Lotgenoten gezocht: Kettinggeleiders kapot
-
Martin280967
Re: Lotgenoten gezocht: Kettinggeleiders kapot
Een auto is net zo goed zoals hij onderhouden is, mits je een maandagochtend of vrijdagmiddag auto treft. Daar beginnen de problemen al zodra je de showroom uitrijdt bij wijze van spreken. Elk merk heeft wel een aantal zwakkere broeders in z'n gelederen zitten. Ik hoef zelf bijv. voorlopig geen Benz meer te rijden, wat een afknapper. Maar ook dat kan een momentopname zijn, een ander uit dezelfde serie kan jaren zonder problemen voort. En ja, kwalitatief zijn sommige merken er niet op vooruit gegaan doordat steeds hogere (veiligheids)eisen ten koste gaan van het gebruikte materiaal, al zijn er tegenwoordig genoeg aftermarket-onderdelen die beter zijn dan de originele en dus het reguliere probleem opheft.
Van Audi tot Zastava, geen één is onverwoestbaar.
Van Audi tot Zastava, geen één is onverwoestbaar.
-
ijsselmeer
Ja mensen ik wil graag reageren op jullie berichtjes maar dit is al te lang OFF Topic denk ik maar zou graag willen reageren op een daar bedoeld topic als die er is ????
Ik heb gelukkig een mooie auto zonder mankementen km.st. 127.000 N43 ci en mijn zoon 89000 N42 ci alleen soms brand het Motor gele lampje en ik heb een keer achterwiel sensor vernieuwd bij mijn zoon de carterventilatie en dat is alles, geen scheuren in de bodem niets maar ik vind het te gek dat ik steeds met de gedachte moet rond rijden dat er een elektronische storing kan komen of dat ik mijn sleurhut er achter koppelt en hij uitscheurt omdat het veel voorkomt .
En rep.van motor vervangen staat niet in contrast met seals vernieuwen qua kostenpost.
Ik wil graag verder maar het moet niet zo zijn dat ik jullie tegen de schenen schopt want dat wil ik niet ,als er 1 BMW fan is ben ik het wel ,mijn berichten op dit topic moeten jullie ook zien als het door BMW verlaten gevoel dat ik heb en begrijp best dat BMW kijkt naar de verkoop aantallen van hun producten maar moet niet de BMW fan in de strond laten zakken door het Lease gebeuren en het terug roepen van auto`s ,IK heb nog niets vernomen van de dealer of importeur wel met de APK dan kunnen ze mij wel vinden.
EN ik wil al jullie mailtjes graag beantwoorden ,maar dit lijkt mij op dit topic te lang worden dan hebben wij b.v.b. dadelijk 3 pagina`s alleen met verweer op berichten wat natuurlijk niet kan.
En ik val geen mensen aan qua salaris ook niet mijn bedoeling ,maar het is logisch dat die in de minderheid zijn op dit forum omdat die mensen naar een dealer gaan denk ik .
Toch merk ik of ik jullie aanvalt maar dat is niet zo , ik kom eigenlijk op voor degene die het nu of dadelijk niet meer kunnen opbrengen om BMW te rijden en dan kan het heel saai worden op de wegen.
Excuus het is niet mijn bedoeling jullie op de kast te jagen want moet men niet op een forum gaan zitten,ik lees tussen de regels door ...van die ouwe lul zit te zeike maar ik schreef hoe ik het voel en dat moet toch kunnen
Hopende dat er een topic over klachten komt op dit forum dan kan ik beter op de berichten reageren.
Ik hoop no hard feelings want daar hebben wij niets aan en daar helpen wij elkaar niet mee, ik wilde alleen mijn teleurstelling doorgeven.
Ik heb gelukkig een mooie auto zonder mankementen km.st. 127.000 N43 ci en mijn zoon 89000 N42 ci alleen soms brand het Motor gele lampje en ik heb een keer achterwiel sensor vernieuwd bij mijn zoon de carterventilatie en dat is alles, geen scheuren in de bodem niets maar ik vind het te gek dat ik steeds met de gedachte moet rond rijden dat er een elektronische storing kan komen of dat ik mijn sleurhut er achter koppelt en hij uitscheurt omdat het veel voorkomt .
En rep.van motor vervangen staat niet in contrast met seals vernieuwen qua kostenpost.
