Versnelling problemen automaat

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Blackbeauty

Versnelling problemen automaat

Bericht door Blackbeauty » 30 sep 2014, 16:46

Ik heb een vraag over het schaken van mijn automaat. Ben een trotse bezitter van een e39 540i uit 1996.Als mijn auto op temperatuur is een met het optrekken lanceert hij niet hoe hij zou moeten. Ik ben er achtergekomen dat hij steeds op zijn 2de versnelling optrekt. Ik ben er achtergekomen door: op stilstand van D naar eerst manual te schakelen, dus en tik naar links (dan komt ie eerst in D S) en vervolgens een versnelling up+ en toen zag ik dat ie van zijn 2 naar 3 spring, dus dat betekend dat hij op zijn 2de versn. stond om op te trekken. Dus als ik sport wil rijden stond ie ook op 2de versn.Als ik een aantal km's zeg..5 km sportief heb gereden dan staat ie wel steeds op de 1.versn. en lanceert hij zoals het moet. Betekend dit als je rustiger rijdt hij op een soort economische stand rijdt en daarom op zijn 2de optrekt?Ik heb sinds kort breedset velgen (v: 245/35/18 9j en a: 265/40/18 10j) en denk ook omdat ze misschien zwaar zijn en misschien dacht ik aan het resetten van de automaat nadat ik de boven geschreven heb gelezen om zo de automaat op die velgen te inrijden.Dit zijn mijn ideeën en sorry voor het lange bericht, hoop dat jullie mij hierover kunnen advieseren.Alvast bedankt!Ps: is dat resetten dat bovenin is gemeld, stand 1, gaspedaal 30sec...enz ook toe te passen op de e39?Thanx.. 

BasB

Re: Versnelling problemen automaat

Bericht door BasB » 30 sep 2014, 17:30

Laat hem eerst eens uitlezen en eventuele fouten resetten.
Er zijn merken met automaat die in de 2 wegrijden, jouw auto moet echter gewoon in de 1e versnelling vertrekken.

Je kunt de automaat ook laten spoelen, kan een hoop ellende voorkomen en misschien verhelpen.
Kan in ieder geval geen kwaad, heb het ook wel eens laten doen en ga het nu bij de huidige weer laten doen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”