Nieuwe Luchtmassameter, Software vraag (twijfel)
Nieuwe Luchtmassameter, Software vraag (twijfel)
Beste iedereen,
Zoals aangegeven in mijn voorsteltopic heb ik een probleempje met mijn 320D uit 2001.
Toen ik de auto kocht hield deze in, ik was hier van op de hoogte. Het grote vermoeden was de luchtmassa meter.
Mijn monteur (garage) heeft hier nagekeken en heeft de vacuümslangen vervangen, hierdoor wel wat verbetering maar niet veel, daarna hebben we de luchtmassa meter vervangen door een originele Bosch. Hierdoor is het een stuk beter geworden maar nog steeds inhouden. Nu gaf de computer tijdens het rijden een foutcode 54 aan, mijn monteur zou even gaan uitzoeken wat dit inhield maar hij durfde het ter plekke niet te zeggen. Ook kon hij mij vertellen dat waarschijnlijk een software update niet nodig was aangezien de computer geen foutmelding meer gaf van de luchtmassa. ( gaf wel een foutmelding voor vervanging van de meter.) Nu lees ik hier allerlei tegenstrijdige berichten dat er wel een software update gedaan moet worden bij een dealer. Kan het zo zijn dat wanneer er geen software update gedaan word de auto wel water beter gaat optrekken maar nog steeds inhoudt en deze foutcode 54 aangeeft ? zou dit op te lossen zijn door een update? Heb de dealer al gebeld maar die kon me hier geen zinnig woord over vermelden.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Bedankt en fijn weekend allemaal.
Zoals aangegeven in mijn voorsteltopic heb ik een probleempje met mijn 320D uit 2001.
Toen ik de auto kocht hield deze in, ik was hier van op de hoogte. Het grote vermoeden was de luchtmassa meter.
Mijn monteur (garage) heeft hier nagekeken en heeft de vacuümslangen vervangen, hierdoor wel wat verbetering maar niet veel, daarna hebben we de luchtmassa meter vervangen door een originele Bosch. Hierdoor is het een stuk beter geworden maar nog steeds inhouden. Nu gaf de computer tijdens het rijden een foutcode 54 aan, mijn monteur zou even gaan uitzoeken wat dit inhield maar hij durfde het ter plekke niet te zeggen. Ook kon hij mij vertellen dat waarschijnlijk een software update niet nodig was aangezien de computer geen foutmelding meer gaf van de luchtmassa. ( gaf wel een foutmelding voor vervanging van de meter.) Nu lees ik hier allerlei tegenstrijdige berichten dat er wel een software update gedaan moet worden bij een dealer. Kan het zo zijn dat wanneer er geen software update gedaan word de auto wel water beter gaat optrekken maar nog steeds inhoudt en deze foutcode 54 aangeeft ? zou dit op te lossen zijn door een update? Heb de dealer al gebeld maar die kon me hier geen zinnig woord over vermelden.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Bedankt en fijn weekend allemaal.
Re: Nieuwe Luchtmassameter, Software vraag (twijfel)
het is nodig de nieuwe lmm in te leren.
hoe en wat precies weet ik ook niet.
hoe en wat precies weet ik ook niet.
- Marcel RSD
Inleren is niet nodig.
Je moet alleen de adaptiewaarden laten wissen of zelf wissen met INPA.
Met INPA zal je ook een duidelijkere foutomschrijving geven ipv alleen een code. Fot 54 is volgens de lijst de
boost pressure sensor.
Maar wellicht bij een reset is ook deze verholpen.
Je moet alleen de adaptiewaarden laten wissen of zelf wissen met INPA.
Met INPA zal je ook een duidelijkere foutomschrijving geven ipv alleen een code. Fot 54 is volgens de lijst de
boost pressure sensor.
Maar wellicht bij een reset is ook deze verholpen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Mods:
- Evolve IATS relocate
Bedankt voor de antwoorden,
Je leest toch wel veel op dit forum dat als men hun auto
Inhoudt ondanks het vervangen van lmm het na een update pas goed is, weet nog niet het fijne van mijn auto maar ze zijn er nu al een paar dagen mee bezig maar nog steeds niet opgelost....
Je leest toch wel veel op dit forum dat als men hun auto
Inhoudt ondanks het vervangen van lmm het na een update pas goed is, weet nog niet het fijne van mijn auto maar ze zijn er nu al een paar dagen mee bezig maar nog steeds niet opgelost....
Nou , auto heeft 4 dagen bij de garage gestaan. Probleem is niet gevonden. Alles is bekeken en het ziet er allemaal goed uit. Zou het dan toch de software zijn? Want na vervanging van de lmm is het wel een stuk beter geworden maar nog steeds inhouden.
- Marcel RSD
Dan kan ik alleen nog maar toevoegen dat je het kunt proberen. Kan je eigenlijk alleen maar wat euro's kosten als het niet helpt.
Heb je hem al eens laten uitlezen met DIS of INPA ? En heeft hij 4 dagen bij een BMW garage of een universeel garage ?
Heb je hem al eens laten uitlezen met DIS of INPA ? En heeft hij 4 dagen bij een BMW garage of een universeel garage ?
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
Heeft bij een gewone garage gestaan, ze hebben een 2e 320D blok erbij gehad en al het mogelijke verwisseld. Verschillende sensoren vervangen. Heb er zelf weinig verstand van helaas.
- Marcel RSD
Dan toch eerst maar eens door iemand met INPA of DIS uit laten lezen. Wellicht geeft deze meer info en zeker kun je de live data bekijken of er afwijkingen zijn.
Waar zit je in de buurt ?
Waar zit je in de buurt ?
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods: