nieuwe sleutel

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
twentebmw

nieuwe sleutel

Bericht door twentebmw » 20 sep 2014, 17:31

Hallo Allemaal

is een nieuwe sleutel alleen via de BMW dealer te bestellen of kan dit ook ergens anders?

Ik krijg prijzen van 160 Euro ex BTW bij de dealer klopt dit?

Alvast bedankt

bartolio

Re: nieuwe sleutel

Bericht door bartolio » 20 sep 2014, 17:34

Je kan ze ook los kopen maar dan moet die wel passend gemaakt worden en geprogrammeerd wat wel bij de dealer moet

jheritterbeeks

Bericht door jheritterbeeks » 21 sep 2014, 07:11

bartolio schreef:Je kan ze ook los kopen maar dan moet die wel passend gemaakt worden en geprogrammeerd wat wel bij de dealer moet
Kun je ook bestellen via webshop heb er laatst ook naar gezocht. €55 a €60 heb je een nieuwe incl chip. Kun je ook nog zelf inlezen (zie YouTube) je hoeft dus niet naar de dealer.
http://youtu.be/3YcFN3Ns0yI
http://priad-autosleutels.nl/index.php? ... &Itemid=19
http://www.mijnalbum.nl/Album-ZK8TWPGY-Foto's-van-Auto's-Bmw.html#IZCIHFXD

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 21 sep 2014, 09:38

De link die jij stuurt zie ik nergens een sleutel inclusief chip...
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 21 sep 2014, 09:53

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 21 sep 2014, 10:42

Hoe krijg je dan de transpondercode voor je ews op die sleutel?

panlat

Bericht door panlat » 21 sep 2014, 19:12

De methode in het filmpje is alleen voor het aanleren van de afstandsbediening. In de startonderbreker zijn 10 transpondercodes voorgeprogrammeerd, en als je bij BMW een nieuwe sleutel bestelt op basis van het chassisnummer krijg je een sleutel toegestuurd welke is voorgeprogrammeerd met één van deze 10 transpondercodes. Deze sleutel werkt direct op de startonderbreker. Wat de dealer nog doet is het blokkeren van de codes van de kwijtgeraakte sleutel, en de afstandsbediening aanleren zoals in het filmpje.

Ik heb zelf een setje uit China besteld dat zowel de startonderbreker als de transponder zou moeten kunnen programmeren. Hij is op dit moment nog onderweg dus kan nog niet bevestigen of het werkt. Hiermee kan een blanco transponder gecodeerd worden met één van de 10 werkende codes die uitgelezen kunnen worden uit de EWS.

leander27

Bericht door leander27 » 22 sep 2014, 12:54

twentebmw schreef:Hallo Allemaal

is een nieuwe sleutel alleen via de BMW dealer te bestellen of kan dit ook ergens anders?

Ik krijg prijzen van 160 Euro ex BTW bij de dealer klopt dit?

Alvast bedankt
Wil je een nieuwe sleutel omdat de oude het niet meer doet, of omdat hij kwijt is?
Huidig: E82 1 serie coupé, 120d (2008)
Ex: E46 3-serie coupé, 320CI (2001)

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 22 sep 2014, 14:06

:'(
panlat schreef:De methode in het filmpje is alleen voor het aanleren van de afstandsbediening. In de startonderbreker zijn 10 transpondercodes voorgeprogrammeerd, en als je bij BMW een nieuwe sleutel bestelt op basis van het chassisnummer krijg je een sleutel toegestuurd welke is voorgeprogrammeerd met één van deze 10 transpondercodes. Deze sleutel werkt direct op de startonderbreker. Wat de dealer nog doet is het blokkeren van de codes van de kwijtgeraakte sleutel, en de afstandsbediening aanleren zoals in het filmpje.

Ik heb zelf een setje uit China besteld dat zowel de startonderbreker als de transponder zou moeten kunnen programmeren. Hij is op dit moment nog onderweg dus kan nog niet bevestigen of het werkt. Hiermee kan een blanco transponder gecodeerd worden met één van de 10 werkende codes die uitgelezen kunnen worden uit de EWS.
laat even weten of dat allemaal gelukt is...

panlat

Bericht door panlat » 23 sep 2014, 11:28

Vandaag het setje binnen gekregen, moest er eerst zelf een gat in boren voordat een sleutel erin paste, maar het lukt nu om sleutels uit te lezen. Ik zie m'n km-stand, VIN nummer en nog wat zaken.

Zodra ik een extra sleutel heb om in te leren ga ik m'n startonderbreker uit de auto halen en proberen de sleutel daar op in te leren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”