Ik wil graag verder maar het moet niet zo zijn dat ik jullie tegen de schenen schopt want dat wil ik niet ,als er 1 BMW fan is ben ik het wel ,mijn berichten op dit topic moeten jullie ook zien als het door BMW verlaten gevoel dat ik heb en begrijp best dat BMW kijkt naar de verkoop aantallen van hun producten maar moet niet de BMW fan in de strond laten zakken door het Lease gebeuren en het terug roepen van auto`s ,IK heb nog niets vernomen van de dealer of importeur wel met de APK dan kunnen ze mij wel vinden.
EN ik wil al jullie mailtjes graag beantwoorden ,maar dit lijkt mij op dit topic te lang worden dan hebben wij b.v.b. dadelijk 3 pagina`s alleen met verweer op berichten wat natuurlijk niet kan.
En ik val geen mensen aan qua salaris ook niet mijn bedoeling ,maar het is logisch dat die in de minderheid zijn op dit forum omdat die mensen naar een dealer gaan denk ik .
Toch merk ik of ik jullie aanvalt maar dat is niet zo , ik kom eigenlijk op voor degene die het nu of dadelijk niet meer kunnen opbrengen om BMW te rijden en dan kan het heel saai worden op de wegen.
Excuus het is niet mijn bedoeling jullie op de kast te jagen want moet men niet op een forum gaan zitten,ik lees tussen de regels door ...van die ouwe lul zit te zeike maar ik schreef hoe ik het voel en dat moet toch kunnen
Hopende dat er een topic over klachten komt op dit forum dan kan ik beter op de berichten reageren.
Ik hoop no hard feelings want daar hebben wij niets aan en daar helpen wij elkaar niet mee, ik wilde alleen mijn teleurstelling doorgeven.
Varen is fijner dan je denkt
ik vind het juist goed dat er discussie ontstaat maar, het moet wel vriendelijk zijn natuurlijk. Iedereen mag ze mening geven betreft over dit onderwerp en hun eigen ervaring. Ik denk ook als je het zelf meemaakt of gehad hebt zoals ik dan weet je misschien beter te begrijpen hoe we voelen hierover. Ik rij dagelijks me BMW met plezier en onderhoud doe ik ook zelf tot zover ik kan doen.
Wat betreft geld ik kan niet oordelen wie wel een dealer kan veroorloven en wie niet. Heel veel mensen hebben het geld wel maar, de vertrouwen niet meer en hebben ook basis kennis en die zullen niet zo gauw meer naar een dealer gaan voor een olie / rem beurt bijvoorbeeld pakken vaak zelf de spanners.
.
Wat betreft geld ik kan niet oordelen wie wel een dealer kan veroorloven en wie niet. Heel veel mensen hebben het geld wel maar, de vertrouwen niet meer en hebben ook basis kennis en die zullen niet zo gauw meer naar een dealer gaan voor een olie / rem beurt bijvoorbeeld pakken vaak zelf de spanners.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Ik begrijp het gevoel van IJsselmeer wel hoor, ik was altijd enorm VAG fan en de laatste BMW's deden het ook niet zo goed qua betrouwbaarheid en kosten. Moderne auto's zijn echt niet zo bijster goed meer...
Ik heb precies hetzelfde, maar ik kan helaas niet altijd de tijd vinden om zelf mijn onderhoud te doen, daarom laat ik het meeste door een bevriende monteur doen die bij een Bosch garage werkt (en zelf ook een E46 6 cilinder rijdt). Ik heb met hem de afspraak dat, als ik zelf onderdelen aanschaf, hem een uur extra uurloon betaal, en op die manier kan ik best veel geld besparen, terwijl het toch gewoon goed gedaan is met onderdelen die origineel of beter zijn. Buitenom dat ik er geld mee bespaar, maak ik het hem ook makkelijker en heeft ie toch z'n winst.vegito schreef:ik vind het juist goed dat er discussie ontstaat maar, het moet wel vriendelijk zijn natuurlijk. Iedereen mag ze mening geven betreft over dit onderwerp en hun eigen ervaring. Ik denk ook als je het zelf meemaakt of gehad hebt zoals ik dan weet je misschien beter te begrijpen hoe we voelen hierover. Ik rij dagelijks me BMW met plezier en onderhoud doe ik ook zelf tot zover ik kan doen.
.
Ook heb ik al een tijdje een stationair probleem en ik ben er in totaal drie keer mee naar de dealer geweest, daar de volle prijs betaald, en het is nog steeds niet opgelost. Dus ik kan de dealer wel betalen, maar ik heb het vertrouwen niet helemaal, en het is voor mij 60 kilometer rijden in totaal om naar de dichtstbijzijnde dealer te rijden terwijl mijn garage op nog geen 2 kilometer van mijn huis is. Niet dat ik het rijden erg vind, maar "eventjes" naar de dealer is ook gewoon te onpraktisch, mocht de auto daar achtergelaten moeten worden. Voor onderdelen zelf ga ik dan wel weer vaak naar de dealer als ik het online niet goedkoper kan vinden.
