's Morgens in 2 etappes een ruime 150kmtr gedaan, auto geparkeerd.
Begin vd de avond in de auto gestapt (was erg heet in de auto 32gr buiten) sleutel erin en niets.....
De sleutel werd niet "vast gegrepen" door de sleutelmodule en daarmee einde.
Dus meerder malen gepoogd, sleutel erin/eruit erin, vasthouden startknop indrukken maar niets, geen dashboard, geen i-drive op scherm.
Beide voordeuren opengezet wellicht is de boel te warm geworden in de zon. Na 5 min weer een poging maar niets, wel de sleutel erin laten hangen. even later gaf de gong een signaal en kwam het stuurwielvergrendelings icoon op het dashboard rood aangegeven.
Sleutel er uit gehaald, ANWB gebeld kon wel even duren zo'n 90 minuten werd er gemeld. Lekker dan....
Na zo'n 10 minuten wachten toch nog maar eens geprobeerd en yes sleutel werd "vastgepakt" starten alles werken maar storingsicoon bleef branden.
Stuur was wel van stuurslot af, voor de zekerheid auto weer uitgezet en sleutel verwijderd, stuurslot ging er netjes op. Sleutel er weer in en gestart, storing icoon nog steeds op het dashboard, besloten naar huis te rijden, ANWB afgebeld. Thuis aangekomen (70kmtr verder) brand het icoon nog steeds.
Nadat de auto een uurtje voor de deur had gestaan nog eens sleutel erin en gestart, geen storingmelding meer.
Dus vanavond enige forums afgestruind maar niet een identiek probleem gevonden, wel veel over het stuurslot.
Uiteraard ben ik er niet gerust op en is er kans dat de storing weer terug komt (en bang dat dit ergens tijdens mijn vak gebeurd ergens in zuid europa).
Voordat ik naar de dealer ga wil ik zelf een poging doen, denk aan:
>Accu slechter
>lagere spanning & stroom kan vreemde storingen opleveren al start de auto prima (M57/T2 vraagt toch wel wat vd accu om te starten)
>Auto in ruststand, accu voltage 12,5V gemeten, lijkt goed. Indicator op de accu geeft groen "licht" accu is >waarschijnlijk nooit vervangen dus net zo oud als de auto....
>Is de accu zo om te wisselen of moet een nieuwe aangemeld in de auto, kan dit zonder OBD stekker/software ?
>Mechanische deel van de sleutelmodule vies ?
Wie heeft ervaring en of tips
Betreft een 325D Touring van 01-2008 (wagenkaart geeft af fabriek 17-07-2007)