Mijn E46 318 ci
Alvast bedankt!
Gr Alexander
Is dit makkelijk zelf te doen of toch naar de garage? Ben zelf iemand met 2 linker handen op auto gebied maar zou graag meer willen leren om meer te kunnen rommelen aan mijn autoinfo schreef:carterventilatie en bijbehorende componenten op verstopping controleren.

Ik snap wat je bedoeld. Zou het graag willen maar een kenner naast je is dan wel zo handig. Over dat lampje dat klopt inderdaad. Ik probeer regelmatig te peilen maar op het 1 of andere moment springt het olielampje wel eens op oranje en dan zit het niveau al te laag. Gaat dus best hard soms. Lange afstanden doe ik wel langer met de olie. Dit zou ook beter moeten zijn voor de auto. gemiddeld rijd ik voor mijn werk 50 km op een dag. gewoon rustig de auto op laten warmen en daarna wat meer gas dus geen getrap.bartolio schreef:Als je 2 linker handen heb zou ik maar niet beginnen aan de carterventilatie als eerste (?) klus. Bovendien moet je NOOIT zorgen dat je lampje gaat branden, altijd oliepeil aan de max houden bij bmw, als t lampje brand is t vaak al te laat. Plus 1,5 liter in 2 weken is echt heel veel, toen ik mijn auto had gekocht (318ci) lekte deze ook wat olie wat vaak voorkomt en zijn toen heel veel pakkinen vervangen; kleppendeksel, oliefilterhuis, o-ringen, complete carterventilatie etc. lekte toen niets meer maar zelfs met al die lekkende pakkingen kwam ik niet eens in de buurt van jouw verbruik.
Heb tijdje terug de auto op mijn werk laten staan s'nachts en toen zag ik de ochtend erna 2 druppels olie op de vloer onder de motorkap. Weet niet of dit van het zweten is of dat het lekt want veel was het niet. Krijg geen witte rook uit de uitlaat voor zover ik weet. heb daar al vaker op gelet. Wel moet ik bekennen dat het meestal bij de 1e 5 km het nogal stinkt naar olie als de verwarming en of airco aanstaat. Zegt dit ook iets toevallig?vegito schreef:als alles lek vrij is dan is klep seals de enige manier waardoor je hoge verbruik heb. Krijg je ook witte rook uit je uitlaat?