E46 Tikkend geluid bij koppelen en ontkoppelen
E46 Tikkend geluid bij koppelen en ontkoppelen
Hallo, sinds gister heb ik een heeel vervelend geluid als ik de auto ontkoppel en koppeling indruk.
Je hoort van achter een harde TIK komen. Het is niet de normale 'Bonk'. Maar egt TIK, als ik mijn raam open doe, hoor ik het beter. Zijn dit mijn diff rubbers, of de hardyschijf ? Mocht het de rubbers zijn, waar vindt ik een DIY ?
http://www.youtube.com/watch?v=sssdiR2Qh_Q Lijkt op dit geluid alleen bij mij lijkt het harder te klinken.
Je hoort van achter een harde TIK komen. Het is niet de normale 'Bonk'. Maar egt TIK, als ik mijn raam open doe, hoor ik het beter. Zijn dit mijn diff rubbers, of de hardyschijf ? Mocht het de rubbers zijn, waar vindt ik een DIY ?
http://www.youtube.com/watch?v=sssdiR2Qh_Q Lijkt op dit geluid alleen bij mij lijkt het harder te klinken.
Re: E46 Tikkend geluid bij koppelen en ontkoppelen
kan een van je achterveren zijn, check deze op breuk (die je bijna niet ziet).
zie link: viewtopic.php?f=33&t=41545 voor een plaatje.
zie link: viewtopic.php?f=33&t=41545 voor een plaatje.
Het is duidelijk geen achterveer. Het is iets vd aandrijving.
Ik heb net 2 BMW dealers gebeld in de buurt, en het een en ander nagevraagd wat betreft de eventuele terugroep actie van het 'uitscheuren'. Hier werden mij 2 verhalen verteld. De ene dealer beweerde dat de auto niet ouder als 10jaar of 100.000km mocht zijn, dan zou ik eventueel in aanmerking komen. De andere beweerde dat die auto niet ouder als 10jaar mocht zijn of 200.000km. Ik vindt het erg verwarrend, want dit is alleen een probleem van 1998-2000. Dus ik had tot 2008 de tijd voor terug te gaan. Echter heb ik mijn auto nu pas 1,5jaar. Dus heb ik gewoon dikke pech. En meestal komt het pas over de 200.000km. Dit probleem is bij BMW bekend, alleen de meerderheid van de e46's hebben toch wel degelijk meer als 200.000km erop staan, dit is namelijk geen probleem wat je zou krijgen bij 90.000km. En er kwam nog eens bij dat de BMW dealer onderhouden zou moeten zijn. Mijn auto is nu al 16jaar oud. Dus je wordt gewoon keihard afgewimpeld door BMW.
Ik heb net 2 BMW dealers gebeld in de buurt, en het een en ander nagevraagd wat betreft de eventuele terugroep actie van het 'uitscheuren'. Hier werden mij 2 verhalen verteld. De ene dealer beweerde dat de auto niet ouder als 10jaar of 100.000km mocht zijn, dan zou ik eventueel in aanmerking komen. De andere beweerde dat die auto niet ouder als 10jaar mocht zijn of 200.000km. Ik vindt het erg verwarrend, want dit is alleen een probleem van 1998-2000. Dus ik had tot 2008 de tijd voor terug te gaan. Echter heb ik mijn auto nu pas 1,5jaar. Dus heb ik gewoon dikke pech. En meestal komt het pas over de 200.000km. Dit probleem is bij BMW bekend, alleen de meerderheid van de e46's hebben toch wel degelijk meer als 200.000km erop staan, dit is namelijk geen probleem wat je zou krijgen bij 90.000km. En er kwam nog eens bij dat de BMW dealer onderhouden zou moeten zijn. Mijn auto is nu al 16jaar oud. Dus je wordt gewoon keihard afgewimpeld door BMW.
