automaat doet raar!
-
G&G
automaat doet raar!
hoi
ik heb een 525d e39 touring van 2003 met automaatbak en 250dkm op teller
sinds maand of 2 heb ik soms shokkende bak
en laatste week heb ik alle dagen schok gehad bij schakelen en ook bij terug schakelen als ik rem bij lichten
gisteren is er iets raar gebeurt
ik moest remmen bij rotonde en automaat wou niet zakken van versnelling en ik denk dat die op 3de stond,heb hart moeten remmen en met paniek heb ik het op N gezet en gelukkig kunnen stoppen
dan zag ik dat er op mijn dashbord raar gebeuren , auto stond op N maar dachbord brand de N niet.en heb dan op D gezet om te vertrekken.dan brand de licht S op dashbord
ik ben dan rechtstreeks naar huis gereden en geparkeerd en motor stil gezet.weer starten en zie bak constant op S staan.en als ik op P zet brand niks op dashbord
en op dat moment heb ik het RAARSTE opgemerkt .ik kan mijn bak schakelen van P naar beneden ZONDER REM OP TE DRUKKEN...
ik wist dat het eral tijd was om eens nieuwe olie en filter in te gooien en was een beetje aant besparen voor komende maand te laten doen.maar hopelijk is mijn bak niet kapot...
heeft er iemand enig idee hoe dat zou komen
alvast bedankt
ik heb een 525d e39 touring van 2003 met automaatbak en 250dkm op teller
sinds maand of 2 heb ik soms shokkende bak
en laatste week heb ik alle dagen schok gehad bij schakelen en ook bij terug schakelen als ik rem bij lichten
gisteren is er iets raar gebeurt
ik moest remmen bij rotonde en automaat wou niet zakken van versnelling en ik denk dat die op 3de stond,heb hart moeten remmen en met paniek heb ik het op N gezet en gelukkig kunnen stoppen
dan zag ik dat er op mijn dashbord raar gebeuren , auto stond op N maar dachbord brand de N niet.en heb dan op D gezet om te vertrekken.dan brand de licht S op dashbord
ik ben dan rechtstreeks naar huis gereden en geparkeerd en motor stil gezet.weer starten en zie bak constant op S staan.en als ik op P zet brand niks op dashbord
en op dat moment heb ik het RAARSTE opgemerkt .ik kan mijn bak schakelen van P naar beneden ZONDER REM OP TE DRUKKEN...
ik wist dat het eral tijd was om eens nieuwe olie en filter in te gooien en was een beetje aant besparen voor komende maand te laten doen.maar hopelijk is mijn bak niet kapot...
heeft er iemand enig idee hoe dat zou komen
alvast bedankt
Re: automaat doet raar!
Kans dat je te weinig olie in de bak hebt en daardoor het schokkende schakelen.
Dat je nu problemen hebt met de hendel (en blijven hangen van de automaat) kán wat anders zijn, maar lijkt mij gerelateerd.
Ik vrees toch dat je een vrij grote kostenpost gaat krijgen.
Advies is zo snel mogelijk naar een automaatspecialist voor diagnose en hopelijk herstel!
Denk dat je 'm beter kunt laten brengen (d.m.v. een autoambulance; slepen mag bij een automaat niet -lang-), veilig rijden lijkt het me zo niet meer en je hebt kans nog grotere schade te maken in de bak.
Mocht het nodig zijn, kan je een revisie overwegen (denk aan zo'n €3000) of een (eventueel) gereviseerde bak tweedehands zoeken.
Dat je nu problemen hebt met de hendel (en blijven hangen van de automaat) kán wat anders zijn, maar lijkt mij gerelateerd.
Ik vrees toch dat je een vrij grote kostenpost gaat krijgen.
Advies is zo snel mogelijk naar een automaatspecialist voor diagnose en hopelijk herstel!
Denk dat je 'm beter kunt laten brengen (d.m.v. een autoambulance; slepen mag bij een automaat niet -lang-), veilig rijden lijkt het me zo niet meer en je hebt kans nog grotere schade te maken in de bak.
Mocht het nodig zijn, kan je een revisie overwegen (denk aan zo'n €3000) of een (eventueel) gereviseerde bak tweedehands zoeken.
-
G&G
Re: automaat doet raar!
dus kunnen schakelen en op P zetten zonder rem op te drukken kan zoiso geen storing zijn ???
ik heb 2 foutmeldingen maar kan ze niet lezen op dashbord want ik heb pixel problemen ,zie enkel dat eindigen met PRUFEN
ik heb 2 foutmeldingen maar kan ze niet lezen op dashbord want ik heb pixel problemen ,zie enkel dat eindigen met PRUFEN
- mevlut0405
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 10:06
- Locatie: Noord-Holland
Re: automaat doet raar!
Even uitlezen? Indien je zelf geen apparaat hebt misschien iemand van het forum die je wilt helpen?
Had trouwens ook 'bonkend' schakelen bij mijn vorige bmw (e46), dit was opgelost door de bak te flushen en olie te vervangen
Had trouwens ook 'bonkend' schakelen bij mijn vorige bmw (e46), dit was opgelost door de bak te flushen en olie te vervangen
BMW E90 320D 2006 AUTOMAAT
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
-
G&G
Re: automaat doet raar!
ik heb de versnellingsbak olie en de filter zelf vervangen
en door ne garagist laten uitgelezen en gereset
al 2 dagen rijd ik zonder enig probleem en het schakelt als een boter....
en door ne garagist laten uitgelezen en gereset
al 2 dagen rijd ik zonder enig probleem en het schakelt als een boter....
- mevlut0405
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 10:06
- Locatie: Noord-Holland
Re: automaat doet raar!
Goed dat het opgelost is!
Zat er trouwens wel voldoende olie in?
Zat er trouwens wel voldoende olie in?
BMW E90 320D 2006 AUTOMAAT
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
-
G&G
Re: automaat doet raar!
het kwam er 5liter olie uit,gebrande olie zo stinken...
en ik heb bij bmw olie gehaald en heb gevraagd hoeveel liter dat het inhoud is , en ze zeiden dat er 7liter in moest
ik heb dan 7 liter gekocht (kostelijk 30euro per liter! plus 95euro voor de filter)
6 liter ging er zo in,dan was het vol. voor die laatste liter in te krijgen heb ik de auto schuin gezet .en het eindelijk heb ik 7liter kwijt geraakt
klopt het ^?
en ik heb bij bmw olie gehaald en heb gevraagd hoeveel liter dat het inhoud is , en ze zeiden dat er 7liter in moest
ik heb dan 7 liter gekocht (kostelijk 30euro per liter! plus 95euro voor de filter)
6 liter ging er zo in,dan was het vol. voor die laatste liter in te krijgen heb ik de auto schuin gezet .en het eindelijk heb ik 7liter kwijt geraakt
klopt het ^?
- mevlut0405
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 10:06
- Locatie: Noord-Holland
Re: automaat doet raar!
Vaak starten ze de auto met de niveaupijlplug eruit. Vervolgens halen ze hem stilstaand door alle versnellingen zodat er in alle kanaaltjes olie komt. Vervolgens vullen ze de olie bij totdat er olie uit de plug komt.
BMW E90 320D 2006 AUTOMAAT
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
