Ik weet niet of iemand hier toevallig ervaring mee heeft maar ik ben op zoek naar een 330cabrio.
Dan merk ik dat er een aantal van diegenen die ik mooi vind, voormalig Duitser zijn zeg maar. Dat brengt voor zover ik weet met name angst voor een valse kilometerstand met zich mee.
Nu is de problematiek een beetje hetzelfde als wanneer je er zelf een in Duitsland haalt natuurlijk. Maar je hoeft er dan niet zo ver voor te rijden en je hebt geen werk meer om hem hier naartoe te halen.
- Heeft iemand er ervaring mee of de kilometerstand enigszins te controleren is.
- En zijn er bij zulke auto's tips en trucks van waarop je op moet letten of is het devies gewoon, niet-je-vingers-aan-branden?
Voormalige Duitsers
Re: Voormalige Duitsers
ingevulde onderhoudsboekjes waarbij je de bedrijven (in duitsland) kunt bellen en vragen naar het uitgevoerde onderhoud. Ik weet niet of het mogelijk is de laatst opgeschreven kilometerstand bij de TÜV op te vragen? Verder is het volgens mij niet te controleren.
Daarnaast vragen of alle papieren van de invoer erbij zitten als fahrzeugbrief en Zulassungsbescheinigung. Daar staat ook de laatste Duitse eigenaar in. Wellicht is dat dan een ingang om de laatste kilometerstand bij import te achterhalen. Een liefhebber die een dergelijke auto importeert bewaart naar mijn mening die documenten allemaal bij de auto en geeft ze mee bij verkoop. Garanties heb je nooit maar goed oppassen en gezond verstand gebruiken helpt. Succes.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Mijn 320D komt uit België, tijdje nadat ik hem had gekocht kwam ik een certificaat tegen met de kmstand bij import. Klopte allemaal als een bus...daarnaast is het een stukje vertrouwen + staat van de auto icm kmstand --> dit geldt uiteraard ook voor NL auto's (kunnen ook terug gedraaid worden).
Suc6
Suc6
Der zijn een paar mogelijkheden om de echt KM-stand te achterhalen:Lesley schreef:Ik weet niet of iemand hier toevallig ervaring mee heeft maar ik ben op zoek naar een 330cabrio.
Dan merk ik dat er een aantal van diegenen die ik mooi vind, voormalig Duitser zijn zeg maar. Dat brengt voor zover ik weet met name angst voor een valse kilometerstand met zich mee.
Nu is de problematiek een beetje hetzelfde als wanneer je er zelf een in Duitsland haalt natuurlijk. Maar je hoeft er dan niet zo ver voor te rijden en je hebt geen werk meer om hem hier naartoe te halen.
- Heeft iemand er ervaring mee of de kilometerstand enigszins te controleren is.
- En zijn er bij zulke auto's tips en trucks van waarop je op moet letten of is het devies gewoon, niet-je-vingers-aan-branden?
- Vorige eigenaar contacten, vragen met welke KM-stand die hem verkocht heeft
- Boekjes met dealerstempels, onderhoudsboekjes, Duitse brief
- En een wat minder normale manier, INPA software of BMW Scanner 1.4.0 + laptop meenemen en ter plekke de auto uitlezen. Niet moeilijk maar het kost wat tijd. Nou helpt dit natuurlijk niks als er een keer een ander blok etc in is gekomen, want dan heeft de carrosserie natuurlijk meer gelopen dan het blok.
- Wat misschien wel het belangrijkste van allemaal is, kijk naar de gehele staat van de BMW. Staat er 60K op de teller maar is het stuur en de stoelen helemaal versleten? Dan kun je ervan uitgaan dat de KM-stand niet klopt.
-
-
Edgar1234
Klopt!philipnijenhof schreef:Daarnaast vragen of alle papieren van de invoer erbij zitten als fahrzeugbrief en Zulassungsbescheinigung. Daar staat ook de laatste Duitse eigenaar in. Wellicht is dat dan een ingang om de laatste kilometerstand bij import te achterhalen. Een liefhebber die een dergelijke auto importeert bewaart naar mijn mening die documenten allemaal bij de auto en geeft ze mee bij verkoop. Garanties heb je nooit maar goed oppassen en gezond verstand gebruiken helpt. Succes.
Was bij mijn auto ook allemaal aanwezig. Ook TUV rapporten etc...
Je zou ook zelf een auto uit Dld kunnen halen, stelt niet veel voor hoor.