Tank probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Rbj

Tank probleem

Bericht door Rbj » 10 sep 2014, 13:13

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 318Ci Executive (e46). :W Nu heb ik er al flink wat kilometers mee gereden en sinds de eerste keer tanken heb ik al een "probleem". Ik heb er al naar gezocht op google maar ik kan niks vinden, ook niet hier op het forum.

Wanneer ik ga tanken dan na ongeveer 10 liter klikt de pomp als of hij vol zit terwijl de tank nog zo goed als leeg is. Dit blijft hij dan doen terwijl er toch ruim 50 liter in gaat. :gek:
Het lijkt als of de buis/slang naar de tank zelf verstopt is en dat de benzine niet snel genoeg naar de tank kan stromen.

Wat kan dit zijn en is dit duur om te laten repareren? Ik sta nu namelijk best lang bij de pomp om hem weer vol te krijgen... En dat iedere week! Het is een irritatiefactortje ;)

Ik hoop dat jullie me hier wat duidelijkheid over kunnen geven voor ik naar de garage ga!

Jeremy

Re: Tank probleem

Bericht door Jeremy » 10 sep 2014, 14:59

Dat doet mijn 325Ci uit '01 ook wel eens, maar alleen als ik de slang er helemaal in druk. Als ik 'm er half tot driekwart in hang dan gaat het een stuk beter en werkt de overflow beveiliging ook nog prima. Wel dus zorgen dat je wel de tankdop volledig opent, anders schiet er vast wat naast. Ook scheelt het als ik een beetje kracht naar beneden uitoefen op het vulpistool. Wat ook helpt is de pomp iets minder snel te laten werken. Het lijkt er dus op dat ie de volledige pomp snelheid net tot net niet aan kan.

Oh verder is het een gewoonte je eventjes hier voor te stellen. ;)

Rbj

Bericht door Rbj » 10 sep 2014, 16:07

Het ding alleen bij mij is, het is niet af en toe... Het is altijd! Langzamer laten vullen helpt ook niet, het duurt dan alleen langer voor dat hij weer klikt alsof hij vol is ;) Het maakt niet uit hoe snel je hem vult.. Elke keer bij de zelfde ongeveer de zelfde hoeveelheid stuit ik op het zelfde probleem...
Heb iedere mogelijke positie van de slang getest, zelfs ondersteboven, alles.

Voorstellen heb ik hier gedaan ;)

rob75

Bericht door rob75 » 12 sep 2014, 06:14

Er is iemand hier geweest met een soortgelijk probleem. Dat bleek te zitten in de verbinding tussen de twee tankhelften en de ontluchting van de tank.

Geeft je meter aan dat de tank leeg is of vol?

Succes,
Rob

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”