OBD poort verplaatsen/beveiligen
-
fuseekogel
OBD poort verplaatsen/beveiligen
Heeft er iemand hier ervaring met het verplaatsen/beveiligen van de OBD poort? Mijn voorkeur gaat uit naar het verplaatsen hiervan, mocht iemand tips hebben hoor ik dat graag. Regio Noord Holland mocht er iemand een tip hebben waar dit kan.
Re: OBD poort verplaatsen/beveiligen
Heb eens ergens gelezen over iemand die deze verder onderin geplaatst heeft. Meen dat de kabel eraan vrij lang was.
525d E61 2007 pre-LCI
Waarom wil je dat ?
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Omdat eens een dief de ODB poort bereikt, hij vrijspel heeft. Sleutel aanmaken en er mee wegrijden.
Als je de ODB poort verplaatst is er een goed kans de dief het opgeeft.
Als je de ODB poort verplaatst is er een goed kans de dief het opgeeft.
525d E61 2007 pre-LCI
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
-
fuseekogel
Ik wil dat graag om diefstal te voorkomen. Hier thuis maak ik mij niet zo druk, auto staat in de garage. Maar ben zeer regelmatig in o.a. Polen en desondanks ik daar altijd beveiligd sta wil ik de OBD poort graag verplaatsen.
Zijn wel ODB slotjes te koop maar deze zijn erg zwak. Het verplaatsen is afdoende, men gaat echt niet zoeken.
Althans dat hoop ik...
Als aanvulling op andere filmpje, zo makkelijk gaan ze open
http://www.youtube.com/watch?v=6PYxrbtoFDM
Zijn wel ODB slotjes te koop maar deze zijn erg zwak. Het verplaatsen is afdoende, men gaat echt niet zoeken.
Althans dat hoop ik...
Als aanvulling op andere filmpje, zo makkelijk gaan ze open
http://www.youtube.com/watch?v=6PYxrbtoFDM
Ik zou geen moeite doen om de obd poort te verplaatsen.
Ze zijn hooguit 2 minuten langer bezig. Ik zou een goede verzekering nemen.
Ze zijn hooguit 2 minuten langer bezig. Ik zou een goede verzekering nemen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
fuseekogel
Mijn auto is prima verzekerd, ik heb er niets aan als hij weg is. Bovendien, kan je jezelf nog zo goed verzekeren, de centjes die je krijgt wegen niet op tegen de ellende die je er van heb als je in het buitenland zonder auto staat.Bovendien de dagwaarde die je krijgt probeer daar maar eens weer wat knaps voor terug te kopen.
Je kunt de poort gaan verplaatsen al weet ik niet waarheen.
Persoonlijk zou ik dan van een sloop/donor auto een zelfde poort weer terug plaatsen als dummy incl een meter kabel die je weer in de kabelboom verwerkt zonder aansluiten.
Persoonlijk zou ik dan van een sloop/donor auto een zelfde poort weer terug plaatsen als dummy incl een meter kabel die je weer in de kabelboom verwerkt zonder aansluiten.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Kun je geen stroom op een van de poorten zetten, zodat gelijk de kast vernaggeld is.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
En dan zit je dus met een hoop inbraak schade
En misschien nemen ze dan uit frustratie nog wel even al je air bags etc mee 
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
-
fuseekogel
@Patrickk, enorm bedankt voor je tip! Wij halen de oude stekker los en doen een afgeknipte stekker uit eentje met brandschade en stoppen die ervoor. Als optie nog even overwogen met een schakelaar er tussen, maar dat vergeet je of doe je uit gemakzucht niet.
Voor een zooitje braakschade ben ik niet bang, de e60 is dusdanig diefstal vriendelijk dat deze eenvoudig te openen is. Bovendien zit de obd stekker op een punt dat het alarm gewoonweg niet afgaat. Ik denk ook dat de mensen hier het probleem onderschatten, maar dat moet een ieder voor zich weten.
Je kan wel nog net zo goed verzekerd zijn of dat denken, maar men kijkt op marktplaats voor de dagwaarde en dan krijg je die centen in je hand gedrukt. Wat op zich niet erg hoeft te zijn als je meer dan drie ton op de klok heb en de negende eigenaar bent. Maar als je een knap ding heb is het niet zo eenvoudig om weer dezelfde te vinden in een goed onderhouden staat.
Voor een zooitje braakschade ben ik niet bang, de e60 is dusdanig diefstal vriendelijk dat deze eenvoudig te openen is. Bovendien zit de obd stekker op een punt dat het alarm gewoonweg niet afgaat. Ik denk ook dat de mensen hier het probleem onderschatten, maar dat moet een ieder voor zich weten.
Je kan wel nog net zo goed verzekerd zijn of dat denken, maar men kijkt op marktplaats voor de dagwaarde en dan krijg je die centen in je hand gedrukt. Wat op zich niet erg hoeft te zijn als je meer dan drie ton op de klok heb en de negende eigenaar bent. Maar als je een knap ding heb is het niet zo eenvoudig om weer dezelfde te vinden in een goed onderhouden staat.
Daar zit ik ook nog mee, die dagwaarde.
Als ik alle grote updates heb gedaan laat ik hem taxeren, dan moeten ze deze waarde ook uitkeren.
Officieel taxatierapport op laten maken, kopie naar de verzekering en dat is dan de dagwaarde, vrees alleen dat de premie dan wel weer omhoog zal gaan
Als ik alle grote updates heb gedaan laat ik hem taxeren, dan moeten ze deze waarde ook uitkeren.
Officieel taxatierapport op laten maken, kopie naar de verzekering en dat is dan de dagwaarde, vrees alleen dat de premie dan wel weer omhoog zal gaan
-
fuseekogel
Er zijn verzekeringen die verzekeren volgens taxatiewaarde, moet je echter wel expliciet afspreken/in de polis staan. Heb je dit niet, krijg je de dagwaarde. Dagwaarde is wat de markt bepaald, dus op marktplaats of andere sites. Verbouw je de auto met lci lichten 20 inch wielen, harde schijf navigatie enz, zal de verzekering misschien over het hart halen en het onder meeverzekerde extra's laten vallen, maar meestal niet.
Mensen die hun auto wa plus verzekeren komen meestal letterlijk en figuurlijk bedrogen uit. Om nog niet te spreken over de narigheid die je ervan heb...
Mensen die hun auto wa plus verzekeren komen meestal letterlijk en figuurlijk bedrogen uit. Om nog niet te spreken over de narigheid die je ervan heb...