schroefset er onder zetten.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
hendrikdaling
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2011, 19:57

schroefset er onder zetten.

Bericht door hendrikdaling » 15 nov 2014, 18:21

hallo,

ik heb een bmw e30 316i coupe uit 1990.
en ik ben bezig met schroefset er onder te zetten.
nu heb ik bij de schokdempers voor een probleem.
de waar de schokbreker ingeschoven word blijkt die van de schroefset niet in te passen.
en het schroefdraad van die moer waar je de schokbreker mee vast zet zit aan de buitenkant en op internet kom ik alleen maar schroefdraad tegen aan de binnenkant. net zoals het zit bij mijn schroefset.
is er bij dit model toevallig want anders daar aan?
want kan niet veel vinden op internet verder en weet zelf niet zo goed hoe ik het moet doen..
ja misschien nieuwe poot er onder?
of toch de verkeerde schroefset?

mvg
hendrik.

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: schroefset er onder zetten.

Bericht door matheeuwissen » 15 nov 2014, 19:08

Foto zorgt wellicht voor meer duidelijkheid?

Wat ik wel weet is dan een 316 volgens mij dunnere poten heeft dan bijvoorbeeld een 325....
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

hendrikdaling
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2011, 19:57

Re: schroefset er onder zetten.

Bericht door hendrikdaling » 15 nov 2014, 20:07

Afbeelding
dat is die moer waar de schokdemper mee vast zit
ja heb nu iets gevonden dat voor deze schroefset 51mm poten nodig zijn.
zoude er andere poten onder gezet kunnen worden?
of past dat niet?

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: schroefset er onder zetten.

Bericht door matheeuwissen » 15 nov 2014, 21:43

Jij hebt volgens mij 45mm poten als ik me niet vergis.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

hendrikdaling
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2011, 19:57

Re: schroefset er onder zetten.

Bericht door hendrikdaling » 15 nov 2014, 21:54

ik had zelf 40mm opgemeten bij de bovenkant.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Techniek”