Accu plaatsen 530i
- d&mvanroij
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 12 jun 2013, 19:12
Accu plaatsen 530i
Dag allemaal,
Ik rij niet heel veel meer in mijn auto.
En bet gebeurd dus wel eens dat ik de auto een week niet gebruik.
Nu heb ik mijn accu al een keer helemaal leeg gehad.
Nu wilde ik gisteren mijn auto weer starten om een lang ritje te gaan maken maar helaas accu leeg.
Ik heb dus een nieuwe besteld een varta g3 95ah.
Moet ik nog ergen rekening mee houden tijdens het in bouwen?
Heb de dynamo de vorige keer toen de accu leeg was zelf
Door gemeten deze heeft genoeg af.
Groetje Dave
Ik rij niet heel veel meer in mijn auto.
En bet gebeurd dus wel eens dat ik de auto een week niet gebruik.
Nu heb ik mijn accu al een keer helemaal leeg gehad.
Nu wilde ik gisteren mijn auto weer starten om een lang ritje te gaan maken maar helaas accu leeg.
Ik heb dus een nieuwe besteld een varta g3 95ah.
Moet ik nog ergen rekening mee houden tijdens het in bouwen?
Heb de dynamo de vorige keer toen de accu leeg was zelf
Door gemeten deze heeft genoeg af.
Groetje Dave
-
BasB
Re: Accu plaatsen 530i
Kan zijn dat de accu op is, als je hem laadt geeft hij vast wel aan dat hij vol is, maar je moet hem eigenlijk even laten testen bij een autobedrijf. Zij hebben vaak een meter die kan meten wat de accu af geeft om te starten, als dit te laag is start hij dus niet.
Je kunt natuurlijk ook ergens lekstroom hebben, maar het makkelijkste is om hem even door te laten meten.
Je kunt natuurlijk ook ergens lekstroom hebben, maar het makkelijkste is om hem even door te laten meten.
Re: Accu plaatsen 530i
Hallo beste BMW vrienden,
Ja, een lege accu, dat klinkt erg bekend in mijn oren!
Daar heb ik ook wel eens erg veel last van.
Maar dat gebeurt dan vaak na een week of 6.
Ik rijd dus ook erg weinig met mijn E39.
Het alarm systeem slurpt behoorlijk veel stroom weg.
Maar na even een goede 8 uur de accu onder de lader plaatsen, dan kan ik weer gewoon starten, en rijden.
Tot dat ik uiteraard weer een week of 6 niet rijdt.
Met vriesweer is de tijd iets korter dus.
En, ik heb er verder ook geen problemen mee.
De accu is dan ook niet defect, en een lege accu, dat wil ook niet direct zeggen dat deze per definitie versleten is.
Dat blijkt dus bij het doormeten, dit is natuurlijk ook altijd aan te bevelen, om dat even te laten doen, bij de garage.
Anders gaat men een accu vervangen, die helemaal niet slecht is, doen hoor, het door meten, het kost u immers niets!!
Succes, en misschien ietsje meer gaan rijden, met de BMW, deze verdient het eigenlijk om er heerlijk mee te rijden!
Maar, als ik mijn E39 niet persé nodig heb, dan rijd ik er helaas ook niet mee, misschien toch maar eens lekker meer gaan genieten van deze heerlijke en comfortabele auto. Het zijn gewoon echte TOPPERS!
Ik wens u allen een hele fijne dag toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ja, een lege accu, dat klinkt erg bekend in mijn oren!
Daar heb ik ook wel eens erg veel last van.
Maar dat gebeurt dan vaak na een week of 6.
Ik rijd dus ook erg weinig met mijn E39.
Het alarm systeem slurpt behoorlijk veel stroom weg.
Maar na even een goede 8 uur de accu onder de lader plaatsen, dan kan ik weer gewoon starten, en rijden.
Tot dat ik uiteraard weer een week of 6 niet rijdt.
Met vriesweer is de tijd iets korter dus.
En, ik heb er verder ook geen problemen mee.
De accu is dan ook niet defect, en een lege accu, dat wil ook niet direct zeggen dat deze per definitie versleten is.
Dat blijkt dus bij het doormeten, dit is natuurlijk ook altijd aan te bevelen, om dat even te laten doen, bij de garage.