Verder sta ik natuurlijk wel achter het punt dat het een beetje zwak is van BMW dat ze niets aan de kettinggeleiders en subframes doen, het is niet dat de auto's die ze maken niet meer dan 150.000km kunnen rijden of ouder kunnen worden dan 10 jaar. Volledige garantie erover kan ik ook wel weer begrijpen, maar een beetje meewerken met het probleem zou toch het minste zijn? BMW maakt immers genoeg omzet, helemaal nu ze ook alle markten vullen en steeds meer op massaproductie focussen (wat erg jammer is...).
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||
Waar ik persoonlijk erg aan stoor is dat ze de motoren niet door ontwikkelen en de zwakke punten gewoon meenemen een goed voorbeeld is de E90 en de 1 serie. De E90 318i en 316i ook de 320i nagenoeg dezelfde motoren met dezelfde kwaaltjes hierover is genoeg te vinden ook de kettinggeleider die falen.
Ik ben zelf een jonge bestuurder begonnen met een E36 316i M42 motor erin daarna met een E46 M43 motor gereden alhoewel ze nu meer dan 15 jaar oud zijn herken ik deze problemen niet terug. Eens deze motoren hebben andere problemen stoters, nokkenas maar, dat is ook wel na 230.000KM wat voorbij komt.
Ik ben zelf een jonge bestuurder begonnen met een E36 316i M42 motor erin daarna met een E46 M43 motor gereden alhoewel ze nu meer dan 15 jaar oud zijn herken ik deze problemen niet terug. Eens deze motoren hebben andere problemen stoters, nokkenas maar, dat is ook wel na 230.000KM wat voorbij komt.
Verkocht BMW 320D e90
Ik heb het probleem gehad aan mijn N42 318i uit 2002 nog 3 maanden geleden, kettingspanner + kettinggeleider kapot en 1 geleider bijna kapot.. Km stand was toen +/- 170000 km.
Het begon met een ratelende motor tijdens starten, dus toen spanner laten vervangen. Tijdens het terugrijden van de dealer trok mijn auto totaal niet goed op, bleek dus de timing niet goed te staan en de geleiders waren kapot. Onbegrijpelijk dat de dealer niet even een test rondje maakt of de timing checkt voordat ze een auto teruggeven.
Dat was mijn enigste grote en duurste reparatie ooit aan deze wagen vanaf aankoop ( 4jaar geleden).
Het begon met een ratelende motor tijdens starten, dus toen spanner laten vervangen. Tijdens het terugrijden van de dealer trok mijn auto totaal niet goed op, bleek dus de timing niet goed te staan en de geleiders waren kapot. Onbegrijpelijk dat de dealer niet even een test rondje maakt of de timing checkt voordat ze een auto teruggeven.
Dat was mijn enigste grote en duurste reparatie ooit aan deze wagen vanaf aankoop ( 4jaar geleden).

[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
Laten we niet vergeten de vanos adjuster unit kunnen ook slijten en zorgen dat je ketting niet op spanning staat doordat de lager binnenin spelling heeft kosten per unit 250 euro ongeveer.
Verkocht BMW 320D e90
-
John61
Update:
Auto is weer gemaakt, hij loopt als een zonnetje, met dank aan Aaron Gijsbertsen te Odijk.
Auto is weer gemaakt, hij loopt als een zonnetje, met dank aan Aaron Gijsbertsen te Odijk.
-
ijsselmeer
Geen lotgenoten die zich melden bij je John 61 
Varen is fijner dan je denkt
John61 kan je aangeven hoeveel het totaal gekost heeft en wat er vervangen is naast de kettinggeleider.is je carterpan ook open geweest voor kleine stukjes plastic.
Verkocht BMW 320D e90
Hallo mensen,
Zojuist van mn garagiste te horen gekregen dat mn kettinggeleider stuk is. (318i N42)
(Mn kleppendekselpakking moest vervangen worden, anders hadden we dit niet geweten)
Zo goed en kwaad als mogelijk heeft hij alles verwijderd.
Het probleem is als volgt, de auto heeft 295k gereden en jullie begrijpen dat ik er niet veel geld meer in wil steken.
