Zuigt valse lucht???

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Maxje

Re: Zuigt valse lucht???

Bericht door Maxje » 26 okt 2014, 11:47

Iemand help ? Weet het egt niet meer :'( ...

rob75

Bericht door rob75 » 26 okt 2014, 13:59

Je hebt een oud type CCV vervangen door een nieuw type. Helaas laten alle onderdeelsites dat niet zien. Er is een oplossing voor.

Kijk op: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Je hebt onderdeel nummer 5 nodig. Daar is een nieuwe versie van met twee aansluitingen.

Verder heb je dan een slang extra nodig, degene die je al aangeeft nu niet te hebben.

Succes,
Rob

Maxje

Bericht door Maxje » 26 okt 2014, 15:50

Dus nu moet ik me aanzuig installatie aangaan passen ???

Kan ik niet gewoon een oud type bestellen ??

Is de cyclone zelf wel het zelfde ?? Hoef dus alleen wat aann de aanzuig installatie te veranderen en die return pipe er tussen te zetten??

Mvg max

rob75

Bericht door rob75 » 26 okt 2014, 16:55

Ik denk dat de oude niet meer leverbaar is. Om het simpele feit dat er een product update is geweest.
Je hoeft niet het hele inplaatspruitstuk te vervangen, alleen een verdeelstuk op het spruitstuk. Overigens is dan het voordeel dat je weer up-to-date bent.

Groet,
Rob

Maxje

Bericht door Maxje » 26 okt 2014, 17:28

Dus als ik het goed begrijp

alleen nummer 5 vervangen ?? (Op jou tekening)

En dan die return pipe nr 7 op mijn tekening. En danmoet het goed zijn ??

Mvg max

B.I.Jager

Bericht door B.I.Jager » 26 okt 2014, 20:13

rob75 schreef:Ik denk dat de oude niet meer leverbaar is. Om het simpele feit dat er een product update is geweest.
Je hoeft niet het hele inplaatspruitstuk te vervangen, alleen een verdeelstuk op het spruitstuk. Overigens is dan het voordeel dat je weer up-to-date bent.

Groet,
Rob
Vreemd want ik heb onlangs die van mij ook vervangen door eentje die gelijk was aan de oude, en ik heb ook geen returnpipe, al werd die wel meegeleverd, maar ik heb geen aansluitingen ervoor op de slangen of het inlaatspruitstuk. En mijn auto loopt wel gewoon goed. De onderdelen zijn trouwens gewoon besteld bij BMW(via het chassisnummer).

Edit:

Ik heb nog even wat verder gezocht en het schijnt dat de CCV met return, bij de 328i pas vanaf 2000 is ingevoerd.

Maxje

Bericht door Maxje » 26 okt 2014, 21:51

Ja mijn gerij is ook via bmw besteld heb nu die vertakking die de return pipe word afgedop.
Maar jij zegt dus dat hij goed zou moete lope ??

Moet ik het misch toch ergens anders zoeken...

mvg max

B.I.Jager

Bericht door B.I.Jager » 27 okt 2014, 06:17

Ja die van mij loopt gewoon goed.

Heb jij het vacuüm slangetje wel weer goed aangesloten? Of zit de stationaire stelmotor misschien niet helemaal goed in het spruitstuk?

Maxje

Bericht door Maxje » 28 okt 2014, 08:56

Nieuwe verdeelkap is besteld zodat de return slang ook aangesloten kan worden.
ga binnenkort een rook test doen hoop zo de valse lucht te vinden.

mvg max

rob75

Bericht door rob75 » 28 okt 2014, 09:18

B.I.Jager schreef: Vreemd want ik heb onlangs die van mij ook vervangen door eentje die gelijk was aan de oude, en ik heb ook geen returnpipe, al werd die wel meegeleverd, maar ik heb geen aansluitingen ervoor op de slangen of het inlaatspruitstuk. En mijn auto loopt wel gewoon goed. De onderdelen zijn trouwens gewoon besteld bij BMW(via het chassisnummer).

Edit:

Ik heb nog even wat verder gezocht en het schijnt dat de CCV met return, bij de 328i pas vanaf 2000 is ingevoerd.
Niet vreemd, ik sprak het vermoeden uit dat de oude niet meer leverbaar is. Bij een dealer hebben ze deze dus nog gewoon.
Er is inderdaad vanaf 2000 een wijziging gedaan en die is voor zover ik begrepen heb ook toe te passen op de oudere modellen.
Het slechte lopen kan daar best door komen. Die extra "return" zit er niet voor niets en de klep zal daar ook op gebouwd zijn. Iets afdoppen of weglaten kan dan rare resultaten hebben. Het kan ook zijn dat je wat adaptatiewaardes moet wissen, of een 50 km lange rit maken zodat de computer zichzelf kan aanpassen.

Succes,
Rob

Maxje

Bericht door Maxje » 28 okt 2014, 12:51

Oke ga er nu van uit dat het daardoor komt.
zal jullie op de hoogte brengen als de nieuwe verdeelkap er op zit en de return pipe is aangesloten .

alvast bedankt allemaal.

gr max

Maxje

Bericht door Maxje » 01 nov 2014, 11:53

Alles zit er op motor loopte wel wat beter maar mis een heleboel vermogen en bij vochtig weer loopt hij erg laag stationair. Hoor ook nog steeds een zuigend en of een blaas geluid. Waarschijnlijk een slang niet goed aangesloten of ergens een scheurtje...
Laat binnenkort een rook test doen werd me aangeraden.

mvg max

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”