Nieuwe zomerbanden
Nieuwe zomerbanden
Wellicht wat vroeg, maar kwam er gisteren tijdens het wisselen van de wielen achter dat mijn zomerbanden aan vervanging toe zijn. Beide voorbanden zijn aan de buitenrand helemaal glad en achter is het profiel ook nog maar circa 2.0 mm.
Nu heb ik een aantal vragen waar ik zo 1-2 het antwoord niet op kon vinden.
1. Momenteel heb ik 18"" wielen (Styling 217) met Run-flat banden (Dunlop SP01). Is het nu zo dat deze velgen enkel geschikt zijn voor run-flat of kan ik er tevens 'normale' banden opleggen? Combinatie M-onderstel, 18" en Run-flat komt het comfort namelijk niet echt ten goede.
2. Ben aan het kijken naar de Conti Sportcontact 5 banden maar zie dat deze banden niet beschikbaar zijn in de maat die ik voor de voorkant nodig heb (215/40/18), wel voor de achterkant (245/35/18). Is het een probleem om voor de Sportcontact 2 te leggen en achter de Sportcontact 5?
3. Daarnaast ben ik benieuwd of mensen nog goede suggesties hebben voor nieuwe banden of ervaringen m.b.t. bovengenoemde Conti banden.
Alvast bedankt!
Nu heb ik een aantal vragen waar ik zo 1-2 het antwoord niet op kon vinden.
1. Momenteel heb ik 18"" wielen (Styling 217) met Run-flat banden (Dunlop SP01). Is het nu zo dat deze velgen enkel geschikt zijn voor run-flat of kan ik er tevens 'normale' banden opleggen? Combinatie M-onderstel, 18" en Run-flat komt het comfort namelijk niet echt ten goede.
2. Ben aan het kijken naar de Conti Sportcontact 5 banden maar zie dat deze banden niet beschikbaar zijn in de maat die ik voor de voorkant nodig heb (215/40/18), wel voor de achterkant (245/35/18). Is het een probleem om voor de Sportcontact 2 te leggen en achter de Sportcontact 5?
3. Daarnaast ben ik benieuwd of mensen nog goede suggesties hebben voor nieuwe banden of ervaringen m.b.t. bovengenoemde Conti banden.
Alvast bedankt!
Re: Nieuwe zomerbanden
1. Ja je kan gewone banden monteren. Alleen bij een lek moet je een bv een thuiskomer monteren
2. Je moet dezelfde banden op de as hebben. Voor conti 2 en achter conti 5 is geen probleem
3. Op onze 320D zit een breedset met conti 2 en 4 als ik me niet vergis. Conti komt er bij ons niet meer op, wat een herrie schoppers. Ze zijn jammer genoeg nog niet versleten.
Wat wel, tja daar zijn de meningen over verdeelt. Iedere band heeft zijn voor en nadelen.
Ik zou eerst kijken welke merken zowel je voor als achterbanden maten hebben en daaruit je keuze maken.
Succes met je keuze.
2. Je moet dezelfde banden op de as hebben. Voor conti 2 en achter conti 5 is geen probleem
3. Op onze 320D zit een breedset met conti 2 en 4 als ik me niet vergis. Conti komt er bij ons niet meer op, wat een herrie schoppers. Ze zijn jammer genoeg nog niet versleten.
Wat wel, tja daar zijn de meningen over verdeelt. Iedere band heeft zijn voor en nadelen.
Ik zou eerst kijken welke merken zowel je voor als achterbanden maten hebben en daaruit je keuze maken.
Succes met je keuze.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
-
Pavone
ja goede non-runflats ga je tevreden van zijn
omdat je het over comfort hebt, Sportcontact 5 zijn heel performant naar t schijnt, wel een minder comfortabele band geloof k
zou achteraan wel smaller dan 245 gaan voor een 118i
omdat je het over comfort hebt, Sportcontact 5 zijn heel performant naar t schijnt, wel een minder comfortabele band geloof k
zou achteraan wel smaller dan 245 gaan voor een 118i
-
fuseekogel
Rij nu een week op de Sportcontact 5, ik had hiervoor Dunlop sport maxx RT. Prima band net zo goed als de Dunlops die ik hiervoor had, echter hoop ik dat de sportcontacts 5 wat langer meegaan. Geluid is prima, net zo stil als hiervoor, ik kan ze aanraden.
Ik heb geen run flat banden..
Ik heb geen run flat banden..
Thanks voor alle reacties. Ik ga toch eens verder kijken naar de Conti's.
@Pavone. De banden die er nu opliggen (standaard vanuit BMW geleverd) zijn ook 245 breed, dus ben wel van plan dezelfde maten aan te houden.
@Pavone. De banden die er nu opliggen (standaard vanuit BMW geleverd) zijn ook 245 breed, dus ben wel van plan dezelfde maten aan te houden.
Ik heb er conti 5 op gehad,ik heb ze er na 3000 km weer afgehaald,'s morgens zaten er platte kanten op van het stilstaan 's nachts waardoor ik de eerste 10 km in een hobbel auto zat.
