E93 Dak error : roof functional fault!
E93 Dak error : roof functional fault!
Hoi allen,
Sinds kort ben ik in bezit van een e93 320i uit 2009.
Vandaag stapte ik na werk in mijn auto en wilde zoals gewoonlijk het dak openen.
Alles leek te gaan zoals hoort, het dak ging open en klapte volledig in het kofferbak en de kofferbak klep ging ook dicht zoals het hoorde. Normaal gesproken gaan mijn ramen dan weer automatisch omhoog. Dit keer gebeurde het niet en ik reeg ik in mijn cockpit de icoon van het dak in het rood. Ook op de display van mijn idrive scherm verscheen een error: Roof functional fault(heb een Engelstalige).
Als ik mijn dak weer dicht doe dan werkt alles zoals het hoor en ook mijn ramen gaan dicht en ik krijg geen error.
Ik heb het al vaker geprobeerd vandaag maar tot heden niet opgelost.
Ik heb gezocht op forums, maar deze fout ben ik nergens tegengekomen.
Hopelijk hebben jullie tips?
Sinds kort ben ik in bezit van een e93 320i uit 2009.
Vandaag stapte ik na werk in mijn auto en wilde zoals gewoonlijk het dak openen.
Alles leek te gaan zoals hoort, het dak ging open en klapte volledig in het kofferbak en de kofferbak klep ging ook dicht zoals het hoorde. Normaal gesproken gaan mijn ramen dan weer automatisch omhoog. Dit keer gebeurde het niet en ik reeg ik in mijn cockpit de icoon van het dak in het rood. Ook op de display van mijn idrive scherm verscheen een error: Roof functional fault(heb een Engelstalige).
Als ik mijn dak weer dicht doe dan werkt alles zoals het hoor en ook mijn ramen gaan dicht en ik krijg geen error.
Ik heb het al vaker geprobeerd vandaag maar tot heden niet opgelost.
Ik heb gezocht op forums, maar deze fout ben ik nergens tegengekomen.
Hopelijk hebben jullie tips?
Re: E93 Dak error : roof functional fault!
Aan de kast hangen want deze fout is geregistreerd.
De taal van je idrive kan gewoon in het nederlands met de juiste apparatuur.
De taal van je idrive kan gewoon in het nederlands met de juiste apparatuur.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Na het loskoppelen en aansluiten van de accu werkte het weer. tot nu toe ruim 10x geprobeerd en geen problemen.
Dat is hetgeen wat je juist niet zou moeten doen. Nu weet je nog steeds niet wat de oorzaak hiervan is geweest.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Het kan dus zijn dat een dak hapert
Bij een panorama dak kun je die boel opnieuw initialiseren (met de knop) of inderdaad loskoppelen accu. Het systeem doet een initialisatie en moet het weer goed zijn (tenzij het probleem mechanisch is!)
Ik kan me voorstellen dat je bij een cabrio ook opnieuw kan initialiseren. Door middel van accu is dat ook gebeurd.
Dus als het werkt was het waarschijnlijk een kleine hickup en is er niets aan de hand.
Wie met PLC's werkt weet wat ik bedoel....
Bij een panorama dak kun je die boel opnieuw initialiseren (met de knop) of inderdaad loskoppelen accu. Het systeem doet een initialisatie en moet het weer goed zijn (tenzij het probleem mechanisch is!)
Ik kan me voorstellen dat je bij een cabrio ook opnieuw kan initialiseren. Door middel van accu is dat ook gebeurd.
Dus als het werkt was het waarschijnlijk een kleine hickup en is er niets aan de hand.
Wie met PLC's werkt weet wat ik bedoel....
BMW e91 LCI 320da Individual
- largeproject
- Contacteer:
b0rra schreef:Na het loskoppelen en aansluiten van de accu werkte het weer. tot nu toe ruim 10x geprobeerd en geen problemen.
Het zou misschien kunnen dat iets te zwaar gedraaid heeft en de inklem beveiliging derop is gesprongen, maar daar krijg je vaak een melding van dat er iets tussen zit.
Ik ben vergeten te zeggen dat ik het dak in de zelfde ochtend open had en met de afstandsbediening weer heb gesloten toen ik aankwam op werk. Zou het kunnen dat het dak niet goed dicht was ( had ik niet gecontroleerd) en dat het zeker 8 uurtjes zo heeft gestaan?