Temeer omdat er een paar andere dure kwesties sowieso aangepakt moeten worden.
Mn mannetje stelt voor om de geleider te laten voor wat het is.
Wat zeggen jullie hier van? Mij lijkt een spanner belangrijker dan een geleider.
Maar goed, hij zit er vast ook niet voor niets.
Wat te doen?
Zojuist van mn garagiste te horen gekregen dat mn kettinggeleider stuk is. (318i N42)
(Mn kleppendekselpakking moest vervangen worden, anders hadden we dit niet geweten)
Zo goed en kwaad als mogelijk heeft hij alles verwijderd.
Het probleem is als volgt, de auto heeft 295k gereden en jullie begrijpen dat ik er niet veel geld meer in wil steken.
Temeer omdat er een paar andere dure kwesties sowieso aangepakt moeten worden.
Mn mannetje stelt voor om de geleider te laten voor wat het is.
Wat zeggen jullie hier van? Mij lijkt een spanner belangrijker dan een geleider.
Maar goed, hij zit er vast ook niet voor niets.
Wat te doen?
Ik ben al een lange fan van de type van bmw e46. Helaas mechanische is het niet top.
Heb al zoveel dingen veranderd zo vaak olie verwisseld en jammer genoeg is het voor niks gedaan. Mijn drijfstanglagers zijn helaas versleten hoe dat kan snap ik zelf niet. Ik heb er geen zin meer in om ook zo een rot onderdeel te laten vervangen.
Afwachten wanneer mijn motor het begeeft. En dit op rond 280000 km. Of ik ga gek doen een dikke revisie in het buitenland?
Heb al zoveel dingen veranderd zo vaak olie verwisseld en jammer genoeg is het voor niks gedaan. Mijn drijfstanglagers zijn helaas versleten hoe dat kan snap ik zelf niet. Ik heb er geen zin meer in om ook zo een rot onderdeel te laten vervangen.
Afwachten wanneer mijn motor het begeeft. En dit op rond 280000 km. Of ik ga gek doen een dikke revisie in het buitenland?
-
Holographic91
Bij de M43 motoren heb ik dit probleem vaker zien voorkomen, toch waren dit kwa basis degelijke motoren met weinig problemen. De motoren zijn van 94 tot 2001 gemaakt.
Ik ken genoeg voorbeelden IJsselmeer van mensen die een BMW reden in de jaren 70 waarbij meer blauwe walm uit de uitlaat kwam door een gesneuvelde kop dan ieder ander merk wat er destijds rondreed. Daar had BMW de jackpot. Dat waren gewoon carburateur motoren. Dat is met de komst van de E30 aanzienlijk verbeterd. Ze stonden wel met stip op een. En dat kostte klauwen met geld. De meesten verkochten hun BMW en zeiden....nooit meer.ijsselmeer schreef:heer matheeuwissen ,
Als ik een auto zou zien als enkel vervoer van A naar B neem ik geen BMW maar een alto tje of Dacia etc , ik rijd al decennia lang BMW dus dat zegt al genoeg dacht ik zo ,vroeger reed ik 3.0 csi ,2002 en E30,E36, etc. maar met de opkomst van de ELECTRONICA is het fout gegaan en dat een BMW iets meer in onderhoud kost oke ,maar met IETS heb je het niet meer over reparaties van 1500 a 2000 euro dat is wel meer dan IETS toch en dat je dat dan voor lief moet nemen is mij te gortig kijk eens naar de aanschafprijzen ?
