Open dak ... rariteit?
Open dak ... rariteit?
Hoi!
Wanneer ik het open dak wil openschuiven moet de 'zonneweerder' eerst helemaal toegeschoven zijn voordat het dak open mag geschoven worden, zoniet kraak heel het systeem en zit de 'zonneweerder' vast... Is dit normaal? Bij mijn weten kan een open dak (bij onze Benz dan toch...) Gewoon open ookal is de zonneweerder toegeschoven of opengeschoven...
Raar?! Kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die het mis doen de 1ste keer...
Wanneer ik het open dak wil openschuiven moet de 'zonneweerder' eerst helemaal toegeschoven zijn voordat het dak open mag geschoven worden, zoniet kraak heel het systeem en zit de 'zonneweerder' vast... Is dit normaal? Bij mijn weten kan een open dak (bij onze Benz dan toch...) Gewoon open ookal is de zonneweerder toegeschoven of opengeschoven...
Raar?! Kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die het mis doen de 1ste keer...
-
Griffendahl
Re: Open dak ... rariteit?
Heb je een origineel open dak, of achteraf ingebouwd ??
Mijn OEM open dak gaat ook gewoon probleemloos open als je dat scherm ervoor hebt, die schuift dan probleemloos met het dak mee naar achteren.
Zelfs als dat scherm wel open is, en hij is nog ongeveer 10cm in beeld, dan schuift dat stukje ook met het dak mee weg zodat je de hele ruimte van het open dak benut.
Mijn OEM open dak gaat ook gewoon probleemloos open als je dat scherm ervoor hebt, die schuift dan probleemloos met het dak mee naar achteren.
Zelfs als dat scherm wel open is, en hij is nog ongeveer 10cm in beeld, dan schuift dat stukje ook met het dak mee weg zodat je de hele ruimte van het open dak benut.
Griffendahl schreef:Heb je een origineel open dak, of achteraf ingebouwd ??
Origineel... En gaat enkel open als het scherm 'opengeklapt is', maw als je geen lucht ziet... ???
-
Griffendahl
Ik weet niet exact hoe je dat bedoelt, maar mijne gaat open ongeacht de positie van het scherm.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
+1Griffendahl schreef:Ik weet niet exact hoe je dat bedoelt, maar mijne gaat open ongeacht de positie van het scherm.
Als je het dak op kiepen zet, dan gaat de zonwering een stukje open voor ventilatie.
Als je het dak volledig opent, ongeacht de positie van de zonwering, gaat de zonwering mee en verdwijnt in de hemel van de auto.
Als je het dak vervolgens weer sluit, blijft de zonwering open.De handgreep blijft ver genoeg uitsteken om de zonwering handmatig te sluiten.
OEM BMW, Btw.
Raar... Doet hij dus niet... Gaat enkel open als de zonnewering uitgeschoven is. Doe je het toch als de zonnewering toegeschoven is dan kraakt heel het systeem en blokkeert de boel... Dan nog hopen dat het terug dicht gaat! Nog niemand problemen mee gehad? Kan toch niet door een accident zijn toch ofzo... :?
Kan zijn dat er een paar clipjes afgebroken zijn.
Er is een reparatie setje in de handel, ik heb de mijne ook laten repareren.
Het is een wel vaker voorkomend probleem.
Was het bij jou ook ? ... Kostprijs? €...Maestroxl schreef:Kan zijn dat er een paar clipjes afgebroken zijn.
bedankt!
-
fransje1973
ik heb een soortgelijk probleem, bij mij is die zonwering duidelijk los uit zijn orspronkelijke rail. ik hou hem ook helemaal naar achter geschoven als ik mijn dak bedien, maar hij wil idd wel eens klem komen te zitten... als er een reparatiesetje voor is, ga ik daar ook maar eens naar informeren
http://www.lincomatic.com/e46sunroof/e46sunroof.html
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=54&fg=05
Ik geloof dat ik ongeveer €80,-- kwijt was.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=54&fg=05
Ik geloof dat ik ongeveer €80,-- kwijt was.