dw70 schreef:-het wegdek is niet overal hetzelfde. Ook in Duitsland zijn er heuvels en reparaties aan het wegdek en andere weggebruikers. En wat dacht je van de windrichting? Dan kun je al stoppen met iedere vergelijking.
-je rechter voet bepaald de waardes afhankelijk van de verkeerssituaties. En je rechter voet reageert nooit hetzelfde.
-je hebt dezelfde weg niet onder precies dezelfde condities gereden. Dat alleen al, is nooit mogelijk.
Trouwens met 11 of 12 liter verbruikt je auto stevig.
Kortom: dat je minder hebt verbruikt is puur geluk en je hebt ernaar gereden ook.
Ik kan ook zeggen: rij zo zuinig mogelijk met Ron95. Ineens komt iedereen een stuk verder.
Benzineverbruik meten doe je in een statische omgeving. Niet in een dynamische.
- Ik heb 4 keer heen en weer gereden tussen Hamburg en Vlissingen en mijn 325ci doet het een stuk beter op Euro 100. Beide keren was het uitstekend weer met zo goed als geen wind. Ook merk ik in Nederland nu ik V-power rij een afname van verbruik van ongeveer 1 liter per 100km.
- Ik gebruik 95% van de tijd cruise control, en op de snelweg rijd ik een constante snelheid met behulp van de CC
- Dezelfde condities ga je inderdaad niet halen, maar ik merk nu een algehele vermindering van 1 liter op 100km met V-power t.o.v. "normale" euro 95.
- Snelheid bij meten was tussen de 130 en 160. Ik sta voor op 225 en achter op 265 banden. Bij constant 80km/h verbruikt mijn auto 1 op 16+.
Nu zal je wel zeggen, V-power en normale Shell benzine is hetzelfde, maar ik merk wel degelijk verschil tussen de twee, zowel in de stad als op de snelweg.
Kortom;
Stad; nooit meer dan 1 op 9
Snelweg; 1 op 12 à 13
80 weg; 1 op 16+