Ik weet niet waar je het nu over hebt. Ik zie niet zoveel BMW's stilstaan. Oudere BMW's zie ik gewoon vol met roest maar mensen draaien de sleutel om en hij draait. Dag in, dag uit. Weer en wind. F1 heeft ze auto's laten maken die fantastisch zijn. De serie e34. Een van de beste 2e hands auto's die je kunt kopen.Dat een Dacia veel kwalen zou hebben DAT zou dan voor lief genomen moeten worden gezien de aanschafprijs ,maar BMW met al zijn historie cq Formule 1 verleden zou ik dat toch meer in onze auto terug willen zien qua techniek kom ik wel iets tegen maar qua betrouwbaarheid had ik toch wel meer verwacht dus slaan ze de plank flink mis
Als je niks doet aan corrosiebescherming ga je krikpunten krijgen vol met roest. Geef je een auto een dinitrol behandeling wordt de kans hierop aanmerkelijk kleiner. En de meesten doen niks. Ja, dan kan het gaan roesten.ik nog mazzel met mijn auto qua kwaaltjes mijn inziens , dus geen de KWALEN die ik zo leest op het forum ,als het forum er niet zou zijn zouden heel wat BMW rijdens(liefhebbers) met hun handen in het haar zitten cq een ander merk met GEEN volledige elektronica (E30 -E36)of oldtimer moeten gaan rijden ,maarja vind er nog eens 1 zonder roest op de o.a.opkrik punten
Vroeger reed de arbeider in de kadett en de direkteur in de Benz. Een BMW kost geld, maar dan rijd je ook op een andere planeet. Een merk hoeft niet voor Jan en alleman weggelegd zijn. Anders reed ik nu wel in een Jaguar XJ serie. Stap van je BMW maar weer eens in een Toyota. Prima auto's hoor, maar je merkt gelijk bij het aanraken van alleen al de richtingaanwijzer dat deze niet op de juiste plek zit. Iedereen hiero weet wat hem overkwam bij zijn eerste rit in een BMW. Voor mij was dat de 528i E28. Ik was gelijk verkocht. Geen rammeltje, geen piepje, een super geluid en alles zat op de juiste plek voor de bestuurder.met al dat gedoe rijd dadelijk weer jan met de pet op de fiets om dat hij het niet meer kan betalen en de directeur in zijn Leaseauto (7 serie) en in het weekend met ZIJN BMW 5 of 6 serie
We praten nu over heel wat meer auto's in productieaantallen. Ik zie geen file staan naar de BMW dealer toe. Nee, ze rijden en er zijn auto's met pech ja. Dat zul je altijd houden. Helaas heeft elektronica wel een probleem. Het veroorzaakt een kettingreactie van storingen in zijn eigen auto. Een defecte TV gaat gelijk op zwart, maar een defecte bobine laat je nu wel naar huis rijden. Vroeger stond je met de defecte bobine stil in de regen. Het is maar hoe je materie bekijkt.En kwaaltjes hebben alle merken daar ben ik wel achter gekomen de laatste decennia`s maar zo veel kwaal(tjes )zou ik bijna Chronisch noemen ,toen het elektrisch was ging het nog goed, maar met de opkomst van de elektronica en het milieu gedoe is het mis gegaan , alle BMW rijders verdienen geen 3000 a 4000 .= netto per maand maar de fabrikant denkt ze worden toch wel verkocht (LEASE) is daar wel de hoofdzaak van naar mijn idee.
Als jij niet weet wat al die codes voorstellen of wat de kettingreactie van een storing teweeg brengt ga jij er niet uitkomen. Ik heb geen uitleesapparatuur en repareer zo goed en zo kwaad als het kan, mijn eigen BMW. En het lukt nog ook.Ik wil nu een uitlees programma voor op mijn laptop kopen ,maar het echte fijne sleutelen is er niet meer bij en dat vind ik HEEL jammer.
Vroeger stonden in de straat meer motorkappen open omdat de auto het weer eens niet deed of slecht draaide. Dan had men vrije tijd om eraan te werken. Dat is nu, buiten de hobbyist, echt een zeldzaamheid geworden.Ik vind het wel leuk(fijn) dat dit forum er is kunnen mensen nog iets uitwisselen toch belangrijk in deze tijd ,ik ben aardig technisch mag ik wel zeggen vroeger altijd aan mijn auto`s gesleuteld en bij Deutz Motoren aan de heerlijke langzaamloper kon sleutelen zonder elektronica ,maarja die tijd is ook voorbij door de belachelijke eisen van het MILIEU waar nu onze motorruimte half vol mee zit , KASSA
En voor de forum opener:
Ja gewoon kl*te dat kettinggeleiders het loodje leggen. Vraag dat maar eens aan alle TSI rijders van Volkswagen hoe dat voelt met hun Chinese kettingen. Dan kun je lotgenoten bundelen wat je wilt, je krijgt nul op je rekest. Er staat nergens hoe lang iets moet meegaan en wat hierin redelijk en billijk is. Ik heb voor een producent gewerkt en normaal was het voor apparatuur, 1 jaar garantie en 5 jaar normaal functioneren. Dan had je met 5 jaar voor de rechtbank een richtgetal waarbij je als klant mocht verwachten, dat het apparaat het zou uithouden. Voor auto's staat dat nergens. Omdat het té afhankelijk wordt van vele factoren hoe er met de auto is omgegaan in de loop van de tijd. Daar waagt zich geen enkele autoproducent aan.
Mag ik je toch succes wensen in je strijd.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash