Engine-swap

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Martin280967

Engine-swap

Bericht door Martin280967 » 10 okt 2014, 23:42

Luitjes, ik zou jullie op de hoogte houden over het ombouwen van 320ci naar 330ci, daar kan ik kort over zijn, het gaat niet meer door. Ik heb dit besloten toen ik de conditie van mijn eigen motor en bak nog eens goed bekeken heb en zag dat het overal kurkdroog was, geen lekkages of zelfs zweet, behalve van het dif. De motor start en loopt na 255.000km nog steeds als een zonnetje en wanneer snelheid gevraagd dan doet ie t ook, de bak schakelt (hand) nog steeds strak en er zijn nul storingen. So, if it ain't broke, don't try to fix it.
Wat ik dan wil, een compressor, dit is bolt-on en behoeft alleen de ecu opnieuw geprogrammeerd te worden.
Ik heb een advertentie gezien op Marktplaats en daar wordt geadverteerd voor 3000,- euro, complete set incl. her-programmeren van ecu, carterventilatie en de hele rambam om het boeltje in elkaar te zetten. Iemand ervaring met deze?
Ik weet wel dat een fase1 compressor over het algemeen minimaal 50% vermogenswinst oplevert, dus de helft van 170pk komt erbij, ruim 250pk dus.
Remmerij is logisch, aandrijflijn twijfel ik nu toch wel over. Ik heb een vrij kort dif maar met dit vermogen wat meer is dan van een 330, heb ik wel degelijk dikkere aandrijfassen nodig en dus misschien toch ook een 330 dif.
Ik rij nu met 4500 toeren 160km/h en met 200km/h 6000 toeren. En dat vind ik eigenlijk teveel aangezien ik vaker in Duitsland rij en dus toch wat lager in de toeren wil zitten met die snelheid.
M3 (CSL) velgen staan ook op m'n lijstje en het allerbelangrijkste....een lipspoilertje! :gay:
Ik zoek me te pletter maar ik kan er geen één vinden, dus wie o wie heeft of weet er eentje voor mijn coupé!
Eventueel in het voorjaar een wrap in het glanzend wit, m'n kar is nu Oxfordgroen 2 met crémeleren sportstoelen en 18" M-sportvelgen (die trouwens hell zijn om schoon te maken).
Die foto's uploaden wil ik graag, heb ze gewoon op m'n pc staan maar ik weet niet hoe, die fotobukketshit is me te ingewikkeld alweer. :jack:

matheeuwissen
Contacteer:

Re: Engine-swap

Bericht door matheeuwissen » 11 okt 2014, 07:34

Er rijdt hier op het forum rond met zo'n compressor. Verder kun je die lips in kleur zo van eBay halen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

PBMotorsport

Bericht door PBMotorsport » 12 okt 2014, 16:04

Email me maar voor verdere info

Pbmwmotorsport@gmail.com

Martin280967

Bericht door Martin280967 » 12 okt 2014, 21:36

Mannen bedankt, en ik zal PBMotorsport van de week even contacten. :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”