Anders gaat men een accu vervangen, die helemaal niet slecht is, doen hoor, het door meten, het kost u immers niets!!
Succes, en misschien ietsje meer gaan rijden, met de BMW, deze verdient het eigenlijk om er heerlijk mee te rijden!
Maar, als ik mijn E39 niet persé nodig heb, dan rijd ik er helaas ook niet mee, misschien toch maar eens lekker meer gaan genieten van deze heerlijke en comfortabele auto. Het zijn gewoon echte TOPPERS!
Ik wens u allen een hele fijne dag toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
- d&mvanroij
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 12 jun 2013, 19:12
Re: Accu plaatsen 530i
Ik heb de dynamo door gemeten die is goed
Nu heb ik de accu al twee keer helemaal leeg gehad.
15 min ligt aan laten staan wilde daarna de auto straten maar dat lukte al niet meer.
Heb dus een nieuwe besteld en ga deze er in zitten.
Is er nog een volgorde die ik aan moet houden ?
Alvast bedankt
Nu heb ik de accu al twee keer helemaal leeg gehad.
15 min ligt aan laten staan wilde daarna de auto straten maar dat lukte al niet meer.
Heb dus een nieuwe besteld en ga deze er in zitten.
Is er nog een volgorde die ik aan moet houden ?
Alvast bedankt
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Accu plaatsen 530i
Ik heb 1 1/2 jaar geleden ook een Varta Silver 110 AH, 920 A koudestart gehad. En eigenlijk niets dan ellende. Accu was al "dood" na een half uurtje radio draaien.
Accu was wel zwaarder dan de voorgeschreven capaciteit.
Ik heb hem begin dit jaar vervangen door een andere accu met de voorgeschreven capacatitei en tot op heden geen ellende meer gehad.
- Of deze accu was bij aanschaf al niet goed
- Of de dynamo kan niet de capaciteit leveren om dit type accu op te laden
Bij een E39 kan de accu niet ingeleerd te worden.
Bij plaatsen, eerst de plus aansluiten en daarna pas de min.
Accu was wel zwaarder dan de voorgeschreven capaciteit.
Ik heb hem begin dit jaar vervangen door een andere accu met de voorgeschreven capacatitei en tot op heden geen ellende meer gehad.
- Of deze accu was bij aanschaf al niet goed
- Of de dynamo kan niet de capaciteit leveren om dit type accu op te laden
Bij een E39 kan de accu niet ingeleerd te worden.
Bij plaatsen, eerst de plus aansluiten en daarna pas de min.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
- d&mvanroij
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 12 jun 2013, 19:12
Re: Accu plaatsen 530i
Dag
Dat wilde ik even weten
Hopelijk heb ik wel gelukt met mij varta
Maar deze is maar 5 ah zwaarder als wat er standaard in zet.
Groetjes
Dat wilde ik even weten
Hopelijk heb ik wel gelukt met mij varta
Maar deze is maar 5 ah zwaarder als wat er standaard in zet.
Groetjes
Re: Accu plaatsen 530i
Hallo beste D&M.van Rooij,
Dan gaat het zeker helemaal goed komen.
Let er wel even goed op, dat een nieuwe accu nog niet voor de volle 100 % geladen is.
Gat u nog een stuk rijden, dan komt het helemaal in orde, doe dit beter met zo weinig mogelijk verbruikers ingeschakeld.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dan gaat het zeker helemaal goed komen.
Let er wel even goed op, dat een nieuwe accu nog niet voor de volle 100 % geladen is.
Gat u nog een stuk rijden, dan komt het helemaal in orde, doe dit beter met zo weinig mogelijk verbruikers ingeschakeld.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
- d&mvanroij
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 12 jun 2013, 19:12
Re: Accu plaatsen 530i
Ik ga morgen als ik hem er in heb gezet even een stukje op de snelweg rijden.
En van het weekend gaan we naar Gent is 125 km rijden vanaf mij thuis.
Dus dat vol laden gaan lukken en hopelijk als ik de de auto na het weekendje Gent weer wil starten gaat hij dat ook doen.
Groeten
En van het weekend gaan we naar Gent is 125 km rijden vanaf mij thuis.
Dus dat vol laden gaan lukken en hopelijk als ik de de auto na het weekendje Gent weer wil starten gaat hij dat ook doen.
Groeten

