Welke olie

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
mic64

remcilinder vervangen

Bericht door mic64 » 12 sep 2014, 02:56

Hallo,

Ik wil mijn remklauw met daarin remcilinder vervangen van mijn linker voorwiel (bestuurderskant). Hiertoe moet de remslang van de remklauw gedemonteerd worden waarbij waarschijnlijk wat remvloeistofverlies zal optreden. Weet iemand of dit kwaad kan? Kan ik na montage van de remslang op de nieuwe remklauw gewoon de gelekte remvloeistof boven in het reservoir onder de motorkap bijvullen en is deze rem-unit dan weer vacuum?
Dank alvast voor jullie informatie.

rob75

Re: Welke olie

Bericht door rob75 » 12 sep 2014, 06:12

Vat dit niet als beledigend op, maar als je deze vragen stelt bij het werken aan een belangrijk veiligheidsysteem van je auto zou ik het laten doen door een garage.

Antwoord op je vraag. Na het vervangen van de remslang is er lucht in het circuit dat je hebt losgehaald. Dit zul je dus moeten ontluchten. Er zijn hier op het forum topics over te vinden, maar zeker ook op Internet hoe je dat doet. In het kort komt het erop neer dat je steeds druk op het systeem zet (rempedaal intrappen) en dan de ontluchtingsnippel opent. Na wegvloeien van de druk sluit je de nippel weer en laat je het rempedaal weer opkomen. Herhaal dit totdat er geen lucht meer uit de ontluchtingnippel komt. Houdt ook steeds het niveau in het reservoit in de gaten.

Succes,
Rob

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”