrekken. Ik heb echter geen enkel probleem met verwarming of ventilatie dus vermoed dat dit het niet is. Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Nieuwe accu plaatsen
Re: Nieuwe accu plaatsen
Hallo beste FaceMyAce,
De accu van een E39 hoeft niet in geleerd te worden.
Ik heb 2 jaar geleden ook de accu vervangen van mijn E39 525i, en heb dit dus ook niet gedaan.
Ik heb wel dezelfde waardes aangehouden van de oude accu.
Vergeet vooral niet, dat wanneer de BMW niet wekelijks gebruikt word, en dan heb ik het over een periode van een week of 6 tot 8, dat de accu wel eens leeg kan geraken.
Het uitgebreide alarm systeem slurpt best wat energie weg uit de accu, is mijn ervaring!
Daar had ik het dus vandaag toevallig over, met een goede vriend van ons, hij heeft dus een garage bedrijf, en heeft dat al meerdere malen aangetroffen bij de moderne auto's, het uitgebreide alarm systeem, dat dit vaak de oorzaak kan zijn.
Ik dacht toen ook al, wat raar, dat de accu na een dergelijke periode helemaal leeg kon zijn.
En ook de originele accu van mijn E39, was dus al 11 jaar oud.
Dat de accu zo lang mee gaat, dat komt omdat deze niet onder de motorkap geplaatst is, maar in de koele kofferbak.
Door de warmte gaat een accu nu eenmaal defect, en daar komt men dan achter als het winter of koud weer word.
Dan heeft men de koud start capaciteit van de accu nu eenmaal nodig, en dan blijkt dus dat deze de geest heeft gegeven.
Laat voor de echte zekerheid ook de dynamo eens testen, of deze voldoende bij laad, als u een nieuwe accu gaat laten plaatsen.
Dan staat u niet voor nieuwe verrassingen.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
De accu van een E39 hoeft niet in geleerd te worden.
Ik heb 2 jaar geleden ook de accu vervangen van mijn E39 525i, en heb dit dus ook niet gedaan.
Ik heb wel dezelfde waardes aangehouden van de oude accu.
Vergeet vooral niet, dat wanneer de BMW niet wekelijks gebruikt word, en dan heb ik het over een periode van een week of 6 tot 8, dat de accu wel eens leeg kan geraken.
Het uitgebreide alarm systeem slurpt best wat energie weg uit de accu, is mijn ervaring!
Daar had ik het dus vandaag toevallig over, met een goede vriend van ons, hij heeft dus een garage bedrijf, en heeft dat al meerdere malen aangetroffen bij de moderne auto's, het uitgebreide alarm systeem, dat dit vaak de oorzaak kan zijn.
Ik dacht toen ook al, wat raar, dat de accu na een dergelijke periode helemaal leeg kon zijn.
En ook de originele accu van mijn E39, was dus al 11 jaar oud.
Dat de accu zo lang mee gaat, dat komt omdat deze niet onder de motorkap geplaatst is, maar in de koele kofferbak.
Door de warmte gaat een accu nu eenmaal defect, en daar komt men dan achter als het winter of koud weer word.
Dan heeft men de koud start capaciteit van de accu nu eenmaal nodig, en dan blijkt dus dat deze de geest heeft gegeven.
Laat voor de echte zekerheid ook de dynamo eens testen, of deze voldoende bij laad, als u een nieuwe accu gaat laten plaatsen.
Dan staat u niet voor nieuwe verrassingen.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Beste Ad,
Bedankt voor je antwoord. Een originele BMW accu kost €215 heb ik geïnformeerd bij de BMW dealer. Dat vind ik wat prijzig. Het is iig een 90Ah 720A. Er zit ook een indicatie "glaasje" op.
Welke merk heb jij er in gezet?
Bedankt voor je antwoord. Een originele BMW accu kost €215 heb ik geïnformeerd bij de BMW dealer. Dat vind ik wat prijzig. Het is iig een 90Ah 720A. Er zit ook een indicatie "glaasje" op.
Welke merk heb jij er in gezet?
Hallo beste FaceMyAce,
Ik heb dus gewoon een Bosch accu gemonteerd, verder maakt het weinig uit, welk merk accu men plaatst.
Als men lang wil doen met een accu, dan neemt men vaak een merk accu.
Verder dient men gewoon geluk te hebben, met de levensduur van een accu!
BMW zal geen accu produceren, maar nemen deze dus af van een goed merk, enkel kan daar de naam BMW op staan, omdat BMW dit gewoon wil.
Dat is eigenlijk precies zo bij Appie Heijn, deze laat ook overal zijn naam op zetten, terwijl zij echt niets zelf produceren!
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik heb dus gewoon een Bosch accu gemonteerd, verder maakt het weinig uit, welk merk accu men plaatst.
Als men lang wil doen met een accu, dan neemt men vaak een merk accu.
Verder dient men gewoon geluk te hebben, met de levensduur van een accu!
BMW zal geen accu produceren, maar nemen deze dus af van een goed merk, enkel kan daar de naam BMW op staan, omdat BMW dit gewoon wil.
Dat is eigenlijk precies zo bij Appie Heijn, deze laat ook overal zijn naam op zetten, terwijl zij echt niets zelf produceren!
Met vriendelijke groet,
Ad
Zojuist een Varta H3 besteld. Ga hem er zelf insleutelen.
Bedankt voor alle informatie Ad!
Groeten,
Roelof
Bedankt voor alle informatie Ad!
Groeten,
Roelof