Hey Turmalin,
Bedankt voor de tips en de links! Die van de module had ik zelf al gevonden overigens
Maar mijn probleem is inmiddels opgelost.... zie hieronder !
In mijn zoektocht op het WWW, kwam ik een publicatie tegen dat Webasto in 2011 een wereldwijde recall heeft gehad op hollandia 700 daken, ivm het potentiaal loslaten van de glazen dakplaat. (6.700 daken ingebouwd in nederlandse auto's en 417.000 daken wereldwijd) Ik heb natuurlijk direct gecontroleerd of mijn dak hierin viel en dat bleek zo te zijn, maar ik ging er vooralsnog van uit dat de vorige eigenaar wellicht in 2011 wel aan de recall had meegedaan.
Toch maar even Webasto gebeld, je kunt nooit weten.....En wat bleek, mijn dak zat nog in de recall!!
Om een lang verhaal kort te maken; Ik ben inmiddels bij webasto in Kampen geweest waar geheel kosteloos mijn dakplaat is vervangen en onder coulance/preventie ook de control unit en omdat alles toch open lag ook de motor !!!
Kortom ik heb weer een nieuw en perfect werkend dak zonder kosten ! Door het vervangen van de control module sluit het dak ook weer automatisch bij contact af.
Ik moet zeggen :
SUPER SERVICE VAN WEBASTO !
Kanttekening; Het dak loopt wel wat moeizaam naar achteren en ik zou eigenlijk de geleiderails moeten vervangen (slijtage - niets te maken met de recall, (Kosten +/- 200 Euro)) maar ik gebruik alleen de kantelstand en rijd nooit met het dak open, dus dat laat ik voorlopig zitten.
PS : De control unit zit idd net als bij de OEM daken naast de motor gesitueerd net achter het dak onder de hemelbekleding. De loshangende kabel had niets met het dak te maken. En.... de module die ik voor een tientje heb gekocht was de verkeerde, maar ..... WHO CARES !!
Allen bedankt voor het meedenken!
Mvrgr,
Edward
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!