Ook vond ik ze behoorlijk lawaai maken,ik heb er toen Michelins PS3 opgelegd en dat was meteen een enorm verschil, hele stille comfortabele banden met een perfect weggedrag en een goede levensduur.
Ik heb er nu 8000 km mee gereden en er is nog niet 1 mm af.
Ook vond ik ze behoorlijk lawaai maken,ik heb er toen Michelins PS3 opgelegd en dat was meteen een enorm verschil, hele stille comfortabele banden met een perfect weggedrag en een goede levensduur.
-
Pavone
ja standaard bij de optionele 18 inch wielen misschien, bmw levert wat de klant wilblik schreef:@Pavone. De banden die er nu opliggen (standaard vanuit BMW geleverd) zijn ook 245 breed, dus ben wel van plan dezelfde maten aan te houden.
maar 118i kwam standaard met 4x 195/55/16
http://www.autoevolution.com/cars/bmw-1 ... -2007-118i
E36 M3 3.0, met iets meer pk, had standaard rondom 235/40/17 banden
kpeer er een beetje over door
215 om 245 zijn de standaard maten voor styling 217. die maten van 195 gaan niet passe nop die velgen Pavone...
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
-
Pavone
ah dat 195/55/16 niet op een 18 inch past wist ik niet!
achteraan kan je wel 225 of 235 plaatsen op die 18 x 8 velgen, dat zou al beter zijn dan 245
maar als het aan mij lag zou ik die velgen op marktplaats zetten
kunt waarsch. lichtgewicht 7 kg 16" velgjes origineel v bmw kopen voor geen geld
maar nee fashion dictates cars these days
achteraan kan je wel 225 of 235 plaatsen op die 18 x 8 velgen, dat zou al beter zijn dan 245
maar als het aan mij lag zou ik die velgen op marktplaats zetten
kunt waarsch. lichtgewicht 7 kg 16" velgjes origineel v bmw kopen voor geen geld
maar nee fashion dictates cars these days
Laatst gewijzigd door Bart70 op 09 dec 2014, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten
Reden: Onnodig quoten
Velgen maken de auto in mijn beleving. In de winter rijd ik rond met 16" lichtmetaal en ik vind het er eerlijk gezegd niet uitzien, maar dat is persoonlijk.
Wel goed om te weten dat ik ook smallere banden kan monteren op deze velgen, wist ik namelijk niet.
Wel goed om te weten dat ik ook smallere banden kan monteren op deze velgen, wist ik namelijk niet.
-
fuseekogel
Herken dat niet van die banden, verwar je de Conti's sport 3 niet met 5 toevallig?bmwhans schreef:Ik heb er conti 5 op gehad,ik heb ze er na 3000 km weer afgehaald,'s morgens zaten er platte kanten op van het stilstaan 's nachts waardoor ik de eerste 10 km in een hobbel auto zat.
In dit viewtopic.php?f=123&t=37354 draadje heb je het eerst over 5 en daarna over 3?
Ik heb vroeger idd ook sportcontact 3 gehad op mijn E46 ook die hadden platte kanten 's morgens daar is Conti nog bijgeweest en heb ze toen terug kunnen doen,maar op mijn laatste 1 serie f20 heb ik sportcontact 5 gehad,ook daar dus problemen mee.
Even een vraag over het gebruik van Non-runflat, waar laten jullie je reservewiel?
Ik heb hier geen plek voor...
Ik heb hier geen plek voor...
BMW E87 LCI | 116i 122 pk | 2009
-
Pavone
leg die gewoon in de koffer, goed voor tractie in de sneeuw!
kheb de mijne eruit gehaald voor wat minder gewicht mee te zeulen, maar met dit winterweer leg ik hem er misschien terug in voor betere wegligging
ik heb zo'n setje liggen
http://www.amazon.co.uk/AirMan-ResQ-Tir ... repair+kit
werkt soms naar t schijnt
met m'n Citroën ben ik in sep. nog plat gereden, daar heb ik wel een res.wiel in zitten, maar ik kreeg de wielbouten niet los, zo zie je maar dat ook met res.wiel je niet gegarandeerd bent...
kheb de mijne eruit gehaald voor wat minder gewicht mee te zeulen, maar met dit winterweer leg ik hem er misschien terug in voor betere wegligging
ik heb zo'n setje liggen
http://www.amazon.co.uk/AirMan-ResQ-Tir ... repair+kit
werkt soms naar t schijnt
met m'n Citroën ben ik in sep. nog plat gereden, daar heb ik wel een res.wiel in zitten, maar ik kreeg de wielbouten niet los, zo zie je maar dat ook met res.wiel je niet gegarandeerd bent...
-
Pavone
als ik een mooie auto wilde had ik een Audi gekochtblik schreef:Velgen maken de auto in mijn beleving. In de winter rijd ik rond met 16" lichtmetaal en ik vind het er eerlijk gezegd niet uitzien, maar dat is persoonlijk.
merk je niet dat je sneller accelereert met je lichtere 16"?
had al gezien dat je 18" nog meevallen qua gewicht (11 kg), maar paar kg verschil kan je al merken