Ik zou eerst het achterste differentieel rubber eens controleren op scheuren.
een tikkend geluid moet metaal op metaal beweging zijn, staal stoot tegen staal.
diff heeft een rubber die het probleem kan zijn. op youtube zijn wel films te vinden die aangeven waar je moet kijken. sowieso kan youtube je veel leren :-)
diff heeft een rubber die het probleem kan zijn. op youtube zijn wel films te vinden die aangeven waar je moet kijken. sowieso kan youtube je veel leren :-)
Dit vind ik persoonlijk dus een waardeloze service........ Als een fabrikant toegeeft dat het een konstruktiefout is, zouden ze naar mijn mening alle types die hiermee te maken krijgen kosteloos moeten modificeren cq repareren , daar heeft leeftijd en km-stand niets mee te maken.......Robin320 schreef:Het is duidelijk geen achterveer. Het is iets vd aandrijving.
Je moet dat filmpje een bekijken op YouTube van die M3 waarvan de bodemplaat helemaal gescheurd is......ik zou als A-merk hier niet mee verbonden willen worden.....
https://m.youtube.com/watch?v=hvyfSpHpx6A
You can't allways get what u want........
dit is een heel bekend probleem en vaak niet zo te zien tot dat je de coating laag verwijder en de hele ophanging achter demonteert. Reparatie kan doormiddel van las methode of schuim speciaal voor dit soort klusjes. Klachten komen vaak van was zwaardere motoren zoals 320i 323i 328i M3 omdat er meer koppel is op het achteras. Hiermee gezegd wilt niet betekenen dat het bij een 318i geen scheuren kan voorkomen. Dealer kan helaas niks meer betekenen en zal je zelf een oplossing moeten zoeken. Dealers hebben dit probleem jaren lang ontkent en nu is het eigenlijk een beetje verjaard waarbij ze ondertussen modificaties uitgevoerd hebben op de facelift modellen want die hebben hier tot geen last van.
Eerst moet je inspecteren dat de subframe daadwerkelijk uitgescheurd is zo ja dan kan je actie ondernemen.
Mocht het niet zo zijn dan kan er teveel speling in je diff zitten dan kan je kiezen voor een andere diff of reviseren.
Eerst moet je inspecteren dat de subframe daadwerkelijk uitgescheurd is zo ja dan kan je actie ondernemen.
Mocht het niet zo zijn dan kan er teveel speling in je diff zitten dan kan je kiezen voor een andere diff of reviseren.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
-
streamline
metalman schreef:Dit vind ik persoonlijk dus een waardeloze service........ Als een fabrikant toegeeft dat het een konstruktiefout is, zouden ze naar mijn mening alle types die hiermee te maken krijgen kosteloos moeten modificeren cq repareren , daar heeft leeftijd en km-stand niets mee te maken.......Robin320 schreef:Het is duidelijk geen achterveer. Het is iets vd aandrijving.
Je moet dat filmpje een bekijken op YouTube van die M3 waarvan de bodemplaat helemaal gescheurd is......ik zou als A-merk hier niet mee verbonden willen worden.....
https://m.youtube.com/watch?v=hvyfSpHpx6A
Dit filmpje geeft ook geen duidelijk beeld van het probleem, er wordt namelijk gezegd dat het een M3 met een supercharger is. Wie weet hoeveel pk dat ding wel niet heeft? Dan ga je daar ook al nat op als je met zoiets bij een dealer komt vragen om coulance.
heb ergens gelezen dat offenga een verstevigingset kan monteren voor ca. €400,- , misschien interessant.
dan moet je wel eerste weten of het al niet gescheurd is. Zo ja eerst dat repareren en dan lasplaten eronder. Preventief kan je het ook doen. weet wel dat het een aardig klusje is met inclusief uitlijnen
Verkocht BMW 320D e90
in je kofferbak kijken onder het reserve wiel, soms kan je het daar zien.
als het daadwerkelijk zo erg is dat e.e.a. geluid maakt moet je het kunnen zien vanaf boven.
maar vermoedelijk diff rubber oid.
als het daadwerkelijk zo erg is dat e.e.a. geluid maakt moet je het kunnen zien vanaf boven.
maar vermoedelijk diff rubber oid.